Sissel B Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Vi har hatt masse problemer med Internett gjennom tidene. De siste årene har vi hatt radio Internett som plutselig hadde blitt ustabilt igjen. Leverandøren var og flyttet på antenna, fordi de mente at fysiske hindringer var årsaken til problemene. Rett etterpå var Internetten så bra som den aldri har Vært. Nå ett par timer senere er den igjen dårlig og jeg får høy ping når jeg tester hastighet. Når den var bra i formiddag lå ping på 11-13. Nå ligger den plutselig på over 100. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Hva annet utstyr er tilkoblet? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 En Asus RT-N66U er routeren som er brukt. Denne er koblet med rett til inntaket i veggen. Videre er en RT-N56U koblet til denne som ett aksesspunkt med kabel i ett anneks. Trådløst er en drøss forskjellige saker koblet til fra og til. Til routeren inni huset: Diverse mobiltelefoner, 3 bærbare pcer, en stasjonær pc, 2 chromecast og en stuepc. Til routeren i annekset er det koblet en Xbox one s med kabel og en chromecast trådløst fast, mens ett netbrett og ett par telefoner er litt fra og til mellom hus og anneks. Det rare er jo at det svingte fra 16-17 mbits/s og ping på 11-13 til 2-3 mbits/s og ping på over 100 uten at det skjedde de store forandringene i huset. Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Glemte å nevne at en Zyxel NAS er koblet til hovedruteren Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Du kan prøve og pinge gateway IP-en du har fått tildelt, er denne pingen rask og stabil ligger det ikke i ditt nett. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Kontinuerlig ping selvfølgelig. Åpne CMD og skriv ping [webadresse eller IP-adresse] -t Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Bortsett fra at man bør alltid prøve å slå av QoS hvis den er på. Ofte kan QoS sinke ytelsen pga at all trafikk må analyseres og prioriteres - og/eller prioriteringen kan være feil i forhold til din bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå