Gå til innhold

er dette bra?

Laibach

Anbefalte innlegg

jeg har en venn som skal hjelpe meg og bygge en pc til meg og dette er hva vi har kommet fram til at jeg burde ha i den

prosessor AMD Athlon XP 2600+ (Barton)

hovedkort Abit NF7 v2.0

skjermkort Asus Radeon 9600XT 128MB

harddisk WD1200BB

minne / ram pc3200TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB

cd dvd Samsung CDRW 52x/24x/52x/16x Combo

er dette bra for en som skal bruke pc`en til å spille, se på film og lage hjemmeside?

lurer også hva jeg trenger av kjøling til denne maskinen?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en venn som skal hjelpe meg og bygge en pc til meg og dette er hva vi har kommet fram til at jeg burde ha i den

prosessor AMD Athlon XP 2600+ (Barton)

hovedkort Abit NF7 v2.0

skjermkort Asus Radeon 9600XT 128MB

harddisk WD1200BB

minne / ram pc3200TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB

cd dvd Samsung CDRW 52x/24x/52x/16x Combo

er dette bra for en som skal bruke pc`en til å spille, se på film og lage hjemmeside?

lurer også hva jeg trenger av kjøling til denne maskinen?

:dontgetit:

jepp funker fett den dere :thumbs:

Lenke til kommentar

Ser ut som en Ok maskin det, hvis man tenker Økonomi i det hele også ;)

Fungere nok helt utmerket til formålet. Men skal su spille veldig veldig mye så ville jeg tatt muligens en 9800Pro kort siden det er ca 2000-2500 kr nå.

Når det kommer til kjølingen så er det opp til deg om du skal overklokke eller ha en stille maskin. Box kjølerene fungere fint så lenge man ikke skal overklokke. Og de nye kjølerene til AMD er faktisk "rimelig" stille også.

-P-

Lenke til kommentar

ja jeg har planer om å smyge meg inn i overklokkingens verden etter hvert.

og her har jeg hørt mye om vann kjøling.

ville det fungere bra til denne maskinen?

er det noen som har erfaring med overklokking av noe som ligner på denne PCen?

Lenke til kommentar

Ja hk valget er bra, CPU er alltid vanskelig og spå, men kjøper du nå så ligger de greit i fra 2.1Ghz og opp til rundt 2.3/2.4 trenger sikkelig kjøling etter dette. Som regel før også.

Ville anbefalt å ta kjøling senere om du skal inn med vannkjøling muligens.

Flere vil nok si at waterchill er et greit valg for "nybegynnere" til dette da.

Lenke til kommentar
Ser jo bra ut det der. Du skulle ha en WD hardisk? Jeg har en slik selv og jeg vet at den BRÅ-Å-Å-ÅKER!!!! Jeg kan anbefale en Seagate Barracuda, de mest stillegående hardisker på markedet + at de koster mindre. :D

[offtopic]Hva mener du med at de bråker? jeg sitter her med to stykker av den HDD'en han skal ha og jeg synes ikke de bråker... [/offtopic]

Ja.. ser helt greit ut dette... Hvis du kun skal spille UT og CS, så er den mer enn bra nok! men skal du begi deg ut på en reise i HL2 verdenen (når det kommer ut en gang i fremtiden), så _BØR_ du oppgradere til Radeon 9800XT 256MB... :dribble:

Lenke til kommentar
Hmmm kanskje en større harddisk!! Har 200gb nå og må slette ting hele tia for å få plass til nye ting! hehe

tror ikke det.

skal nok holde med 120gb+ et par hundere CDer og dvd er.

men ellers lurer jeg på om noen kan foreslå en skjerm?

ca 2000 (ikke lcd)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Angående skjermkort kommer det an på hva du spiller  (hvordan spill) Bruker du den til CS f.eks er det ingen vits i 9800PRO.

spller mye NFS undertground,

strateskispill som Generals og Warcraft

hey, funker fint den pc`en.. spiller mye warcraft jeg og har raedon 9600 pro.. går så ei kuula den alså :thumbs: generals går helt problemfritt det også(med default grafikkinstillinger) ikke vits med større hardisk.. kjøp heller en ny vis du trenger mer plass.

Lenke til kommentar
ja jeg har planer om å smyge meg inn i overklokkingens verden etter hvert.

og her har jeg hørt mye om vann kjøling.

ville det fungere bra til denne maskinen?

er det noen som har erfaring med overklokking av noe som ligner på denne PCen?

om du bestemmer deg of den rimelige vann løsningen, water chill, så gled deg,, du har minst 2 timer med filing foran deg med det hk, men etterpå så funker det glimrenes (du må file vekk 1 p4 og en annet festepungt på vannblokken fordi det står konensatorer på hket i veien)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...