gardmichalsen Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 KRONIKK: - Merkevarer og markedsførere bør fokusere mer på den eldre garde. De har stor kjøpekraft og stort potensial, skriver norgessjef Matthias Peter i Cognizant.Hvorfor ser reklamebransjen kun på de unge? Når generasjonen født etter andre verdenskrig er den rikeste i verdenshistorien Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Fordi den generasjonen fra etter krigen (1946-1964) driver å dør ut nå, deres barn arver foreldres midler og dagens barn blir påvirket av reklame i større grad enn foreldrene - siden barn er mye lettere å påvirke av natur. Foreldrene sitter på pengesekken og barna maser seg til å få mye av hva som blir markedsført. Hva synes du selv at skal markedsføres til 65-85 åringer, og via hvilke media kanaler? P2 og dagsrevyen har en kort nyhetspause for å reklamere for Platinum 2000 - lårhalsprotesen til deg som setter pris på godt fotarbeid. De reklamerer så klart der reklamen gir best avkastning. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Markedsføring er noe dritt, slik det praktiseres. Det betyr ikke at markedsførere er det. Tvert i mot er det meget dyktige mennesker som alltid fokuserer på oppdragsgivers produkt, kundegruppe eller nedslagsfelt. Jeg ser på meg selv. Jeg er bare gammel (jeg har ikke blitt eldre enda), men jeg sløser allerede mindre med mine penger. Jeg er heller ikke like lettlurt som yngre mennesker. Jeg har stor forståelse for markedsførere som driter i sånne som jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå