Laibach Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg har en venn som skal hjelpe meg og bygge en pc til meg og dette er hva vi har kommet fram til at jeg burde ha i den prosessor AMD Athlon XP 2600+ (Barton) hovedkort Abit NF7 v2.0 skjermkort Asus Radeon 9600XT 128MB harddisk WD1200BB minne / ram pc3200TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB cd dvd Samsung CDRW 52x/24x/52x/16x Combo er dette bra for en som skal bruke pc`en til å spille, se på film og lage hjemmeside? lurer også hva jeg trenger av kjøling til denne maskinen? Lenke til kommentar
felge Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg har en venn som skal hjelpe meg og bygge en pc til meg og dette er hva vi har kommet fram til at jeg burde ha i den prosessor AMD Athlon XP 2600+ (Barton) hovedkort Abit NF7 v2.0 skjermkort Asus Radeon 9600XT 128MB harddisk WD1200BB minne / ram pc3200TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB cd dvd Samsung CDRW 52x/24x/52x/16x Combo er dette bra for en som skal bruke pc`en til å spille, se på film og lage hjemmeside? lurer også hva jeg trenger av kjøling til denne maskinen? jepp funker fett den dere Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ser ut som en Ok maskin det, hvis man tenker Økonomi i det hele også Fungere nok helt utmerket til formålet. Men skal su spille veldig veldig mye så ville jeg tatt muligens en 9800Pro kort siden det er ca 2000-2500 kr nå. Når det kommer til kjølingen så er det opp til deg om du skal overklokke eller ha en stille maskin. Box kjølerene fungere fint så lenge man ikke skal overklokke. Og de nye kjølerene til AMD er faktisk "rimelig" stille også. -P- Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 ja jeg har planer om å smyge meg inn i overklokkingens verden etter hvert. og her har jeg hørt mye om vann kjøling. ville det fungere bra til denne maskinen? er det noen som har erfaring med overklokking av noe som ligner på denne PCen? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ja hk valget er bra, CPU er alltid vanskelig og spå, men kjøper du nå så ligger de greit i fra 2.1Ghz og opp til rundt 2.3/2.4 trenger sikkelig kjøling etter dette. Som regel før også. Ville anbefalt å ta kjøling senere om du skal inn med vannkjøling muligens. Flere vil nok si at waterchill er et greit valg for "nybegynnere" til dette da. Lenke til kommentar
korny Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 få deg heller twinmos brike med Winbond Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ser jo bra ut det der. Du skulle ha en WD hardisk? Jeg har en slik selv og jeg vet at den BRÅ-Å-Å-ÅKER!!!! Jeg kan anbefale en Seagate Barracuda, de mest stillegående hardisker på markedet + at de koster mindre. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Angående skjermkort kommer det an på hva du spiller (hvordan spill) Bruker du den til CS f.eks er det ingen vits i 9800PRO. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ser jo bra ut det der. Du skulle ha en WD hardisk? Jeg har en slik selv og jeg vet at den BRÅ-Å-Å-ÅKER!!!! Jeg kan anbefale en Seagate Barracuda, de mest stillegående hardisker på markedet + at de koster mindre. [offtopic]Hva mener du med at de bråker? jeg sitter her med to stykker av den HDD'en han skal ha og jeg synes ikke de bråker... [/offtopic] Ja.. ser helt greit ut dette... Hvis du kun skal spille UT og CS, så er den mer enn bra nok! men skal du begi deg ut på en reise i HL2 verdenen (når det kommer ut en gang i fremtiden), så _BØR_ du oppgradere til Radeon 9800XT 256MB... Lenke til kommentar
picatta Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hmmm kanskje en større harddisk!! Har 200gb nå og må slette ting hele tia for å få plass til nye ting! hehe Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 picatta skrev: Hmmm kanskje en større harddisk!! Har 200gb nå og må slette ting hele tia for å få plass til nye ting! hehe Har nok med 80gb min jeg har aldri fylt den Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) dobelpost Endret 7. desember 2003 av e_rik Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Angående skjermkort kommer det an på hva du spiller (hvordan spill) Bruker du den til CS f.eks er det ingen vits i 9800PRO. spller mye NFS undertground, strateskispill som Generals og Warcraft Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hmmm kanskje en større harddisk!! Har 200gb nå og må slette ting hele tia for å få plass til nye ting! hehe tror ikke det. skal nok holde med 120gb+ et par hundere CDer og dvd er. men ellers lurer jeg på om noen kan foreslå en skjerm? ca 2000 (ikke lcd) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg ville heller valgt en XP2500+ enn en XP2600+, da denne er lettere å klokke. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg har en HD på 120GB og bruker foreløbig bare 20gb.. Men får 30GB film i mårra så d e altid godt å ha plass til overs.. Tenk over hva du skal bruke datan til, masse filmer=kjøp mer GB. da en film ligger på rund 1-2gb blir det fort fylt opp. ThaAndre Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg ville også kjøpt større HDD. Det er selvsagt et must at du kjøpet SATA disk. Så en Western 250Gb SATA ville passe utmerket. Den er fremtidsrettet kan du si Du får også bra med Gb/krone der også Lenke til kommentar
Rave-danser Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Angående skjermkort kommer det an på hva du spiller (hvordan spill) Bruker du den til CS f.eks er det ingen vits i 9800PRO. spller mye NFS undertground, strateskispill som Generals og Warcraft hey, funker fint den pc`en.. spiller mye warcraft jeg og har raedon 9600 pro.. går så ei kuula den alså generals går helt problemfritt det også(med default grafikkinstillinger) ikke vits med større hardisk.. kjøp heller en ny vis du trenger mer plass. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 men ellers lurer jeg på om noen kan foreslå en skjerm? ca 2000 (ikke lcd) Denne er bra! hvis du vil ha en litt bedre, så har du denne Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 ja jeg har planer om å smyge meg inn i overklokkingens verden etter hvert.og her har jeg hørt mye om vann kjøling. ville det fungere bra til denne maskinen? er det noen som har erfaring med overklokking av noe som ligner på denne PCen? om du bestemmer deg of den rimelige vann løsningen, water chill, så gled deg,, du har minst 2 timer med filing foran deg med det hk, men etterpå så funker det glimrenes (du må file vekk 1 p4 og en annet festepungt på vannblokken fordi det står konensatorer på hket i veien) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå