Zafar Iqbal Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Hei, Jeg har et eksel ark hvor jeg har 2 ark faner.1- Heter Utrekk hvor jeg limer inn data. 2- Heter oversikt. Når jeg limer inn data i utrekk. Vises tilsvarende data i ark 2 men med endel betinget formatring som gjør innholdet litt mer lestbart. eks:Konto - Kategori - Beløpxxxxx - Fly - 100xxxxx- Hotel - 2000 etc Jeg ønsker at når f.eks rad 2-100 inneholder Fly i kolonne B så skal den raden(eks. B9-F9) formaters med en farge.Er det noen enkel måte og gjøre det på en at jeg må merke hver enkel rad og legge inn =B2="Fly" Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Hei! Ja, du kan legge en betinget formatering på alle kolonnene. Hvis du markerer de aktuelle kolonnene og bruker "Bruk en formel for å bestemme..." Vil formelen =$B1="Fly" Gjøre at alle linjer som inneholder ordet Fly i B-kolonnen får den bakgrunnsfargen du velger. Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Tusen takk genialt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå