Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal søke til Vidergående!

LureLars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Hadde jeg skulle valgt linje på VGS på nytt hadde nok jeg valgt tømrerlinjen. Per dags dato er arbeidsmarkedet i byggbransjen ganske godt. Går byggingeniør på høyskolen, og det er mange her som har gått byggfag på VGS først. Hvis du vil gå videre etterpå er det derfor gode muligheter for det, og du blir nok litt mer attraktiv med fagbrev også  :)

Lenke til kommentar

Skipselektriker er et usikkert yrke mtp rederier som bruker utenlandsk mannskap for å drive skipene billigere, om man ser bort i fra det så kan jeg så absolutt anbefale å jobbe på båt, og om du tar skipselektriker så er det langt ifra umulig og skaffe jobb på land om du går lei/ikke finner jobb. 
Alle jeg kjenner som er utdannede skipselektrikere har skaffet seg jobb på land ganske fort etter endt læretid, med så mange skip som er i opplag for øyeblikket er ikke jobbmarkedet så bra, men det kommer jo til og ta seg opp igjen etterhvert, og utifra hva jeg har fått med meg så er skipselektriker en av stillingene som vanligvis går klar utflagginger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...