Martin Braathen Røise Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 SISTE: Telenor sparker opp mot 170 medarbeidere på teknologisiden Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Klassisk Telenor, har vel holdt på slik siden 90-tallet. Hvem orker å jobbe i et slikt firma. Husker "ennå Telenor nye muligheter." 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Er nok derfor telenor\canaldigital ikke har chat løsning ennå, kun for spare penger? De sparer penger og øker prisene, kun fordi lederne skal tjene mere? Lattelig spør du meg. Burde være forbud med sosial dumping og økte lederlønninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Jeg bare elsker det firmaet: https://www.digi.no/artikler/vi-skal-bli-et-verdensledende-digitalt-fyrtarn/320528 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Er nok derfor telenor\canaldigital ikke har chat løsning ennå, kun for spare penger? De sparer penger og øker prisene, kun fordi lederne skal tjene mere? Lattelig spør du meg. Burde være forbud med sosial dumping og økte lederlønninger. Vet ikke helt hvorfor du mener dette skulle spare penger. - Når du ringer til Telenor så får du alltid svar 24t i døgnet, de har aldri en times telefonkø slik som visse andre i bransjen. - En kundebehandler kan ta seg av minst 10 chatter på samme tiden som en telefonsamtale, så å bruke chat er helt klart en innsparing. 1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Er nok derfor telenor\canaldigital ikke har chat løsning ennå, kun for spare penger? De sparer penger og øker prisene, kun fordi lederne skal tjene mere? Lattelig spør du meg. Burde være forbud med sosial dumping og økte lederlønninger. Canal Digital har hatt chat i mange år (siden 2009), den er bare midlertidig stengt grunnet tekniske problemer knyttet til nye løsninger (det jeg har fått opplyst). Canal Digital Satelitt har virkende chat. Telenor har chat, men de bruker den bare på bedriftssupport/bedriftsabonnement. I privatmarkedet brukes Facebook etc. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Canal Digital har hatt chat i mange år (siden 2009), den er bare midlertidig stengt grunnet tekniske problemer knyttet til nye løsninger (det jeg har fått opplyst). Canal Digital Satelitt har virkende chat. I så fall må de ha rotet til noe som fungerte fint før,de sier på facebook det er stor pågang på epost\telefon så da må de prioritere det, løgn hele veien i telenor\canaldigital. Det er også løgn de ikke kan droppe linjeleie og økte priser, handler bare om grådighet. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Tenk om tapssluket i utlandet hadde blitt investert her hjemme istedenfor. Da hadde man hatt fiber på hver dørstokk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Tenk om tapssluket i utlandet hadde blitt investert her hjemme istedenfor. Da hadde man hatt fiber på hver dørstokk. JA!! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Tenk om tapssluket i utlandet hadde blitt investert her hjemme istedenfor. Da hadde man hatt fiber på hver dørstokk. Realiteten er faktisk at Telenor har tjent betydelig på sine investeringer i utlandet, det er langt fra noe tapssluk totalt sett. De har hatt regnskapsmessige tap knyttet til Vimpelcom (ikke reelle tap). Tapene i India er reelle. I Thailand, Pakistan, Malaysia, Ungarn, Bangladesh etc har faktisk Telenor tjent betydelig med penger. I 2016 hadde Telenor Group en omsetning på 131,4 mrd kroner. Norge stod bare for 26 mrd. Dersom vi ser på overskudd (profit) så er den for de ulike markedene som Telenor er i for 2016 - samt trend. Norge - 6,7 mrd - fallende Sverige - 1,7 mrd - fallende Danmark - 0,3 mrd Ungarn - 0,7 mrd Serbia - 0,8 mrd Bulgaria - 0,6 mrd Thailand - 1,6 mrd - fallende Bangladesh - 4,4 mrd - stigende Malaysia - 4,6 mrd - fallende Pakistan - 2.2 mrd - stigende Myanmar - 2,1 mrd stigende India - (7,1 mrd i underskudd for 2016). Om man da tar bort India, så hadde faktisk Telenor et overskudd utenfor Norge på 19 mrd kroner. Og man kan da spørre om hvilket tapssluk man snakker om. Realiteten er også at inntjening er langt større på de fleste utenlandsinvesteringene. Så vi hadde ikke hatt fiber på hver dørstokk om Telenor ikke hadde investert utenfor Norge. Realiteten hadde vel heller vært at Telenor hadde vært en parantes. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Telenor har kuttet kontinuerlig siden 90-tallet, om ikke før det. Jevnlige kutt i antall ansatte hos Telenor er en like stor nyhet som regn i Bergen, bjørner som driter i skogen, og bensin som brenner. Lenke til kommentar
SomewhatEternal Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Telenor har kuttet kontinuerlig siden 90-tallet, om ikke før det. Jevnlige kutt i antall ansatte hos Telenor er en like stor nyhet som regn i Bergen, bjørner som driter i skogen, og bensin som brenner. Du mener at Telenor skal behold ansatte som de ikke trenger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Nei. Jeg mener at nedskjæringer vil være regelen i den bransjen i all fremtid. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Nei. Jeg mener at nedskjæringer vil være regelen i den bransjen i all fremtid. Enig - det har vært regelen for alle telekommunikasjonsselskaper, men vi bør vel også nevne at Telenor som internasjonalt konsern faktisk har mer enn dobbelt så mange ansattes som Televerket hadde i 1990. En annen ting er at selve bransjen i Norge ikke nødvendigvis har færre totalt ansatte enn i 1990 (da vi i realiteten omtrent bare hadde ansatte i Televerket). Det blir litt som på Raufoss og Kongsberg. Nammo (Raufoss Ammunisjonsfabrikk) og KV (Kongsberg Våpenfabrikk) har nok færre ansatte enn i fordums dager. Industrimiljøa på Raufoss og Kongsberg har faktisk flere ansatte i dag, fordi de har klart å omstille seg. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Telenor har kuttet kontinuerlig siden 90-tallet, om ikke før det. Jevnlige kutt i antall ansatte hos Telenor er en like stor nyhet som regn i Bergen, bjørner som driter i skogen, og bensin som brenner. Du mener at Telenor skal behold ansatte som de ikke trenger? Å beholde ansatte som de ikke trenger ønsker de neppe uansett. Problemet for en bedrift blir jo når utgiftene begynner å bli høyere enn inntektene. Da er sparking av ansatte en lett metode å hente inn rask gevinst på. Den store utfordringen ligger da i å effektivisere, kutte i service og produkter og evt overføre arbeidsoppgavene på andre ansatte. Nå er sikkert ikke Telenor verdens mest effektive bedrift, men etter hvert ansattkutt i en bedrift blir det jo vanskelige å kutte neste gang, og Telenor har, som noen påpeker, drevet med sparking av ansatte i lang tid. Et problem i så måte er at bedrifter med hyppig sparking og outsourcing blir mindre attraktive for nyutdannete. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå