L4ffen Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Hei, trenger ny PC og denne gangen vil jeg prøve å bygge selv. Jeg vil ha et solid ATX-hovedkort til allround-bruk, som tåler framtidige oppgradinger av prosessor, SSD og skjermkort. Noen som har noen konkrete forslag, eller tips til hva jeg bør se etter? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Oppgradering av CPU har å si på sokkel så det er ganske vanskelig å si hva Intel/AMD gjør neste generasjon. AMD kommer med AM4 nå så jeg tror den holder seg en stund, men Intel har brukt både 2011-3 og 1151 en stund så det kan godt hende de fikser noe nytt på neste generasjonen dems. HK kommer også an på hva du trenger av tilkoblinger og om du skal overklokke. Kjøper du f.eks. 6600K og bare skal overklokke moderat så er det ikke vits å gå for et "superkort" til 3.000,-. Det mest fremtidsrettede på markedet nå er 68xx CPU'er og oppover pga. kjerner + at de overklokkes fint. Det er 2011-3 HK og som sagt så er det uvisst om det funker med de neste generasjonene av CPU'er. Sååååå, du bør nesten spesifisere litt til for å kunne gi deg et bra forslag. Jeg anbefaler stort sett de "billige" ASUS og MSI HK'ene. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Kjøp heller en prosessor som varer generasjoner. En sokkel varer én til to generasjoner, men det er liten vits å oppgradere til én generasjon høyere, som f.eks. fra i5-6600k til i5-7600k. Endret 17. februar 2017 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå