Gå til innhold

Slik skal forskere fjerne den plagsomme VR-kvalmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Av det jeg har sett av VR-demonstrasjoner på YouTube, så forekommer kvalmen av stasjonær-bruk, men når vekommende reiser seg og blir mer aktivt med i det som skjer i VR-verdenen så er ikke kvalme et problem.

Jeg tok opp denne problemstillingen på et tidligere tidspunkt, ved å sammenligne Rift og Vive, men ordla meg feil på det tidspunktet så det ble ille mottatt.

Med det sagt...

Klarer dem å finne en måte å gjøre bukt med kvalmen på ved stasjonært-bruk av VR så vil det gi disse VR-greiene et virkelig løft.

Klarer dem i tillegg å tilnærme en "One Size Fits ALL!" løsning når det kommer til individuelle syns-egenskaper så blir det enda bedre.

Men slik som situasjonen er i dag så er ikke VR for alle, selv om folkene bak disse VR-greiene ønsker å tro det.

Lenke til kommentar

kvalmen kommer,. som Bizzy sier, hovedsaklig av stasjonær bruk. Har brukt Rift, Vive og PSVR, og alle har samme resultat. I spill med room scale(Der man står for all bevegelse selv) er det sjeldent noe problem, mens i spill som Driveclub eller Elite:Dangerous, for ikke å snakke om War Thunder, er det langt værre, da man får all bevegelse uten fysiske g-krefter, som setter balansekrystallene på prøve.

Selv har jeg lite kvalme når jeg spiller, men har sett x antall andre som må ta av seg brillene etter kort tids bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...