y tho Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Hei! Har en liten drone jeg har mekka litt på i det siste og klart å miste antennen fra den. Kan jeg ta en 2.4 GHz antenne fra en Spektrum mottaker og lodde denne fast der jeg har mistet en anntenna fra? Eller er det forskjeller på 2.4GHz antenner? Er snakk om en Eachine H8S Mini så er en svært liten drone, så er ikke ute etter 100 meter range men mer en 0.5 meter. MvhColonel doT. Endret 14. februar 2017 av Colonel doT. Lenke til kommentar
M.Heigre Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hei!Eineste forskjellene er eventuell ulikt strålingsmønster (retningene antennen vil være sensitiv/mindre sensitiv for mottak av signaler) eller polarisasjon. Om de begge er som ein pinne / ledningstump (i rett linje) sånn som de som er på typisk trådløse routere, er de vertikal polarisert og då fungerar det fint Legg gjerne inn eit bilete her av korleis antennen ser ut (og den gamle om du finner noko som ligner).Forøvrig bør du ha svært gode loddeferdigheter/kunnskap når du skal lodde noko som opererar på så høg frekvens, spesielt på sendarar for å unngå effekttap. No tolker eg dette som at det er mottakeren på dronen som skal få seg ny antenne, men du bør likevell gjøre deg flid i arbeidet. Dette gjelder på alt utstyr som skal operere på rundt 1 GHz og oppover.M.Heigre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå