Gå til innhold

Ringe opp 12 sifret nr som står i sms?

sdf123

Anbefalte innlegg

Når jeg får et vanlig telefon nr i en sms så kan jeg trykke på det og ringe ut uten at jeg trenger å taste det inn. Når det kommer et 12 sifret så får jeg ikke anledning til det, da må jeg notere det ned og trykke manuelt inn.

Dette gjelder på Samsung telefoner, kan jeg fikse dette?

På Huawei P9 og Windows telefoner fungerer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg får et vanlig telefon nr i en sms så kan jeg trykke på det og ringe ut uten at jeg trenger å taste det inn. Når det kommer et 12 sifret så får jeg ikke anledning til det, da må jeg notere det ned og trykke manuelt inn.

Dette gjelder på Samsung telefoner, kan jeg fikse dette?

På Huawei P9 og Windows telefoner fungerer det.

Løser jo ikke hovedproblemet, men en enklere måte er jo å holde fingeren nede på nummeret slik at teksten blir markert: trykk så på "copy / kopier", etterpå gå inn i telefon appen holde fingeren nede i nummer feltet for også trykke "Paste / lim inn".

Det  er nå i alle fall slikt jeg får med meg lengre nummer og siffer i fra meldinger, nettleser etc.

Lenke til kommentar

Ja, jeg snakker om m2m, 58XXXXXXXXXX nr. Disse kan ringes til, noe som blir gjort daglig her. Men pga at noen har gått over til samsung telefoner(fra Microsoft Lumia telefoner) så har de ikke lengre mulighet for å ringe direkte fra sms ved å trykke på nummeret. Rett og slett for at Samsung sine telefoner ikke identifiserer 12 sifret nr som et telefonnummer. Det jeg håpte på at det var en mulighet for å få dette til.

Lenke til kommentar

Jeg får kun kopiert hele meldinga, ikke bare nummeret. Det står også annen tekst i meldingen. Det er noen som ikke er så tekniske av seg som skal bruke det, så løsningen ville vært for komplisert for dem allikevel.

Her kan jeg holde på meldinga, så velger jeg marker tekst, og så kan jeg markere den (huawei). Det blir enda mer komplisert, da. Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...