STLCHZ Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Har hatt et problem med at windows 10 oppfører seg veldig rart de siste dagene. Om jeg åpner start menyen kan jeg ikke klikke på noe i den, men om jeg drar den at den blir lengere så kan jeg klikke på den. Når jeg låser pc'en blir skjermene svart etter en stund, vanligvis er det alltid låseskjermen som vises. Alle windows standard programmer er veldig buggy, som f.eks mange knapper fungerer ikke. Alt dette skjedde samtidig som jeg reinstallerte avast og malwarebytes, og jeg fikk et virus som jeg er 90% sikker på var et false positive. Er det noen måte å fikse dette eller burde jeg bare reinstallere windows? Endret 16. februar 2017 av STLCHZ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Først og fremst, har du fått fjernet viruset? Hva var grunnen til at du reinstallerte virusprogrammene? Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Først og fremst, har du fått fjernet viruset? Hva var grunnen til at du reinstallerte virusprogrammene? Slettet filen bare for å være sikker. Reinstallerte pga begge programmene hadde en ny versjon og de oppdaterte seg ikke selv. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Kjør dette: http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Kjør dette: http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html Ser ikke noen grunn til å kjøre det når jeg bruker malwarebytes som gjør samme jobben, og blir anbefalt over superantispyware. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Det kan godt hende et av antivirusprogrammene dine f*c#er opp Windows, så jeg ville ha seriøst vurdert om jeg trenger Avast... (Det kan og hende at de to antivirusprogrammene ødelegger for hverandre - og deg.) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Det kan godt hende et av antivirusprogrammene dine f*c#er opp Windows, så jeg ville ha seriøst vurdert om jeg trenger Avast... (Det kan og hende at de to antivirusprogrammene ødelegger for hverandre - og deg.) Nå er jo ikke Malwarebytes et rent antivirus program da, så også jeg kjører alltid AV + Malwarebytes. Dog har aldri brukt Avast. Likevel kan det nok være greit å kanskje ta en reinstallering om du har muligheten til det. Det å knote med en masse, og kanskje aldri være 100% sikker på om den er virusfri, kan ta mye tid. En reinstallering fikser jo ev. feil og fjerner eventuelle virus. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Hva Malwarebytes sier om sitt eget produkt: Detects and removes malware in real-time with advanced anti-malware, anti-spyware, and anti-rootkit technology. Scans for the newest and most dangerous threats automatically, so you’re protected without having to even think about it. Dette er vel det folk flest oppfatter som et antivirus-program. Og Avast! gjør vel det samme. (Det finnes en gratisversjon av Malwarebytes som ikke gjør real-time scanning - er det den dere bruker sammen med et annet AV-program?) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 snip... (Det finnes en gratisversjon av Malwarebytes som ikke gjør real-time scanning - er det den dere bruker sammen med et annet AV-program?) Nei jeg kjører betalt versjonen på alle pcer/servere jeg har. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Tar og reinstallerer windows senere da, er sikkert på tide og gjøre det uansett. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Tar og reinstallerer windows senere da, er sikkert på tide og gjøre det uansett. Du er klar over at du bare kan ta en "Reset this PC" i Settings; Update & Security; Recovery? (Eller hva det nå heter ...) Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Tar og reinstallerer windows senere da, er sikkert på tide og gjøre det uansett. Du er klar over at du bare kan ta en "Reset this PC" i Settings; Update & Security; Recovery? (Eller hva det nå heter ...) Det er det jeg skal Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Se her under issue #2 http://www.getavast.net/support/compatibility-windows-10 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 snip... (Det finnes en gratisversjon av Malwarebytes som ikke gjør real-time scanning - er det den dere bruker sammen med et annet AV-program?) Nei jeg kjører betalt versjonen på alle pcer/servere jeg har. Hvorfor, I dag er ikke det nødvendig å betale for virus/spyware programmer. Selv skanner jeg med : superantispyware og Malwarebytes. Finner ikke noe. Win har en ok beskyttelse i dag, verre før i tiden. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 For jeg liker å ha sanntidsskanning på i Malwarebytes f.eks. Skal sies at jeg for noen år siden fikk 60 livstidslisenser på Malwarebytes da, som gjelder på alle små og store versjonsoppdateringer. Så betaler jo ingen ting. Men ville gjort det om jeg måtte. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Jeg skrudde av alle funksjoner i avast som jeg aldri har brukt og oppdaterte programmet, og nå funker det. Om det kommer tilbake tilbakestiller jeg bare windows. Endret 16. februar 2017 av STLCHZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå