Cocheeze Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 HEi... Har et spørsmål. Hvordan funker det å brenne SVCD's på DVD. Si at du har lastet ned en SVCD på 2 cd's, og vil brenne denne på en DVD, kan man da bare ordne info fra begge .cue filene og legge disse inn etter hverandre i en ny .cue fil. Vil dette gå? Eller finnes det et annen lur måte å gjøre dette på? Hva med å bruke VCDGear`? mvh cocheeze Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er litt usikker her, men er 95% sikker på at den "lime-sammen-cue-filer"-metoden ikke holder vann Mulig http://www.vcdhelp.com har noe om dette. Lenke til kommentar
Avale Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dersom spilleren din takler å lese data filer legger du bare mpeg filene rett på disken. KISS er vel en av disse. Skal du ha DVD plater i "native" svvcd format blir det verre. Er vel bare noen fåtall spillere som støtter dette og lyden må vel også uansett konverteres. Problemet med dvd spillere er at den detekterer at det er en dvd plate og ikke bare registrerer den som en STOR cd plate....... Men les mer om dette på guider osv. Et alternativ er å konvertere SVCD til DVD format, men da mister du vel noe av poenget Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det funker ikke, nei. Du må oppsample lydsporet til 48kHz og patche filen, avhengig av hvilket program du skal sette sammen platen med. Automagisk verktøy for dette: http://www.svcd2dvdmpg.com/ Ellers har man selvsagt: www.dvdrhelp.com www.doom9.org Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Med mindre jeg tar helt feil må du gjøre noe DVD authoring. Og det tar ****** lang tid - med mindre du bare kan brenne dem rett på som f.eks. KISS spilleren. Lykke til med authoring, det meste står på www.google.com (evt. www.doom9.org som tidligere har blitt nevnt her ) Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Du burde laste ned DVD-LAB fra www.mediachance.com Den gjør ALLT for deg Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Gleder meg til å høre om hvem som gidder å bruke år på å gjøre om vcd/svcd > dvd med authoring.. prøvde dvd lab, skulle ta sin tid å authore det Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Litt usikker på om alle fikk helt med seg hva jeg ville. Ikke gjøre om SVCD til dvd, men brenne SVCD på DVD-plater i SVCD-format. Enkleste er vel kanskje å bruke VCDgear å rippe MPeg'n fra bin-filen. Og brenne Mpeg'n som SVCD i Nero eller Roxio, da vil vel hver cd av SVCD'n bli liggende som et spor på DVD'n, eller vil det ikke det? Mvh cocheeze Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Litt usikker på om alle fikk helt med seg hva jeg ville. Ikke gjøre om SVCD til dvd, men brenne SVCD på DVD-plater i SVCD-format. Enkleste er vel kanskje å bruke VCDgear å rippe MPeg'n fra bin-filen. Og brenne Mpeg'n som SVCD i Nero eller Roxio, da vil vel hver cd av SVCD'n bli liggende som et spor på DVD'n, eller vil det ikke det? Mvh cocheeze Jo men hva skal du spille dem av med? Hvis du skal brenne en "data cd" med mpeg filene så går det greit. Men hvis du skal spille dem av i dvd-spilleren (stasjonær) for eksempel tror jeg du bør lese tråden på nytt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Med mindre jeg tar helt feil må du gjøre noe DVD authoring. Ja, du må mekke sammen platen. Det tar da ikke lang tid i det hele tatt. Gleder meg til å høre om hvem som gidder å bruke år på å gjøre om vcd/svcd > dvd med authoring.. prøvde dvd lab, skulle ta sin tid å authore det Det høres ut som du forveksler authoring med re-enkoding (jeg vet ikke hva DVD-Lab gjør). Dette er ikke det samme. Jeg mekket sammen en plate med TMPGEnc DVD Author elns, tok vel en time fra start til jeg satt med en ferdig plate i hånden. (jeg skal ta tiden neste gang jeg gjør det) Litt usikker på om alle fikk helt med seg hva jeg ville. Ikke gjøre om SVCD til dvd, men brenne SVCD på DVD-plater i SVCD-format. Enkleste er vel kanskje å bruke VCDgear å rippe MPeg'n fra bin-filen. Og brenne Mpeg'n som SVCD i Nero eller Roxio, da vil vel hver cd av SVCD'n bli liggende som et spor på DVD'n, eller vil det ikke det? Nei. Dette går ikke. CD og DVD er som epler og appelsiner for en dvdspiller. Du kan som sagt brenne mpeg-filer rett på plate, som data, men da må spilleren din spise MPEG-1/2-ISO fra dvd. Langt fra alle spillere gjør dette. Endret 3. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det høres ut som du forveksler authoring med re-enkoding (jeg vet ikke hva DVD-Lab gjør). Dette er ikke det samme. Jeg mekket sammen en plate med TMPGEnc DVD Author elns, tok vel en time fra start til jeg satt med en ferdig plate i hånden. (jeg skal ta tiden neste gang jeg gjør det) Får teste TMPGEnc - har noen Dead Like Me episoder som gjerne vil bli brent fort som ****** Lenke til kommentar
goggi Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvis du har en litt billigere spiller : Devner,United,etc. holder det med å brenne .mpg filene på en dvd iso og så putte den i spilleren. får da opp en meny hvor man velger hvilken fil du vil spille av. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 SineTwo: Jeg vil bare minne deg på at du må klargjøre dem først (oversample lyden). googi: Prisen har ingenting med saken å gjøre. Spilleren må spise MPEG-1/2-ISO (på dvd). Jeg har en billig Mustek-spiller, den takler ikke MPEG-1/2-ISO. Lenke til kommentar
Glenn71 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvis du har en litt billigere spiller : Devner,United,etc. holder det med å brenne .mpg filene på en dvd iso og så putte den i spilleren. får da opp en meny hvor man velger hvilken fil du vil spille av. Vil det si at jeg kan bruke min United dvd spiller til å se alle filmene mine ved å brenne mpg filer til dvd platen? Har nettopp bestilt meg NEC sin dvd+- spiller så jeg kommer vel til å prøve den i løpet av neste uke. United dvd spilleren er billig men tar nesten alt av formater. Dvd+, dvd-,vcd,svcd og mp3. Den tar vist bilder osv også. Glenn71 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Vil det si at jeg kan bruke min United dvd spiller til å se alle filmene mine ved å brenne mpg filer til dvd platen? For n-te gang: ja, så lenge spilleren støtter MPEG-1/2-ISO. goggi er på bærtur når han påstår at billigere spilllere tar sånn uansett. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hmm, får lese på doom9 ang. det å oversample lyden, håper ikke det kreves at man går in depth.. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Kjøp dæ en uberrask cdbrenner u veslegutt. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kjøp dæ en uberrask cdbrenner u veslegutt. Hva forno bullshit inlegg var dette? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Mange her som virkelig har peiling skjønner jeg!!!! 1. svcd = mpg2 2. dvd bruker vob filer som i bunn og grunn er mpg 2 , med noe attåt. 3. Legg inn svcd filer i dvd lab. fyll opp med så mange du har plass til 4. lag meny punkter i dvd lab 5. compile, på en 2.6 p4 tar det 20 min... ikke noe re encoding trengs 6. brenn med nero 7. svisj så har du svcd på DVD Du MÅ bruke et Author prg for å brenne DVD kompatible plater. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det du skisserer der blir ikke en 'compliant' dvd-video-plate. Spesifikasjonen sier eksplisitt at lydstrømmen må være samplet ved/med(?) 48kHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå