AfterGlow Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Stanford-forskere mener nå de har løsningen.Slik skal forskere fjerne den plagsomme VR-kvalmen Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Fungere dette, så er dette en helt nødvendig forsering for å gjøre VR til en relevant løsning. Nå er det en seiltur der man oppholder seg under dekk. Det er ikke greit for alle Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 - Av det jeg har sett av VR-demonstrasjoner på YouTube, så forekommer kvalmen av stasjonær-bruk, men når vekommende reiser seg og blir mer aktivt med i det som skjer i VR-verdenen så er ikke kvalme et problem. Jeg tok opp denne problemstillingen på et tidligere tidspunkt, ved å sammenligne Rift og Vive, men ordla meg feil på det tidspunktet så det ble ille mottatt. Med det sagt... Klarer dem å finne en måte å gjøre bukt med kvalmen på ved stasjonært-bruk av VR så vil det gi disse VR-greiene et virkelig løft. Klarer dem i tillegg å tilnærme en "One Size Fits ALL!" løsning når det kommer til individuelle syns-egenskaper så blir det enda bedre. Men slik som situasjonen er i dag så er ikke VR for alle, selv om folkene bak disse VR-greiene ønsker å tro det. Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 kvalmen kommer,. som Bizzy sier, hovedsaklig av stasjonær bruk. Har brukt Rift, Vive og PSVR, og alle har samme resultat. I spill med room scale(Der man står for all bevegelse selv) er det sjeldent noe problem, mens i spill som Driveclub eller Elite:Dangerous, for ikke å snakke om War Thunder, er det langt værre, da man får all bevegelse uten fysiske g-krefter, som setter balansekrystallene på prøve. Selv har jeg lite kvalme når jeg spiller, men har sett x antall andre som må ta av seg brillene etter kort tids bruk. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Funker sjøsyketabletter? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå