Gå til innhold

Jeg hater folk som hater jøder

OleNord

Anbefalte innlegg

Når hører du dette? hvor bor du? aldri i hele mitt liv hørt noe om dette.

Du skal være temmelig lite informert angående det som foregår i samfunnet om du ikke har fått dette med deg, i skolemiljøer blir jøder brukt som "skjellsord". Det er en stor flyktningestrøm av jøder på vei ut av Europa samtidig som Europa får stadig flere muslimer. Tilfeldig ? Neppe. Ja jeg hater antisemitter, det er en av de verste formene for rasisme som finnes, som bare rammer jøder selv om det også arabere er semitter rammer ikke antisemittismen de. Det er utelukkende jøder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jødene ble som kjent fjernet fra Sentral-Europa som en følge av andre verdenskrig og det finnes grovt sagt jødiske befolkninger i tre deler av verden: USA, Russland og Israel.

De har de siste 70+ årene fått være i fred i USA, har vært i enorme konflikter med de arabiske nabostatene i Israel og delvis forfulgt i Russland (det finnes mange kjente jøder, men jødene var f.eks ikke tillatt å være med i all-slaviske KGB og andre slike organisasjoner).

Vedrørende jødehatet og jødenes situasjon, så er det slik at anti-semittismen har blusset opp skikkelig i USA. Utenom New York, så er jødenes situasjon ganske kritisk. Obamas og Trumps valg har ikke forbedret dette. Ved neste presidentvalg kan vi få en demagog som bruker dem som syndebukker (bør ikke være for far-fetched med tanke på retorikken som allerede som brukes mot jødene).

For jødene i Israel, så har Iran tatt over det meste av midt-østen (Irak, Syria, Libanon, Palestina og Jemen er allerede dominert av Iran), som har anti-israelisme som en av pillarene i sin politikk. Samtidig er en anti-semitt som Erdogan ved makten i Tyrkia. Erdogan har flere ganger omtalt seg som Hitler og har sagt at han skal samle tyrkerne, araberne og kurderne for å frigjøre Jerusalem. Ting ser ikke lyst ut for jødene i Israel og jeg tror nasjonalstaten Israel kan komme til å bli fjernet. Atomvåpnene og de amerikanske våpnene de har tilegnet seg vil ikke være særlig til nytte.

Alt i alt er situasjonen ikke bra for jødene. Jeg tror vi kan være ovenfor en ny periode med forfølgelse av jøder. Det er veldig bekymringsfullt.

Endret av Maskinintelligens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...