Tgrann Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Problemet mitt er å få lyd fra en xbox til lydplanken. Utfordringen min er at xboxen har optisk ut og den digitale coax på planken er ødelagt. Kan man koble optisk til TVen og rca videre til planken? Er rimelig grønn på dette området, setter pris på svar ☺️ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Du må ha en optisk til coax spdif converter. Finnes i alle prisklasser, husk at coax spdif skal vanligvis ha 75ohms kabel; ikke vanlig RCA lydkabel (delt i 2). Billig skrot som sannsynligvis gjør jobben: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/HQCONVOPCOAX/hq-toslink-rca-adapter Edit: Gitt at du skal ha til coax spdif da.... det finnes også tilsvarende bokser som sender vanlig lyd (RCA) ut i 2 kanaler. Da vil noe slik fungere fint: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/FIIOD03/fiio-d-a-konverterer-dac-d03k Endret 14. februar 2017 av TGB Lenke til kommentar
Tgrann Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Takk for kjapt svar! Er den siste løsningen som et aktuell for meg. Dette lar seg ikke gjøre ved å kjøre det via TVen med andre ord? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Man kan selvsagt bruke lyd ut fra TV om den har 2 * RCA (høyre/venstre). En hel del TVer har det, andre har kun digital utgang. Da må du ha en DAC som du knytter til optisk (ref siste nevnt i svaret mitt over). Du kan selvsagt bruke en hvilken som helst DAC, de finnes i prisklassen 200 til 1.500.000 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Jeg har gjort det nøyaktig slik du spør på mitt oppsett hjemme. Xbox er koblet med optisk kabel på "inn1" på TV, og tv-en sender lyden ut på RCA til stereoanlegg Jeg måtte derimot fortelle TV-en at den skulle sende lyden fra "inn1" når den var tilkoblet på kanalX, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Tgrann Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Takk for kjempe hjelp! Fant akkurat ut at planken min har hatt optisk ut hele tiden, så nå føler jeg meg ekstra smart... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Takk for kjempe hjelp! Fant akkurat ut at planken min har hatt optisk ut hele tiden, så nå føler jeg meg ekstra smart... Jeg ville egentlig håpet at den har optisk inn, hvis ikke så hjelper det deg vel lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå