Torolf Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Hei! Jeg har søkt læreplass hos Statoil og hører de har begynt og innkalle til intervju! Noen her som har fått invitasjon til intervju? Jeg har søkt som elektriker men har enda ikke fått svar Lenke til kommentar
qwerty12 Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Hei! Jeg har søkt læreplass hos Statoil og hører de har begynt og innkalle til intervju! Noen her som har fått invitasjon til intervju? Jeg har søkt som elektriker men har enda ikke fått svar Har søkt som elektriker, ingen svar ennå.. Kan ikke logge på websiden heller Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Hei! Jeg har søkt læreplass hos Statoil og hører de har begynt og innkalle til intervju! Noen her som har fått invitasjon til intervju? Jeg har søkt som elektriker men har enda ikke fått svar Har søkt som elektriker, ingen svar ennå.. Kan ikke logge på websiden heller Nej, er sånn for alle! Statoil sa brukerene var deaktivert og vi bare skal holde godt øye med emailen vår! Har ei i klassen som har fått svar men hun fikk avslag!! Hvordan er karakterene dine og fraværet da? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Hvordan er karakterene dine og fraværet da? Dette bør dere ikke tenke så mye på, Statoil velger ikke bare ut i fra disse kriteriene. De tok "allslags" folk til intervju når vi søkte lærlingplass. Fra "topp" av klassen til "bunn" ift karakterer og fravær. Det er selvfølgelig en fordel å ha gode karakterer og lite fravær men andre ting kan være like så viktige(interesser, tidligere arbeidserfaring, hobbyer, frivillig arbeid, gårdsdrift osv). Lykke til alle sammen, men husk det er langt flere gode selskaper enn Statoil. Det er også slik i dag at en som regel ikke får arbeidsplass etter læretiden i Statoil på grunn av at de gjennom flere år nå ønsker å få ned antall ansatte. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Hvordan er karakterene dine og fraværet da? Dette bør dere ikke tenke så mye på, Statoil velger ikke bare ut i fra disse kriteriene. De tok "allslags" folk til intervju når vi søkte lærlingplass. Fra "topp" av klassen til "bunn" ift karakterer og fravær. Det er selvfølgelig en fordel å ha gode karakterer og lite fravær men andre ting kan være like så viktige(interesser, tidligere arbeidserfaring, hobbyer, frivillig arbeid, gårdsdrift osv). Lykke til alle sammen, men husk det er langt flere gode selskaper enn Statoil. Det er også slik i dag at en som regel ikke får arbeidsplass etter læretiden i Statoil på grunn av at de gjennom flere år nå ønsker å få ned antall ansatte. Ah! Har bare hørt så masse at det er en stor fordel Med karakterer og fravær! Var du selv på intervju hos Statoil i din tid? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Ah! Har bare hørt så masse at det er en stor fordel Med karakterer og fravær! Var du selv på intervju hos Statoil i din tid? Nei jeg ble ikke kalt inn til intervju. var en av de "beste" i klassen ift karakterer. Jeg hadde dog noe fravær fra vg1. Det var litt russisk rulett det der, var litt tilfeldig hvem som havnet på intervju og ikke. Lenke til kommentar
qwerty12 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hei! Jeg har søkt læreplass hos Statoil og hører de har begynt og innkalle til intervju! Noen her som har fått invitasjon til intervju? Jeg har søkt som elektriker men har enda ikke fått svar Har søkt som elektriker, ingen svar ennå.. Kan ikke logge på websiden heller Nej, er sånn for alle! Statoil sa brukerene var deaktivert og vi bare skal holde godt øye med emailen vår! Har ei i klassen som har fått svar men hun fikk avslag!! Hvordan er karakterene dine og fraværet da? 5,5 i snitt og 0 fravær både vg1 og første termin vg2 Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Akkuratt det samme som meg da! Har du hørt noe fra dem? Endret 21. februar 2017 av Zivago Lenke til kommentar
qwerty12 Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkuratt det samme som meg da! Har du hørt noe fra dem? nei Lenke til kommentar
qwerty12 Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Fikk nettopp svar... avslag http://tinypic.com/r/2hrcup2/9 1 Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Fikk nettopp svar... avslag http://tinypic.com/r/2hrcup2/9 Alle på Elenergi på skolen fikk avslag idag... jeg og en i klassen fikk beskjed om at viss de skal ta flere inn på intervju så blir jeg innkalt... så det er ett lite plaster på såret Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Fikk nettopp svar... avslag http://tinypic.com/r/2hrcup2/9 Alle på Elenergi på skolen fikk avslag idag... jeg og en i klassen fikk beskjed om at viss de skal ta flere inn på intervju så blir jeg innkalt... så det er ett lite plaster på såret Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Hva er egentlig greia med statoil? Finnes plenty av andre bedrifter jeg heller ville jobbet for. Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Hva er egentlig greia med statoil? Finnes plenty av andre bedrifter jeg heller ville jobbet for. Er vel egentlig jaffal her jeg er ifra bedriften alle vil til! Er vel mest "status". Men jeg tenker mer offshore for det er der jeg vil, selvom det er litt nedgang i markedet har jeg ganske stort ønske om og oppleve jobb på plattform! Nå har og AkerBP lagt ut læreplasser men sjansen er liten og sko blitt litt glad viss jeg var en av di få! Hvilke bedrifter ønsker du og jobbe i da?? Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Hva er egentlig greia med statoil? Finnes plenty av andre bedrifter jeg heller ville jobbet for. Er vel egentlig jaffal her jeg er ifra bedriften alle vil til! Er vel mest "status". Men jeg tenker mer offshore for det er der jeg vil, selvom det er litt nedgang i markedet har jeg ganske stort ønske om og oppleve jobb på plattform! Nå har og AkerBP lagt ut læreplasser men sjansen er liten og sko blitt litt glad viss jeg var en av di få! Hvilke bedrifter ønsker du og jobbe i da? Nå har ikke jeg samme utdanning som deg, så en sammenligning blir vel kanskje ikke helt rett. Uansett, statoil er noe av det mest kyniske jeg har sett, spesielt i løpet av de siste årene med den pågående nedgangen i bransjen. Er ikke alltid størst er best. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Hva er egentlig greia med statoil? Finnes plenty av andre bedrifter jeg heller ville jobbet for. Er vel egentlig jaffal her jeg er ifra bedriften alle vil til! Er vel mest "status". Men jeg tenker mer offshore for det er der jeg vil, selvom det er litt nedgang i markedet har jeg ganske stort ønske om og oppleve jobb på plattform! Nå har og AkerBP lagt ut læreplasser men sjansen er liten og sko blitt litt glad viss jeg var en av di få! Hvilke bedrifter ønsker du og jobbe i da? Nå har ikke jeg samme utdanning som deg, så en sammenligning blir vel kanskje ikke helt rett. Uansett, statoil er noe av det mest kyniske jeg har sett, spesielt i løpet av de siste årene med den pågående nedgangen i bransjen. Er ikke alltid størst er best. Vel.. Hvilke større bedrifter operer ikke på denne måten nå om dagen? Synes ikke jeg leser om annet en effektivisering, nedlegging, nedbemanning etc. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Har jo vert litt forskjellig med statoil, blant annet mye oppsigelser etterfulgt av og tilby de som overlevde kuttene bonuser. IT ble jo outsourcet til India i håp om å spare penger før de plutselig innså at det ikke var forsvarlig. Dette er bare noen få punkter, uansett rart at et statseigd selskap får holde på slik, men får vel konkludere med at jeg syns statoil har en rar politikk. Lenke til kommentar
Altmuligertingen Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Begynte som lærling her i 2016, og har ikke noe negativt å si. Du kan forvente god oppfølging, gode kollegaer, og ikke minst lærer du ekstremt mye. Det som er fordelen med å være lærling i Statoil er at det er en såpass stor prosess, det er de jeg ville tenkt på dersom du har lyst å utvikle deg mest mulig. Så ingen håp blir knust, det er selvsagt viktig med gode karakterer, men det viktigste er fraværet. Ved siden av disse to så kan jeg nemne at om du er sosial/samarbeider godt med andre, så er det en nyttig egenskap i arbeidslivet Husk alltid at det sammen en får best resultat. Lykke til! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Begynte som lærling her i 2016, og har ikke noe negativt å si. Du kan forvente god oppfølging, gode kollegaer, og ikke minst lærer du ekstremt mye. Det som er fordelen med å være lærling i Statoil er at det er en såpass stor prosess, det er de jeg ville tenkt på dersom du har lyst å utvikle deg mest mulig Dette er jeg svært uenig i, de jeg kjenner som har gått læretiden sin i Statoil har lært svært lite. De gjør somregel trivielt vedlikeholdsarbeid. Har aldri truffet en statoil lærling under commissioning feks. Men en lærer nok mer om prosessen en jobber med generelt, men nødvendigvis ikke så mye om fagfeltet. Men dette kan jo variere fra plass til plass også såklart. å forvente å utvikle seg særlig under læretiden er uansett for mye å be om, det er det svært få som gjør. En lærer langt mer i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå