Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Danket ut 3 000 andre deltakere.Kamp til siste sekund i kåringen av Norges beste på IT-sikkerhet Lenke til kommentar
simolo Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Mulig å forklare litt nærmere akkurat hva disse testene og spørsmålene innebærer? Lenke til kommentar
titan2k Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Mulig å forklare litt nærmere akkurat hva disse testene og spørsmålene innebærer? https://hackcon.org/mcs/master-of-cyber-security Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Norgest beste SOM TRER UT I OFFENTLIGHETEN. stooooor forskjell her. Dette er gutter drevet av penger, motivert av penger, styrt av penger. Fysj.. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Norgest beste SOM TRER UT I OFFENTLIGHETEN. stooooor forskjell her. Dette er gutter drevet av penger, motivert av penger, styrt av penger. Fysj.. U mad bro? 4 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Norgest beste SOM TRER UT I OFFENTLIGHETEN. stooooor forskjell her. Dette er gutter drevet av penger, motivert av penger, styrt av penger. Fysj.. U mad bro? Nei, Norsk.. Hva tenkte du på ? syns du ikke di får skryt nok av digi ? .. kan jo ikke baare dele ut skryt heller. Poenget var igrunnen mer det at det er et stort anntal smartinger rundt forbi i Norges land som ikke er med i tellingen her, mer enn det at disse 3000 eller 2 ikke var så smarte =) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Norgest beste SOM TRER UT I OFFENTLIGHETEN. stooooor forskjell her. Dette er gutter drevet av penger, motivert av penger, styrt av penger. Fysj.. U mad bro? Nei, Norsk.. Hva tenkte du på ? syns du ikke di får skryt nok av digi ? .. kan jo ikke baare dele ut skryt heller.Poenget var igrunnen mer det at det er et stort anntal smartinger rundt forbi i Norges land som ikke er med i tellingen her, mer enn det at disse 3000 eller 2 ikke var så smarte =) Nei er jo synd å ta en ubeskyttet tittel så høytidelig. Det var en kul konkurranse som dem vant. Ikke les så mye inn i det 3 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Norgest beste SOM TRER UT I OFFENTLIGHETEN. stooooor forskjell her. Dette er gutter drevet av penger, motivert av penger, styrt av penger. Fysj.. U mad bro? Nei, Norsk.. Hva tenkte du på ? syns du ikke di får skryt nok av digi ? .. kan jo ikke baare dele ut skryt heller.Poenget var igrunnen mer det at det er et stort anntal smartinger rundt forbi i Norges land som ikke er med i tellingen her, mer enn det at disse 3000 eller 2 ikke var så smarte =) Nei er jo synd å ta en ubeskyttet tittel så høytidelig. Det var en kul konkurranse som dem vant. Ikke les så mye inn i det Hvis jeg velger å "lese inn i det" at dette er et samfunds skadende fenomen, dette med kapitalisme skal lønne \ styre sikkerhets bransjens idealer , så gjør jeg nettopp det. 'synd å ta en ubeskyttet tittel så høytidelig' ,, ser ikke helt hvorfor ? hvis argumentet ditt er at sikkerhets bransjens tittler er allerede ødelagt av kapitalisme, så , så forstår jeg men, det var ikke det du mente tror jeg. Hvorfor ikke ta sikkerhet høytidlig ? Er du pappaen til en av guttene,,? hvis det, unnskyld,, ,,di gjorde en strålende jobb , for all del:) Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Trodde ikke informatikk var ingeniørfag, men mulig det er variasjon fra universitet til universitetet. Hvordan er jobbmuligheter for dem med informatikk vs dataingeniør? Er interessert i dette selv da jeg vurderer å gå tilbake til skolebenken. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Hatten av, og gratulerer til disse to oppegående karene. Det er godt gjort å svare riktig på alle de merkelige spørsmålene som ble stilt i den konkurransen, det skulle dog være festlig å vite om de svarte riktig på alt også med penn og papir, og hvor mye som egentlig var google-fu. Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Slutte med bruken av Windows, så er mye gjort. Lenke til kommentar
JZ7Z89V5 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Mulig å forklare litt nærmere akkurat hva disse testene og spørsmålene innebærer? ikke tenk på det. Mye av spørsmålene var laget av folk som ikke har peiling. Resten var ISO og bull. Lenke til kommentar
Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Hatten av, og gratulerer til disse to oppegående karene. Det er godt gjort å svare riktig på alle de merkelige spørsmålene som ble stilt i den konkurransen, det skulle dog være festlig å vite om de svarte riktig på alt også med penn og papir, og hvor mye som egentlig var google-fu. Hei, det kan jeg si litt om. I første ekstraomgang var det 15 nye oppgaver. Der hadde de én feil hver (men på forskjellige oppgaver). Altså fikk begge 14 rett av 15 mulige. Husk det var ingen tilgang på hjelpemidler eller google-fu, nei, så gutta har forberedt seg godt. Absolutt verdige vinnere. Lenke til kommentar
eseim Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Gratulerer til vinnerene! Jeg skulle likt å se fasiten til spørsmålene, er det lagt ut noe sted? Da kan det jo hende noen av vi som ikke vant lærer noe nytt. Lenke til kommentar
Simon W. Hall Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Får passe på å gratulere vinnerne. Grattis :-) Men vil det bli publisert noen resultater på denne? Kom jeg på 3000 plass? Hadde også vært moro å se hvem som fikk flest riktige på kortest tid. Jeg tok testen som en "speed-run". Hva var snitttiden? Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Norgest beste SOM TRER UT I OFFENTLIGHETEN. stooooor forskjell her. Dette er gutter drevet av penger, motivert av penger, styrt av penger. Fysj.. Kom igjen a! Sikkert flinke "gutter" (over 18 er strengt tatt menn). Du er bare misunnelig. 1 Lenke til kommentar
NightlyDev Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Kunne dere ha publisert alle spørsmålene? Fikk bare tatt den første delen og vil se om jeg ville ha klart det med null feil på resten.Men var det ikke tilbakemelding etter testen med hvor mange feil du hadde? Slik jeg husker det så kunne de som ville bare ta testen på nytt helt til de klarte 100 % score. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Gratulerer! Imponerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå