Prusk Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Startet PCen med alle C-er på Auto (C1E, C3, C6), og PCen har fungert fint. Har surfet, wordet osv. som normalt, og har i tillegg kjørt Prime95 på to kjerner et par av timene. Alt ser ut til å fungere utmerket. Siste timen har jeg også prøvd å kjøre CPU på 4,4GHz, mens jeg har stresstestet 2 kjerner. Ingen problemer, ingen feil, fine temperaturer. Jeg får teste igjen med minnet i morgen på 1600MHz, se om feilen har ligget her hele tiden. Kjekt at PCen fungerer, kjedelig å ikke kunne peke på hva det er som har laget krøll. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 Litt usikker på hvordan overklokkingen har foregått men selv ville jeg forsøkt å skru av all strømsparing og latt cpu kjøre fast på f.eks 1.2v, hvis dette ikke er gjort tidligere. Dette selv om en ikke skal overklokke, for å forhindre at cpu får for lite spenning. Får en beste svar for denne. Jeg tror det er i nærheten av riktig feil på systemet. Nå har PC kjørt fint siden lørdag, både under spilling, surfing, Youtube-videoer over natten i dag osv. Alt som har plaget den tidligere, uten krasj. Jeg har undervoltet, og det ser rett og slett ut som om CPU har blittdegradert "såpass" at den nå trives med stock volt. Minnet kjører fortsatt på 1333MHz, med 1,5V. Synes minnet blir litt for varmt på 1600MHz med 1,65V, uten at jeg merker noe til forskjellen i daglig bruk. Ikke det at jeg merker forskjell på 3,6 eller 4,2GHz heller til vanlig bruk, men det er bare tvangstanker.. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Fått den meldingen selv mange ganger. Har jo sikkert hatt kluss med noen drivere inne mellom, men aldri opplevd å få clock_watchdog av den grunn. Som ivrig overklokker har jeg fått den meldingen haugevis av ganger og de gangene jeg har fått den har det alltid vært overklokkingen som har vært årsaken, Sier ikke at en ikke kan få den pga drivere, men når en har overklokket tipper jeg at sjansen er over 90% at det er det som er årsaken. Selv bruker jeg ikke strømsparing når jeg overklokker i og med at det er en pest & plage. Bra det ordnet seg og håper det holder seg der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå