Simen1 Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Det er ikke enkelt å forsvare en løsning med 500 ganger høyere pris selv om den har en og annen fordel over den billigere løsningen."en og annen fordel"... ?Busser står i el-bil kø. Bane kan gå hvert annet minutt på trasé uten hindringer fra andre trafikanter. Det er forskjellige planeter. Med andre ord er forutsetningen til påstanden om at busskapasiteten er sprengt, at elbiler blokkerer veiene med kø og at disse hellige kuene ikke må røres? Synes du ikke det er en merkelig forutsetning? Som sagt, forby biler i bussfilene så løser den påståtte kapasitetsbegrensningene seg over natta. Et par dusin skilter koster "ingenting" i denne sammenhengen. Hvis det er det som skal til for å redusere kostnaden med 99,85% (fra 13 milliarder til 20 millioner) så mener jeg det er en usedvanlig liten kamel å svelge. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Busser står i el-bil kø. Bane kan gå hvert annet minutt på trasé uten hindringer fra andre trafikanter. Det er forskjellige planeter. Det er veldig få elbiler på vei ut på fornebu om morgenen og veldig få på vei tilbake om ettermiddagen. Dagens begrensning er korte busstopp og at en har manglet evne til å lage korte traseer for de som går av. Skal ikke mye asfalt til for å lage bedre busstopp. Kanskje en kunne lagt en bussvei i tunnel også om en virkelig ønsket. Busser med dører på begge sider og en egen bussvei nærmere Telenorbygget og Aker Problems ville jo også totalt fjernet folkemengden som må krysse gata. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Er bærum kommune så dårlig på infrastruktur og planlegging som de virker? (dette er ikke det eneste tilfellet som gir meg det inntrykket) AtW 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Politikere er mer opptatt av å kjempe for de store prosjektene. Prosjektene som er sammfunnsnyttige og alle ønsker at man skal gjennomføres blir gjerne prioritert ned fordi ingen er spesielt opptatt av å kjempe for akkurat dem. Bærum kommune kjemper i disse dagene for en ny vei til ca 39 milliarder som skal gjøre det enklere for innbyggerne å kjøre bilene sine inn til Oslo sentrum. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Det er typisk norsk med poltisk unnfallenhet. Det er enkelt og behagelig å utsette problemer til neste periode. Vi trenger flere handlekraftige politikere som bare klinker til å starter prosjektene fremfor ynkrygga, veike partibroilere som tenker politikk utifra egen karriere og hva som gir minst sjanse for å trå feil. Disse partibroilerne kan på en god dag klare å stemme for ennå en utredning, eller kanskje både en utredning og en konsekvensrapport.Nå må noen være tøffe nok politisk til å stikke spaden i jorden og faktisk bygge landet - disse poltiske karrierebyggerne er jeg personlig så drittlei at det snart påvirker min lyst til å fortsette å stemme ved valg. Endret 2. januar 2018 av bojangles Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Norsk infrastruktur er tragisk. E18 utbyggingene, er for små innen de er ferdig konstruert. Når du først er i gang og bygge vei, sleng på et par ekstra felt for fremtiden. Det tar tross alt tid og bygge. Når det gjelder utbygging av hovedåre av jernbane i landet går de for gammel treg teknologi og tog. Denne lille strekningen er jo en ypperlig mulighet for og få testet maglev og få ekspertise til dette til fremtiden. Om Ola bare bruker 1 timer til og fra jobb per da, kontra 2 timer til og fra jobb. Så har faktisk Ola 230 timer i året som han kan jobbe mer eller gjøre andre ting. Nesten kriminelt at de ikke prioriterer vår tid mer Endret 2. januar 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
MGTKDOSZ Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Er bærum kommune så dårlig på infrastruktur og planlegging som de virker? (dette er ikke det eneste tilfellet som gir meg det inntrykket) AtW Det er ikke bare Bærum. Det gjelder de fleste kommuner, de fleste fylker og staten. Bare se på samferdselsplanene for Vestlandet eller Nord Norge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå