Gå til innhold

God, fyldig kaffe med lav syrlighet - tips?

GeirHH

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med ofte for syrlig kaffe og nå er det kaffesorten jeg tenker på. Syns nesten alt blir for syrlig.

Har kommet over to unntak: En kaffe fra Arvid Nordquist (SE) som jeg fikk på et spisested, men vanskelig å bestille privat. Så kom jeg over en kaffesort fra Kenya ved kaffekvern i butikk, men den blir uhorvelig dyr dvs. kr 62.50 for 250 g.

Noen tips til et konkret merke? Den kan godt koste litt over snittet, men bør fås i 250-gramsposer. Kjenner til "Jacobs utvalgte," dvs. har ikke prøvd alle. 

PS: Gjerne økologisk, men ikke et must.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du kaffetrakter? Pass på å rengjøre den. Om ikke maskinen er ren, samt kaffekannen, så kan det fort bli sur bismak på kaffen.

Joda, har Moccamaster og rengjør så det er ikke der det ligger. Jeg kjører t.o.m. til et annet sted for å hente bedre drikkevann.

Inntil videre kjøper jeg småposer fra kaféen, den kaffen skiller seg ut fra hvordan jeg reagerer i forhold til mange andre sorter.

Den på Rema 1000 regner jeg med er Kjeldsberg og den har jeg prøvd, ikke den værste når jeg fant riktig dosering dvs. litt mindre enn vanlig.

Skal forsøke finne Malabar.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål men, har du prøvd kokekaffe eller andre typer enn filterkaffe? Kokekaffe er som regel fyldigere og mindre bitter enn filterkaffe.

Nja, ble jo kokekaffe de gangene jeg tok feil :p Tror ikke jeg merket kjempeforskjell. Ellers er jeg glad i expresso, men det går på smaken.  Filtertrakting skal ha den fordelen at fettstoffer setter seg i filteret, men i mitt tilfelle skulle det vel ikke bety så mye.

Men nå har jeg jo funnet kaffe som er ok så da gjelder det å finne hvor jeg kan få tak i typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...