anon12234 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg et 9800PRO kort og da lurer jeg på hvilket kort som er lurest å kjøpe, Sapphire 9800PRO 3000,- PowerColor 9800PRO 2700,- Hvilket er best? Hvilket gir mest for pengene? Hvilket har best overklokkingsegenskaper? Hvilket ville dere valgt? Hvorfor ville dere valgt "det"? Forventer seriøse svar ikke( TA SAPPHIRE SITT DET ER BEST....) type svar Endret 2. desember 2003 av Henrik2k Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Begge kortene er BBA (built-by-ati), så det er vel akkurat samme kortene. Men det virker som om viftene på Powercolor kortene har veldig dårlig kvalitet. Men hvis du kjøper en zalman heatpipe på microplex i tilegg (koster ca 300 kroner med vifte + frakt) så har du et topp kort som du kan klokke til GODT over 400 mhz. Og da har du jo betalt nesten like mye som du ville ha betalt for et Shappire kort. Har selv Powercolor og det er jeg fornøyd med, bortsett fra at vifta røyk...men jeg skal skjøpe zalman heatpipe når jeg får kortet tilbake fra komplett.... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 men jeg har tenkt å feste på ramcoolers og da et det vell ikke plass til en zalman heatpipe........ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 for å si det slik. på powercolor burde du bytte ut viften med zalman heatpipe, totalt kommer du på ca samme pris som Sapphire 9800pro, men du har fortsatt et bedre kort mtp zalman heatpipe. så gå for powercolor og kjøp zalman heatpipe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 for å si det slik.på powercolor burde du bytte ut viften med zalman heatpipe, totalt kommer du på ca samme pris som Sapphire 9800pro, men du har fortsatt et bedre kort mtp zalman heatpipe. så gå for powercolor og kjøp zalman heatpipe Helt korrekt, mange som påpeker at de har hatt problemer med at vifta på PowerColor kortet har røket etter en liten stund (les rundt 1 mnd eller.no). Selv mer seriøse testers (f.eks www.beyond3d.com, www.nordichardware.se) har opplevd dette. Vet ikke helt, men dette taler ikke for PowerColor sin del i mine øyne. Spesielt ikke når så mange (les: både privat personer og nettsteder) har opplevd det samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 nei, det taler ikke akkurat for powercolor, men når det ikke koster så mye å bytte ut viften med en VELDIG god kjøleløsning og fortsatt er ikke totalprisen ille så gjør det powercolor til et veldig godt alternativ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 men hvor stor klaring er det mellom kjøleribben(zalmandingsen) og rambrikkene?, har tenkt å feste på ram coolers og for å få plass til disse så må det være plas til de vett... Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hvis det er noen som trenger org kjøler til sitt Powercooler/Sapphire så har jeg en som er brukt i 1uke,som ny! Har sitti på ett Sapphire 9800PRO. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) det er kjøle ribber på minne(husket feil, det er ikke det ), det er ca 1.5 cm klaring Endret 2. desember 2003 av simalarion Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Vifta til begge kortene er levert av ATI - så med andre ord er det samme vifte på begge kortene. Grunnen til at du hører så mye dårlig om vifta på PowerColor-kortet er fordi det er billigst og _mange_ flere kjøper det. Så med andre ord: Siden det er like stor sjanse for at vifta ryker på begge kortene er det ingen tvil om hva du bør kjøpe. PowerColor er billigst og like bra som Sapphire. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 1.5 cm er jo mere en nok...... ser ut som det blir PC 9800PRO med zalman eventuellt vantec iceberg kjøling på meg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå