Gå til innhold

Er Jens Stoltenberg for lettlurt til å styre NATO? (telefon-prank)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rekner med at det finnes beviser på at dette er et falskt intervju og at det er en doppelganger som snakker og ikke den ekte Stoltenberg? Eller er det flere konspirasjonsteorier dere vil dele?

 

:omg:

 

:rofl:

 

Poster igjen linken til Aftenposten fra post # 2

 

http://www.aftenposten.no/verden/De-russiske-komikerne-hevder-de-har-rundlurt-Stoltenberg-Men-NATO-sjefen-har-en-helt-annen-forklaring-615126b.html

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Så disse Russerne har en person på lager, som høres klin lik ut som Stoltenberg, som de på magisk vis tryllet frem for anledningen? Akkurat ja.

 

Hørt om "stemmeskuespillere"? Det er ganske fantastisk hva de får til og det er ikke veldig vanskelig å få tak i en heller.

 

Edit; For ikke å nevne hva lydfolk får til på PC'en.

 

Jeg rekner med at det finnes beviser på at dette er et falskt intervju og at det er en doppelganger som snakker og ikke den ekte Stoltenberg? Eller er det flere konspirasjonsteorier dere vil dele?

 

Regner med at det finnes beviser på at dette er et ekte intervju...

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Hvilke andre telefonsamtaler mener dere er falske? Hva med denne:

 

 

Eller er dette skuespillere på Putins payroll det også?

 

 

Og dette er jo selvfølgelig ikke den ekte Elton John, de har nok en Elton John impersonator i Moskva på lur for slike anledninger også.

 

Noe annet som er falskt og oppdiktet som jeg ikke har fått med meg? Kanskje alle telefonsamtaler fra Russland er FSB propaganda og at Putin er den som står bak alt...

Lenke til kommentar

Så siden vi ikke har bevis på at dette er fake så er det med andre ord ekte? Det er ikke rart at konspirasjonsteorier blir skapt når folk bare vil tro det som passer dem best, for å så gå inn i et confirmation bias, om så bare i benektelse på at man har dritet seg ut.

 

 

 

The amount of energy required to refute bullshit is one order of magnitude bigger than to produce it.

Brandolinis Lov

Lenke til kommentar

Eh, folk parodierer kjendiser hele tiden. Det er jo dusinvis av gode parodi-komikere i Norge alene. Skjerp deg. Ingenting er vel lettere enn å parodiere en nordmann som snakker dårlig engelsk.

 

Dette er ikke den russiske regjeringen, bare et tullete radioprogram. Men du vil så intenst at det skal være ekte at du tror det selv.

Jeg vil hevde at, å ha et så godt engelsk ordforråd, men en så elendig engelsk uttale som Jens har, er noe av det vanskeligste å parodiere.

Lenke til kommentar

Når Stoltenberg selv sier at du tar feil så bør du kanskje slå i bordet med noe litt tyngre.

 

Men ja, bevisbyrden er faktisk på den som gjør påstanden. Så alt er bullshit frem til det motsatte er bevist.

Selvfølgelig vil NATO og Stoltenberg si at de ikke gikk fem på. Hvorfor skulle de innrømme det?

 

Og om bevisbyrden er på den som gjør påstanden, så vær så god. Jeg venter på bevis.

Lenke til kommentar

De vil selvsagt ikke innrømme at de er shapeshifting alien lizard-jews heller. Dette er også sant frem til jeg finner bevis som taler mot, og jeg har hauger av kilder på Youtube og Bloggspot som taler i min favør. Ockhams barberkniv sier at det er mye mer sannsynlig at Stoltenberg lyver om et intervju han gjorde med noen Russiske komikere enn at det er noen Russiske komikere som konstruerte en spøk. Det er selvsagt opp til alle andre å motbevise at Stoltenberg lyver.

 

Jeg elsker dette forumet.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Friheten har jeg ja, men det har ingen betydning for hvor riktig jeg har, og hvorvidt andre skal finne seg i at man sprer ondsinnede rykter basert på uvitenhet. Det er jo opplagt at det er en dead end når jeg må bevise hvorfor dine påstander er feil når selv en muntlig bekreftelse fra Stoltenberg blir avslått som gagging fra NATO.

 

Denne saken her var heldigvis nokså gjennomskuelig. Man kan jo bare tenke på hvor mange andre slike saker som får fotfeste, blir spredd i lukkede miljøer til nikkedukker med et confirmation bias, og ikke er like lett for utenforstående å spotte som renspikket svada.

Lenke til kommentar

Men kjære vene. Du har lov til å være skeptisk til ting uten å spyle hjernen ned i dass.

 

Det som får meg til å reagere er dine syltynne teorier som du tar med ut på vidda og kaller ting for en konspirasjon basert på din egen mistillit.

 

Bare for å gi en recap i hvor absurd dette er: Du så en video på internett som du trodde var et intervju med Jens Stoltenberg. Dette ble avkreftet som en spøk fra Russiske komikere (som har gjort dette før), og av Stoltenberg selv. Men dette er, i følge deg, en gagging fra NATO, fordi NATO er lystløgnere(?). Dette betyr også at når jeg konfronterer deg på dette så er jeg en NATO-shill som kaller all kritikk av NATO for "fake news".

 

Dette er et enestående eksempel på manglende kritisk sans og et sterkt confirmation bias. Istedet for å stille deg spørrende til situasjonen så drar du heller en fatal logisk brist og trekker konklusjoner rett ut av den tynne luften. Det er ikke rart at jeg ser folk poste så mye svada på forumet om det er fra denne retningen de konfronterer ting de nettopp har oppdaget. Spesielt provoserende er når du gir bevisbyrden til andre, og forventer at vi skal ta din logikk for god fisk. Alt dette er fascinerende om ikke annet.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...