Kynxx Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Vil "rollover" fra Telia også omfatte mobilt bredbånd? Først må vel TELIA annonsere at dem skal ha rollover i heletatt. TELENOR derimot, har kun annonsert at dem gir rollover på abonnement for mobiltelefoni. Lenke til kommentar
Micko Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Først må vel TELIA annonsere at dem skal ha rollover i heletatt. TELENOR derimot, har kun annonsert at dem gir rollover på abonnement for mobiltelefoni. Les oppdatert uttalelse fra Telia, som kom etter at artikkelen ble publisert. Telenor annonserte også dette, som står skrevet: "Telenor opplyser at kunder av mobile bredbånd vil få tjenesten aktivert fra april." 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Sorry. Jeg syns det holder med å lese artikkelen kun en gang, når jeg besøker siden Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Når datakvotene er så små som de er, vil data rollover komme godt med. Jeg har 40 GB i månden. Hvis jeg bare er hjemme med wifi, trenger jeg ikke hele kvoten. Hvis jeg drar til hytta og streamer HD-video, trenger jeg mye mer. Skal bli godt å kunne spare datakvoten til neste måneds hyttetur. Men større datakvote per måned hadde vært enda bedre! Lenke til kommentar
BufferedWriter Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !! La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk. Det gikk en god stund mellom Tele2 ble solgt og første runde av tilbudet, og det var ingen planer om salg av Tele2 til Netcom den gang. I alle fall ikke for allmennheten. Jeg syns det er helt ok at de som har dette abonnementet ikke får ta del i disse nye ordningene med rollover, men å si at disse abbonemetene subsidieres av alle andre kunder i Telia er helt kortslutning. Personer som har disse abonnementene er fremfor alt prisbevisste og ville antaglig aldri hatt Telia som leverandør med mindre det var for dette abonnementet. Endret 15. februar 2017 av BufferedWriter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 40GB er vel det jeg laster ned på maks ei uke, enkelte ganger så kan det gå mer i døgnet Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Som sagt, jeg har Wi-Fi hjemme. Mye av datakvoten min brukes på hytta. Etter at Google ødela innstillingene for Chromecast, kan jeg ikke lengre velge laveste oppløsning. Den velger automatisk høyeste oppløsning fordi jeg har rask 3G. Men i høyeste oppløsning ryker datakvoten på et par dager om været er dårlig og jeg ser mye video. Jeg har sluttet å bruke Chromecast. Kobler i stedet en gammel laptop til TVen via HDMI. Nettleseren lar meg velge oppløsning. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Tenk hvor tregt det hadde gått om folk hadde hatt fri bruk slik farten er nå til dags? Torrents.... nuff said Ikke noe nuff said, på noe vis. Hvis man klarer seg kjempefint med å selge abonnement med mye data, da må man kunne levere, det betyr at det finnes kapasitet. Hvis man skal regulere kapasitet kan man veldig logisk bruke samme metoden ellers som er på fysiske linjer - hastighet. Problemet her er vel egentlig det at hvis man hadde lansert "ubegrenset" bruk av data med hastiighet som eneste begrensning så hadde man nok opplevd en ny trend der mange folk gir blaffen i å skaffe seg nettverkslinje hjemme. Om du klarer deg med f.eks. 10mbit ute så klarer du seg sikkert hjemme også. Og da Telenor og andre lanserer "rollover" betyr det egentlig at de går med på noen konsesjoner - og egentlig innrømmer at mengde av data er ikke noe brennende problem. Det er derimot om å melke kundene får mest mulig penger. Så i stedet for å kjempe om den ekte problemstillingen som er dekning - der operatører kan virkelig skille seg ut ved å gi nettopp det - så har man få nettverk der de "konkurrerer" gjennom samarbeid. 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Da var Chess ute med informasjon om sin lansering av "data rollover", kalt "Din Data": https://www.chess.no/mermoro/nyheter/nyhet-din-data Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Kan ikke noen av de tilby ubegrenset oppsparing av data? Og at det er utløpsdato på 12 mnd eller noe (hvis de skal være så jævla pussies) sånn for å skille seg litt ut, det gir mye verdi uten å ha en stor risiko eller kostnad for teleselskapet. Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Hva betyr dette? Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !! La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk. La meg anta at du ikke vet hva du skriver om (noe du allerede har demonstrert basert på hva du skrev): Du kan jo begynne med å lese hva Karl Sindre Engelstad skrev i første og siste avsnitt, og til dels hva "BufferedWriter " skriver. Tele2 hadde flere runder med slike kampanjer, og hos Tele2 var vi likestillt på alle måter med det største, dyreste og EKSISTERENDE abonnementet Tele2 hadde. Fra det ble skriverier om sammenslåing med Netcom (nå Telia) fikk vi flere brev fra Netcom om hvor flott det skulle bli under Netcom, at vi skulle beholde alle fordeler som hos Tele2, og at alt skulle bli så ennå mye bedre enn hos Tele2 under Netcom. Fra første stund etter sammenslåingen viste det seg å være løgn fra ende til annen: Vi ble fratatt fri roaming i Sverige slik vi hadde under Tele2, vi ble plassert i bås med det billigste og dårligste abonnementet Netcom hadde, vi fikk SMS med "tilbud" om bedre abonnement for kr.50,-, mer/måned. Slo meg plutselig etter hvert at det gjladt hvis man hadde det elendige abonnementet vi var plassert i bås med hos Netcom, og at det for oss som kom fra Tele2 ville medføre en reduksjon på nesten 2/3 av datakvoten mot fri Roaming i Europa! Med MYE mer! Så hvis du mener slik kundebehandling fra Telias side er OK, så får det stå for din regning! Jeg synes IKKE det er redelig å først komme med løfter som de umiddelbart bryter etter sammenslåingen, og forsøke å svindle kundene med villedende SMS-er, å forskjellsbehandle nye kunder slik Netcom og nå Telia gjør, og i direkte strid med tidligere løfter forskjellsbehandle kunder slik Telia gjør ovenfor tidligere Telle2-kunder!! Se på Facebooksidene til Telia fra tiden omkring sammenslåingen, så ser du hvor upopulær sammenslåingen er blant oss som kom fra Tele2 hvis ikke Telia har sensurert alle protestene omkring sammenslåingen!! Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Hva betyr dette? At det gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg... M.a.o.:Det gjlder ikke for abonnement som ikke lenger er i salg, M.a.o. utgåtte abonnement... Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !! La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.Nei, la oss for all del ikke tenke moralsk på ting og heller gi kundene service pr krone. /s Er forøvrig blant de som "hoppet på" tilbudet, og jeg vil si jeg har klart meg til nå. Fri roaming i EU vet jeg at jeg får iløpet av året, så det er ikke et problem. Data Rollover blir ikke så bittert om ikke jeg får det, da jeg skal innrømme at jeg sjeldent overstiger kvoten. Men allikevel, prinsippmessig bør alle kunder i Tellia behandles likt på tvers av abonnement - ja, alle operatører for den saks skyld. Så Telenor og Djuice kan ta seg en bolle. Telenor er ikke anderledes. Både Telenor og Telia videreutvikler bare "abonnenttyper som fortsatt er i salg". Telenor har sagt at deres rollover bare vil gjelde for abonnenttyper som er i salg i dag. Det samme ser vi stort sett hos andre operatører. Når Telia kommer med sine endringer (både rollover og tidligere roam-like-home) så gjelder det abonnenttyper som er i salg. Din type abonnement, som du tok med deg fra Tele2, er å regne som et "utgått abonnement". Du kan derfor ikke forvente at dette blir videreutviklet, enter det gjelder roam-like-home eller rollover. Du tar feil, og du må se ting i sammenheng: Abonnmenetet vi hadde hos Tele2 var et EKSISTERENDE abonnement ved sammenslåingen, vi fikk flere brev fra Netcom i tiden omkring sammenslåingen med løfter om at allt skulle bli like bra og så mye bedre under Netcom (nå Telia). Løfter som viste seg å være ren løgn umiddelbart etter at sammenslåingen var gjennomført!! Og vi ble plassert i bås med et EKSISTERENDE abonnement hos Netcom, men med andre betingelser enn Netcom's tidligere kunder Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !! La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.Nei, la oss for all del ikke tenke moralsk på ting og heller gi kundene service pr krone. /s Er forøvrig blant de som "hoppet på" tilbudet, og jeg vil si jeg har klart meg til nå. Fri roaming i EU vet jeg at jeg får iløpet av året, så det er ikke et problem. Data Rollover blir ikke så bittert om ikke jeg får det, da jeg skal innrømme at jeg sjeldent overstiger kvoten. Men allikevel, prinsippmessig bør alle kunder i Tellia behandles likt på tvers av abonnement - ja, alle operatører for den saks skyld. Så Telenor og Djuice kan ta seg en bolle. Telenor er ikke anderledes. Både Telenor og Telia videreutvikler bare "abonnenttyper som fortsatt er i salg". Telenor har sagt at deres rollover bare vil gjelde for abonnenttyper som er i salg i dag. Det samme ser vi stort sett hos andre operatører. Når Telia kommer med sine endringer (både rollover og tidligere roam-like-home) så gjelder det abonnenttyper som er i salg. Din type abonnement, som du tok med deg fra Tele2, er å regne som et "utgått abonnement". Du kan derfor ikke forvente at dette blir videreutviklet, enter det gjelder roam-like-home eller rollover. Du tar feil, og du må se ting i sammenheng: Abonnmenetet vi hadde hos Tele2 var et EKSISTERENDE abonnement ved sammenslåingen, vi fikk flere brev fra Netcom i tiden omkring sammenslåingen med løfter om at allt skulle bli like bra og så mye bedre under Netcom (nå Telia). Løfter som viste seg å være ren løgn umiddelbart etter at sammenslåingen var gjennomført!! Og vi ble plassert i bås med et EKSISTERENDE abonnement hos Netcom, men med andre betingelser enn Netcom's tidligere kunder Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Abonnementet er vel å anse som "utgått" når ingen andre kunder har mulighet til å bestille det. For at det skal være eksisterende så må det jo nesten være noe nye kunder kan bestille og ingen Telia-kunder har kunne bytte til abonnementet med Tele2 sine vilkår. Så de abonnementene Telia selger nå er gjeldende, alle andre er utgått da ingen kan bestille eller bytte til de. Bare for å være litt pedantisk i din påstand om at det ikke har vært utgått, jeg er klar over at Telia har gjort sitt for å bli kvitt dette abonnementet da det er såpass gunstig i forhold til resten av porteføljen sin. Jeg blir ikke overrasket om de fjerner det helt før EU-regulativet om "fri bruk" trer i kraft i sommer, noe de har anledning til å gjøre så lenge de varsler om endringen i henhold til vilkårene sine. Lenke til kommentar
MartinsenGM Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 [--] Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Har du dokumentasjon på at dere som valgte å beholde Tele2 abonnementet fikk løfter om at dere skulle få beholde alle fordelene dere hadde som Tele2 kunder og at dere samtidig skulle få ta del i alle fordelene kunder som valgte å bytte til Telia abonnement eller de som etablerer et nytt abonnement får? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 [--] Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Har du dokumentasjon på at dere som valgte å beholde Tele2 abonnementet fikk løfter om at dere skulle få beholde alle fordelene dere hadde som Tele2 kunder og at dere samtidig skulle få ta del i alle fordelene kunder som valgte å bytte til Telia abonnement eller de som etablerer et nytt abonnement får? Du finner litt om informasjonen som gikk ut da Netcom tok over Tele2 sine kunder i 2015 og det enkelte opplevde som feilaktig informasjon, dårligere vilkår og lignende i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1686456 1 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 "Tilbudet gjelder kun for abonnement som fortsatt er i salg." Regner med at dette i utgangspunktet gjelder for Telenor og Djuice som setningen står i forbindelse med. Men det vil forundre meg VELDIG om Telia ikke behandler oss som ble tvangsflyttet fra Tele2 like dårlig som Telia har behandlet oss fra første stund. Så det vil overraske meg hvis vi blir innkludert i denne ordningen hos Telia :-( !! Løftene fra Telia til oss fra Tele2 har vist seg å være løgn og bedrag fra første stund :-( !! La meg anta at abonnementet du har fra Tele2 var et spesialtilbud du hoppet på rett før Tele2 ble solgt? Et tilbud Tele2 hadde med urealistisk lave priser, i den visshet om at de uansett skulle selges, så antallet kunder de hadde var viktigere enn hva de tjente eller tapte per kunde. I så fall har du vel nytt godt av disse urealistisk lave prisene og du subsidieres på mange måter av alle andre kundene Telia har i dag. Det er jo strålende at du får beholde antallet GB og månedprisen, men å også forvente at abonnementet skal forbedre seg over tiden er nok i overkant egoistisk og optimistisk.Nei, la oss for all del ikke tenke moralsk på ting og heller gi kundene service pr krone. /s Er forøvrig blant de som "hoppet på" tilbudet, og jeg vil si jeg har klart meg til nå. Fri roaming i EU vet jeg at jeg får iløpet av året, så det er ikke et problem. Data Rollover blir ikke så bittert om ikke jeg får det, da jeg skal innrømme at jeg sjeldent overstiger kvoten. Men allikevel, prinsippmessig bør alle kunder i Tellia behandles likt på tvers av abonnement - ja, alle operatører for den saks skyld. Så Telenor og Djuice kan ta seg en bolle. Telenor er ikke anderledes. Både Telenor og Telia videreutvikler bare "abonnenttyper som fortsatt er i salg". Telenor har sagt at deres rollover bare vil gjelde for abonnenttyper som er i salg i dag. Det samme ser vi stort sett hos andre operatører. Når Telia kommer med sine endringer (både rollover og tidligere roam-like-home) så gjelder det abonnenttyper som er i salg. Din type abonnement, som du tok med deg fra Tele2, er å regne som et "utgått abonnement". Du kan derfor ikke forvente at dette blir videreutviklet, enter det gjelder roam-like-home eller rollover. Du tar feil, og du må se ting i sammenheng: Abonnmenetet vi hadde hos Tele2 var et EKSISTERENDE abonnement ved sammenslåingen, vi fikk flere brev fra Netcom i tiden omkring sammenslåingen med løfter om at allt skulle bli like bra og så mye bedre under Netcom (nå Telia). Løfter som viste seg å være ren løgn umiddelbart etter at sammenslåingen var gjennomført!! Og vi ble plassert i bås med et EKSISTERENDE abonnement hos Netcom, men med andre betingelser enn Netcom's tidligere kunder Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Abonnementet er vel å anse som "utgått" når ingen andre kunder har mulighet til å bestille det. For at det skal være eksisterende så må det jo nesten være noe nye kunder kan bestille og ingen Telia-kunder har kunne bytte til abonnementet med Tele2 sine vilkår. Så de abonnementene Telia selger nå er gjeldende, alle andre er utgått da ingen kan bestille eller bytte til de. Bare for å være litt pedantisk i din påstand om at det ikke har vært utgått, jeg er klar over at Telia har gjort sitt for å bli kvitt dette abonnementet da det er såpass gunstig i forhold til resten av porteføljen sin. Jeg blir ikke overrasket om de fjerner det helt før EU-regulativet om "fri bruk" trer i kraft i sommer, noe de har anledning til å gjøre så lenge de varsler om endringen i henhold til vilkårene sine. Ja, det er en deffinisjon av "Utgått", men tittelen på abonnementet er og blir den samme som det billigste og dårligste abonnementet Telia fortsatt tilbyr... Hvis du har rett i at Telia kvitter seg med abonnementet før "Rome like home" bli innført kan jeg trolig garantere at det LANGT i fra bare blir meg som går over til konkurrenter av Telia...Da blir vi trolig MANGE tidligere Tele2-abonnementer som går bort i fra Telia etter de elendige erfaringen vi har med Telia! Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) [--] Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Har du dokumentasjon på at dere som valgte å beholde Tele2 abonnementet fikk løfter om at dere skulle få beholde alle fordelene dere hadde som Tele2 kunder og at dere samtidig skulle få ta del i alle fordelene kunder som valgte å bytte til Telia abonnement eller de som etablerer et nytt abonnement får? Ja: Jeg har brevene hvor vi ble løyet til om at vi skulle beholde betingelsene som hos Tele2, og at det skulle blir så mye bedre enn før under Netcom (nå Telia). Noe som fra ende til annen var løgn fra begynnelse til slutt... Det stod ikke ett eneste ord om at vi ville bli forfordelt og bli omdeffinert fra det beste abonnementet hos Tele2, og i stedet bli plassert i bås med det billigste og dårligste abonnementet hos Netcom (nå Telia), bli fratatt funksjoner i abonnementet vi hadde hos Tele2, få ennå dårligere dekning enn hos Tele2 (som også var dårlig, men ikke like dårlig som hos Netcom), eller noen av de andre forringelsene av abonnementet vi fikk etter overgangen. Endret 16. februar 2017 av Gjest MKII Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 [--] Så: Abonnementet vi hadde hos Tele2 var IKKE utgått, abonnementet vi har hos Telia er IKKE utgått, men vi forskjellsbehandles og behandles dårligere av Telia i forhold til andre kunder av Telia, og i forhold til betingelsene vi hadde hos Tele2, vi er fratatt fordeler vi hadde hos Tele2, og vi ekskluderes ved endringer i abonnementet, i direkte strid med løfter vi fikk fra Netcom før sammenslåingen! Har du dokumentasjon på at dere som valgte å beholde Tele2 abonnementet fikk løfter om at dere skulle få beholde alle fordelene dere hadde som Tele2 kunder og at dere samtidig skulle få ta del i alle fordelene kunder som valgte å bytte til Telia abonnement eller de som etablerer et nytt abonnement får? Du finner litt om informasjonen som gikk ut da Netcom tok over Tele2 sine kunder i 2015 og det enkelte opplevde som feilaktig informasjon, dårligere vilkår og lignende i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1686456 Takk, da fikk jeg langt på veg bekreftet antagelsen min om at også påstanden fra Netcom (nå Telia) om at dekningen skulle bli bedre med Netcom enn med Tele2 også var løgn: Ser andre også har tenkt tanken jeg har hatt lenge nå om at Tele2 hadde sitt eget nett i tillegg til å leie hos Netcom, og at Netcom dermed umulig kunne ha bedre dekning enn Tele2! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg