Gå til innhold

Er Jens Stoltenberg for lettlurt til å styre NATO? (telefon-prank)


Anbefalte innlegg

Det er selvsagt bare tull. Komikerne har snakket med en kompis som later som han er stoltenberg for et russisk radioprogram ala atle antonsen og de der. 

 

Hvordan i all verden skulle et par random folk klare å få snakket med generalsekretæren i NATO bare ved å ringe resepsjonen. Sier seg selv at det er bare tøv.

 

Det er som å ringe resepsjonen i Det hvite hus og tro du får snakke med presidenten.

 

Ikke at jeg tror det er nettopp disse som har snakket med Stoltenberg, men står det ikke i linken som ble lagt ut her at klippene faktisk er stoltenberg som snakker?

 

 

Det er vanskelig å være helt sikker på hvor det kommer fra, men det ser ut som det er klipp fra en samtale jeg hadde med en helt annen statsleder i fjor høst. Vi vet ikke med sikkerhet hvordan det er kommet ut, men det kan enten være lekket eller hacket, sier Stoltenberg til Aftenposten.

Etter det Aftenposten erfarer skal det dreie seg om en samtale med presidenten i Kirgisistan fra november. I tillegg peker kilder i NATO på at det kan ha blitt brukt klipp fra pressekonferanser og TV-intervjuer.

 

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oppfattelsen av at det er et ekte intervju på samme måte som de tidligere intervjuene de har pranket andre kjendiser. Jeg skal derimot ikke benekte at det er en mulighet for at Russerne hacket Stoltenbergs samtaler med andre statsledere for så å sette det sammen i en ny video med andre stemmer lagt til. Det kan de fleste få til på hjemme-PCen. Jeg ser derimot ikke logikken i det da de like gjerne kunne lagt ut det originale opptaket.

 

Stoltenberg er politiker, er det noe han er god på, så er det å lyve.

Lenke til kommentar

Teorien om at videoen er klippet og limet eller at politikere lyver?

 

Det er ingen av alternativene. Du sier spesifikt at Jens Stoltenberg lyver for å vri seg unna, fordi det er lettere å appellere til folk sin paranoia enn å innrømme at du ble lurt av en dårlig spøk. Grunnen til at jeg vet at du bare tar pisset ut av meg nå er fordi jeg er selv klar over at politikere lyver, men jeg klarer fortsatt å se hvor langt ute i skauen teorien din er.

 

 

 

Du så en video på internett som du trodde var et intervju med Jens Stoltenberg. Dette ble avkreftet som en spøk fra Russiske komikere (som har gjort dette før), og av Stoltenberg selv. Men dette er, i følge deg, en gagging fra NATO, fordi NATO er lystløgnere(?). [...]
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Teorien om at videoen er klippet og limet eller at politikere lyver?

Det er ingen av alternativene. Du sier spesifikt at Jens Stoltenberg lyver for å vri seg unna, fordi det er lettere å appellere til folk sin paranoia enn å innrømme at du ble lurt av en dårlig spøk. Grunnen til at jeg vet at du bare tar pisset ut av meg nå er fordi jeg er selv klar over at politikere lyver, men jeg klarer fortsatt å se hvor langt ute i skauen teorien din er.

Du så en video på internett som du trodde var et intervju med Jens Stoltenberg. Dette ble avkreftet som en spøk fra Russiske komikere (som har gjort dette før), og av Stoltenberg selv. Men dette er, i følge deg, en gagging fra NATO, fordi NATO er lystløgnere(?). [...]

Hvor sa jeg at NATO er lystløgnere? Det får være din teori. At Jens Stoltenberg lyver er detimot ikke noe nytt.

 

Jeg prøver bare å forstå din konspirasjonsteori om at videoen er fake og et snev av bevis for å bygge opp konspirasjonsteorien din, men det er vistnok for mye å be om.

Lenke til kommentar

Det er ikke en teori. Det er en konklusjon jeg dro ut fra din mistillit til politikere. Du kalte Jens Stoltenberg for en løgner, som jeg ekstrapolerte til at NATO er lystløgnere fordi det er hva du har insinuert gjennom hele tråden. Så istedet for å tro at russiske komikere finner opp en spøk så tror du heller at Stoltenberg er en lystløgner, så bare det faktumet burde vært nok til å avslutte tråden. Som om det ikke er arrogant nok til å tro at du har rett til å konkludere noe som helst med ingen bevis, og så gi bevisbyrden til andre brukere når de setter spørsmålstegn bak utsagnene dine.

 

Jeg ser også at du deflekterer mine argumenter mot deg med å angripe min kredibilitet og innta offerrollen. Apropos offerrolle så tar jeg meg ikke særlig nær av din manglende interesse i saklige argumenter da jeg i hovedsak fortsetter tråden for å eksponere svada, holde tråden synlig og la deg gjøre jobben min for meg.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, du dikter opp ting jeg ikke har sakt. Jeg har ikke kalt noen for lystløgnere. Jeg bare understreker at politikere, spesielt karriærepolitikere som Stoltenberg, har en tendens til å bruke alternative fakta for å redde ansikt når de har blitt lurt trill rundt som i denne telefonsamtalen.

 

Og nei, jeg ser ikke på meg selv som noe offer. Igjen så finner du opp ting. Vær så snill og hold deg på sak og ikke person.

 

De samme russerne som lurte Stoltenberg har lurt andre politikere også. Jeg har gitt flere eksempler og kan gi enda flere om du vil. Men hva er vitsen når du bare kommer opp med konspirasjonsteorier om at det er fake news, uten noen form for bevis for å backe det opp med.

Lenke til kommentar

Igjen, du dikter opp ting jeg ikke har sakt. Jeg har ikke kalt noen for lystløgnere. Jeg bare understreker at politikere, spesielt karriærepolitikere som Stoltenberg, har en tendens til å bruke alternative fakta for å redde ansikt når de har blitt lurt trill rundt som i denne telefonsamtalen.

 

Greit. Jeg trekker tilbake min påstand og erstatter den med akkurat det du skriver her. Det gjør ikke ikke ting bedre.

 

 

 

Og nei, jeg ser ikke på meg selv som noe offer. Igjen så finner du opp ting. Vær så snill og hold deg på sak og ikke person.

 

De samme russerne som lurte Stoltenberg har lurt andre politikere også. Jeg har gitt flere eksempler og kan gi enda flere om du vil. Men hva er vitsen når du bare kommer opp med konspirasjonsteorier om at det er fake news, uten noen form for bevis for å backe det opp med.

 

Jeg trekker ikke konklusjoner. Jeg plukker fra hverandre dine konklusjoner og håner dem. Hva er det jeg kaller fake news?

Lenke til kommentar

Ok. Hvor kommer "news" fra da?

 

Du venter forgjeves, fordi jeg kommer ikke til å ta bevisbyrden på en påstand du dro ut av bakenden din. Om du ikke forstår hvorfor du har feil så ser jeg på det å overbevise deg som håpløst, og kredibiliteten til argumentet ditt har du forhåpentligvis tapt for lengesiden til dømmes av dette togvraket du har skapt. Det er du som taper på å ikke fremme bevis.

Lenke til kommentar

Deja Vu.

 

Jeg har ikke nevnt en eneste konspirasjonsteori. Din påstand om at videoene er konstruert av Russland uten å bevise det er derimot en konspirasjonsteori. Pot kettle black.

 

 

Hva med din teori om at det er et ekte intervju og Stoltenberg lyver til Aftenposten? Var det ikke det du sa?

 

 

Jeg har oppfattelsen av at det er et ekte intervju på samme måte som de tidligere intervjuene de har pranket andre kjendiser. Jeg skal derimot ikke benekte at det er en mulighet for at Russerne hacket Stoltenbergs samtaler med andre statsledere for så å sette det sammen i en ny video med andre stemmer lagt til. Det kan de fleste få til på hjemme-PCen. Jeg ser derimot ikke logikken i det da de like gjerne kunne lagt ut det originale opptaket.

 

Stoltenberg er politiker, er det noe han er god på, så er det å lyve.

 

 

 

Jeg synes de med latterlige påstander konspirasjonsteorier skal få lov å presentere sine bevis

 

Helt enig. Så vi kan jo begynne med deg først. Late som kun førsteposten eksisterer, og så gi noen kilder på dette.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...