Gå til innhold

Denne sammenleggbare, svenske elsykkelen brukte ti timer på å bli en folkefinansierings-suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehhh? 

 

Hva er egentlig poenget, når man i denne (mangelen på) forretningsmodell må betale frakten selv? Og når sykkelen så likevel benytter COTS el-komponenter? Da er det billigere i frakt å bare kjøpe el-komponentene løst og dernest bygge om sin egen normalsykkel. Eller er folk virkelig så hjelpeløse? Kina er fortsatt billig, men bare så lenge man kan frakte i bulk, type overfylt container. 

 

Golden Motor

 

Det er dessuten bare 250Watt versjonen som er lovlig brukt i Norge. Og 9Ah×36VDC = 324Wh, som er mindre enn de fleste andre elsykler på markedet. Holder ca. 25km++ med fullt motorpådrag (noe annet er bare meningsløst.)

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja.  Nå har jo Biltema sin sykkel også batteriet integrert i rammen. Og ser vel mindre "elektrisk ut" enn denne.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor en el-sykkel trenger 21 gir. (?)

( Heller ikke en vanlig sykkel for den del.)

 

Og frakten fra Kina virker litt i overkant, - hvis man da ikke importerer en & en sykkel.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja.  Nå har jo Biltema sin sykkel også batteriet integrert i rammen. Og ser vel mindre "elektrisk ut" enn denne.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor en el-sykkel trenger 21 gir. (?)

( Heller ikke en vanlig sykkel for den del.)

 

Og frakten fra Kina virker litt i overkant, - hvis man da ikke importerer en & en sykkel.

 

Har prøvd en sykkel fra Biltema.

Fungerer utmerket til hverdagssykling.

Ser heller ikke poenget med 21 gir.

Mener det er 5 eller 6 navgir på sykkelen, så godt som vedlikeholdsfritt.

Blir nok et par til våren ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke en sykkel som er utviklet av STARK. Det er et kina produkt som har vært i ordinært salg i Kina i minst 5 år. Modellen ble i sin tid utviklet og solgt som Montague Paratrooper. Så dukket det opp kloner, kopier, og etterligninger. Både fulldempet, elektrisk og uten motor. Bak denne sykkelen så har nok ikke mister Stark lagt ned mange timene, kjapp browsing på kinesiske salgssider. Et par eposter ang pris og "branding" (stark logo) også lanserer han dette som noe han selv har tenkt ut, utviklet og lagt ned masse arbeid i. Har sikkert en margin på vel 30-40% skulle jeg tro når han kjøper i bulk. 

 

Hadde denne stark vært en ærlig fyr så hadde han opplyst om at det han driver meg egentlig er dropshipping. 

Endret av bojangles
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget med 21 gir er ikke antallet, men forskjellen fra første til høyeste. Du girer ikke 20 ganger for å komme fra første til høyeste, du girer åtte ganger. Årsaken til at antallet gir er så høyt er fordi det er gir fremme og bak.

Endret av Lynxman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke en sykkel som er utviklet av STARK. Det er et kina produkt som har vært i ordinært salg i Kina i minst 5 år. Modellen ble i sin tid utviklet og solgt som Montague Paratrooper. Så dukket det opp kloner, kopier, og etterligninger. Både fulldempet, elektrisk og uten motor. Bak denne sykkelen så har nok ikke mister Stark lagt ned mange timene, kjapp browsing på kinesiske salgssider. Et par eposter ang pris og "branding" (stark logo) også lanserer han dette som noe han selv har tenkt ut, utviklet og lagt ned masse arbeid i. Har sikkert en margin på vel 30-40% skulle jeg tro når han kjøper i bulk. 

 

Hadde denne stark vært en ærlig fyr så hadde han opplyst om at det han driver meg egentlig er dropshipping. 

 

Montague Paratrooper ligner, men den er vel ikke den samme? STARK er jo leddet et helt annet sted en Montague Paratrooper.

 

Men det kan godt være START er en tro kopi av en annen sykkel for alt jeg vet...

Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg trenger ikke 21 gir. Det jeg trenger er 2 batterier som kan skiftes ut på 10 sekunder, en på lading og en i bruk. Og seff minst 5-6 mil varighet.

 

Enkelt og greit. :)

 

2 batterier, og en holder på sykkelen for reservebatteriet, sånn at man kan bytte kjapt når man er på tur.

Lenke til kommentar

TU, dere må fjerne denne saken, eller endre ordlyden til "Nok et "verdens billigste elsykkel" svindelprosjekt på indiegogo"

Dette er REN svindel: https://www.alibaba.com/product-detail/Superior-quality-folding-electric-mountain-bike_60227553648.html?spm=a2700.7724838.0.0.JQAVLZ&s=p

Disse sykklene er verre en værst, og kampanjen hans er bare en liten del av en rekke svindelprosjekter på indiegogo.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1761875

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en sykkel som er utviklet av STARK. Det er et kina produkt som har vært i ordinært salg i Kina i minst 5 år. Modellen ble i sin tid utviklet og solgt som Montague Paratrooper. Så dukket det opp kloner, kopier, og etterligninger. Både fulldempet, elektrisk og uten motor. Bak denne sykkelen så har nok ikke mister Stark lagt ned mange timene, kjapp browsing på kinesiske salgssider. Et par eposter ang pris og "branding" (stark logo) også lanserer han dette som noe han selv har tenkt ut, utviklet og lagt ned masse arbeid i. Har sikkert en margin på vel 30-40% skulle jeg tro når han kjøper i bulk. 

 

Hadde denne stark vært en ærlig fyr så hadde han opplyst om at det han driver meg egentlig er dropshipping. 

Montague Paratrooper ligner, men den er vel ikke den samme? STARK er jo leddet et helt annet sted en Montague Paratrooper.

 

Men det kan godt være START er en tro kopi av en annen sykkel for alt jeg vet...

 

 

 

Som jeg skrev så var the Paratrooper modellen som startet akkurat denne typen rammer. Etter noen direkte kopier av Paratrooper så kom det raskt varianter av Paratrooper'n inkludert rammedesignet og "knekken" som på denne rammen. Akkurat denne rammen har vært solgt fra Kina i minst 5 år. Så det betyr at STARK ikke har noe med designet av rammen å gjøre. Ser en nøye på eletronikk og motor så vil en nok se at også dette er standard hyllevare i Kina som er utviklet for mange år siden. 

 

STARK bringer altså ingenting nytt, og du kan nok få tilsvarende sykkel ennå billigere om du handler direkte med Kina uten å gå veien om Sverige først. 

Lenke til kommentar

Denne saken bør vel revideres kraftig etter avsløringen av at rammen er identisk med Dyson. Simpelthen svindel. Hele historien om den svenske ingeniøren som utvikler sin egen sykkel er jo feil!

 

Jepp ,dersom innkjøp av komponenter og rammer fra allerede eksisterende lavkvalitets produkter fra Kina kalles "å utvikle, så lukter det promp lang vei ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

If a company like Indiegogo (billion+ USD company) decides to shut down a campaign and refund all "backers" orders worth more than 250.000 USD.

It is due to more than just a suspicion and a high risk of fraud. A saying goes, if it sounds to good to be true, it probably is. There is neither any company information about "STARK DRIVE LLC" to be found anywhere??? Who is Oscar Stark?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...