Gå til innhold

Røkter/Driftsoperatør

Anbefalte innlegg

Noen her inne som jobber med akvakultur? Tenker da på oppdrettsanlegg. 

Kan du si noe om hva jobben går ut på? Og hva slags lønn og turnus du har?

Har selv utdanning som matros, men har fått en skikkelig interesse for oppdrettsnæringa, men virker ganske vanskelig å få seg jobb i den bransjen..

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske sikker på at det vanligvis er 1:1 ordning der.

Har selv utdanning som matros og prøver å få en fot innenfor oppdrettsnæringa, dessverre har jeg bakgrunn fra offshore og sitter igjen med et inntrykk av at jeg er uønsket i oppdrettsnæringen med min bakgrunn. 

Men utifra mange av stillingsannonsene sitter jeg igjen med inntrykk av at de er villige til å rekruttere folk uten relevant erfaring, så det er jo håp. 

Jeg vet også om flere som har null erfaring fra noe som har med sjøen å gjør som har fått jobb på flekken via bekjentskap. 

Endret av SøkerJobb
Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at det vanligvis er 1:1 ordning der.

Har selv utdanning som matros og prøver å få en fot innenfor oppdrettsnæringa, dessverre har jeg bakgrunn fra offshore og sitter igjen med et inntrykk av at jeg er uønsket i oppdrettsnæringen med min bakgrunn. 

Men utifra mange av stillingsannonsene sitter jeg igjen med inntrykk av at de er villige til å rekruttere folk uten relevant erfaring, så det er jo håp. 

Jeg vet også om flere som har null erfaring fra noe som har med sjøen å gjør som har fått jobb på flekken via bekjentskap. 

Er faktisk i akkurat samme situasjon som deg. Leser også på de fleste annonser at de ikke er så nøye på fagbrev og erfaring. Det ene firmaet jeg pratet med sa at matros var ganske relevant erfaring å at det ikke burde være noe problem ettersom matroser flest er vant til båt å havet.

Har også flere venner som har fått seg jobb der som aldri har vært på sjøen før, men for min del er det umulig å finne noe.... 

Får vell bare fortsette å søke over hele landet da, å ikke bare i Trøndelag. Spiller lite rolle hvor man eventuelt jobber om det er 1:1 ordning som du sier.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det er litt dødt i oppdrett også nå på vinterstid, flere av de jeg har snakket med har bedd meg om å ringe igjen om en liten stund om jeg fortsatt ikke har funnet noe ettersom at de ikke har så mye aktivitet for øyeblikket. 

Virker som at mange ønsker lokale folk, men jeg søker overalt i landet allikevel. 

Om jeg ikke får napp snart så kommer jeg nok til å prøve å skaffe meg praksisplass for å få erfaring fra næringen, gjør det nok litt lettere å få jobb om jeg har litt erfaring. 

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det er litt dødt i oppdrett også nå på vinterstid, flere av de jeg har snakket med har bedd meg om å ringe igjen om en liten stund om jeg fortsatt ikke har funnet noe ettersom at de ikke har så mye aktivitet for øyeblikket. 

Virker som at mange ønsker lokale folk, men jeg søker overalt i landet allikevel. 

Om jeg ikke får napp snart så kommer jeg nok til å prøve å skaffe meg praksisplass for å få erfaring fra næringen, gjør det nok litt lettere å få jobb om jeg har litt erfaring. 

Jepp, akkurat samme her. 

Hvordan fungere en praksisplass? Er det gjennom NAV? 

Aldri vært i NAV systemet før så har veldig lite peiling på det.. 

Kanskje det kan være en mulighet for meg også..

Lenke til kommentar

Jepp, akkurat samme her. 

Hvordan fungere en praksisplass? Er det gjennom NAV? 

Aldri vært i NAV systemet før så har veldig lite peiling på det.. 

Kanskje det kan være en mulighet for meg også..

Du fikser praksisplass på egenhånd, men om du mottar støtte fra NAV så mister du ikke den om du er i praksis. 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...