Gå til innhold

Bestilte Sapphire Nitro+ OC RX480 4GB. Mottok 8GB?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte mitt Sapphire Nitro+ OC RX480 4GB på komplett i går. Når jeg åpnet det i dag la jeg merke til at det var en klisterlapp med 4GB på. Når jeg fjernet denne så står det originalt 8GB på boksen.

Er det bare å flashe med en ny BIOS, så har jeg fått 8GB? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar alle sammen.

Har nå lest alle guider som finnes der ute, og har til og med prøvd å legge inn 3 forskjellige BIOS (8Gb versjonen av mitt kort) uten hell. Takk gud for at kortet har 2 BIOS å velge mellom, det har reddet meg flere ganger i dag etter samtlige BSOD.

Mvh

Lenke til kommentar

Er jo bare ta kopi av biosen og åpne i polaris bios editor for å sjekke hva slags ICer som sitter på kortet.

K4G41325FC er de gamle samsung 4GB modulene, mens k4g41325FE er de nye.

K4G80325FB = 8GB.

Kunne jo vært kjekt å sjekke om du har samsung minne i gpu-z slik at du kan få tynet ut litt ekstra ytelse ved å kjøre lavere timings og høyere frekvenser. k4g41325FE brikker klarer gjerne 2000mhz med 1625/1750 memory straps (timings) eller 2250+ med de slakke default 2000mhz timingsene.

Endret av 7LSNYR1X
Lenke til kommentar

Sjekka akkurat eska mi siden jeg har samme kort som trådstarter, og der var det også et klistremerke gitt.

Ifølge GPU-Z har jeg elpida minne :(

Hvor bestilte du kortet fra? Bestilte et demokort fra komplett (hynix minne, men golden chip som trolig kunne nådd 1500mhz) og et fra netonnet (samsung minne, behold dette ettersom 480 kortet er sultne på minnebåndbredde) i november.

Endret av 7LSNYR1X
Lenke til kommentar

Er jo bare ta kopi av biosen og åpne i polaris bios editor for å sjekke hva slags ICer som sitter på kortet.

K4G80325FB = 8GB.

Kunne jo vært kjekt å sjekke om du har samsung minne i gpu-z slik at du kan få tynet ut litt ekstra ytelse ved å kjøre lavere timings og høyere frekvenser. k4g41325FE brikker klarer gjerne 2000mhz med 1625/1750 memory straps (timings) eller 2250+ med de slakke default 2000mhz timingsene.

Jeg har Samsung-minne. Jeg får bare opp "GDDR5 (Samsung) i GPU-Z. Lastet ned Asus MemoryInfo, men der er memorytype-feltet blankt. Noen andre tips til å sjekke hva slags minne jeg har?

Nå som jeg har samsungminne, da er det rom for OC? Har klokken GPU-clock til 1400MHz (1306 default), og minne til 1900MHz(1750 default). Satt også Power Limit opp til 50% (max). Har ikke økt GPU Voltage enda. Noen som har tips til OC?

Lenke til kommentar

K4G80325FB = 8GB.

Jeg har Samsung-minne. Jeg får bare opp "GDDR5 (Samsung) i GPU-Z. Lastet ned Asus MemoryInfo, men der er memorytype-feltet blankt. Noen andre tips til å sjekke hva slags minne jeg har?

Nå som jeg har samsungminne, da er det rom for OC? Har klokken GPU-clock til 1400MHz (1306 default), og minne til 1900MHz(1750 default). Satt også Power Limit opp til 50% (max). Har ikke økt GPU Voltage enda. Noen som har tips til OC?

Da har du trolig k4g41325FE brikker (Kan sjekkes ved å kopiere ut bios med ati flash tool og åpne i polaris bios editor). Ville forsøkt å gradvis klokke opp minne til det blir ustabilt, og deretter klokke det ned igjen. Klarte som nevnt 2250+ på mine med de slakke default memory strap timingsene bios setter på 2000mhz og over. Samsung minne er litt som å vinne i lotto på 4GB kort, så at du ikke fikk 8GB er ingen krise ettersom du får 8GB ytelse uansett så lenge applikasjonen krever mer enn 4GB ram. Om du modder memory timings (krever bios modding/driver modding) skal du nok få til 15k gpu score i firestrike om annen hardware ikke holder deg tilbake.

Lenke til kommentar

K4G80325FB = 8GB.

Da har du trolig k4g41325FE brikker (Kan sjekkes ved å kopiere ut bios med ati flash tool og åpne i polaris bios editor). Ville forsøkt å gradvis klokke opp minne til det blir ustabilt, og deretter klokke det ned igjen. Klarte som nevnt 2250+ på mine med de slakke default memory strap timingsene bios setter på 2000mhz og over. Samsung minne er litt som å vinne i lotto på 4GB kort, så at du ikke fikk 8GB er ingen krise ettersom du får 8GB ytelse uansett så lenge applikasjonen krever mer enn 4GB ram. Om du modder memory timings (krever bios modding/driver modding) skal du nok få til 15k gpu score i firestrike om annen hardware ikke holder deg tilbake.

Det stemmer at jeg har K4G41325FE-brikker. Er ikke så avansert at jeg modder BIOS, men er det mulighet å låne din BIOS?

Lenke til kommentar

Det stemmer at jeg har K4G41325FE-brikker. Er ikke så avansert at jeg modder BIOS, men er det mulighet å låne din BIOS?

Anbefaler å bruke din egen bios da volt osv er tunet i forhold til din GPU brikke fra produsenten slik jeg har forstått det (evt ut i fra binning på din gpu)

Er ikke veldig komplisert. Du får en liste over timing straps på forskjellige frekvenser i polaris bios editor. Anbefaler at du tar en backup av biosene dine i ati flash tool.

http://i.imgur.com/s3bje0X.png

Så kopierer du feks fra 1625 til 1750, 1900 og 2000 eller fra 1750 og neverover avhengig av hva rammen din takler.

Du blir nødt til å fikse litt på driveren din etter flashen før du rebooter:

"I've added the BIOS signature check to the pixel clock patcher: https://www.monitortests.com/forum/Thread-AMD-ATI-Pixel-Clock-Patcher

1. Flash Bios. Do not reboot when asked.

2. Run atikmdag-patcher.exe to patch the driver.

3. Reboot."

http://www.overclock.net/t/1604567/polaris-bios-editing-rx480-rx470-rx460

Endret av 7LSNYR1X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...