Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Ta den med til butikken og få ny på reklamasjon? Det er jo åpenbart noe feil med den siden den oppfører seg helt annerledes for deg enn alle andre her inne, og du selv sier at det ikke har noe med din bruk å gjøre. Hjelper i hvert fall ikke å klage her.

Tar han den med til butikken er jeg redd betjeningen legger seg på rygg og gapskratter. :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer er vel at han får beskjed om å tilbakestille til fabrikkinnstillinger. Når det er gjort, og hvis den fortsatt oppfører seg rart, er det telefonen. Hvis ikke er det app'en, evt app'er I kombinasjon med telefonen.

Jeg gir opp feilsøking ihvertfall. At skjermen bruker 30% uten at noe app'er er aktiv, og at telefonen ligger stille, virker bare rart. Jeg vil fortsatt tro det er en app, men...

Lenke til kommentar

Søkte igjennom tråden for å se om noen har opplevd "lost SMS". Jeg har ihvertfall det, og det er sykt irriterende. Har gått glipp av flere sosiale tilstelninger fordi jeg ikke mottok SMS, og opplever det også av og til når jeg skal 2-faktor-autentisere meg vha SMS.

Ingen som har opplevd at noen sier de har sendt dere SMS som dere ikke har fått?

Jeg har så langt kun kjørt stock messaging app, så det er ikke relatert til Textra eller andre alternative SMS/MMS-app'er.

Jeg kan heller ikke skjønne at det skulle ha noe med batterioptimalisering å gjøre, men har nå for sikkerhets skyld skjermet messaging-app'en fra all batterioptimalisering.

linker:

https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/09/galaxy-s8-samsung-users-complain-sms-text-messages-fail-arrive

https://www.slashgear.com/galaxy-s8-has-a-missing-text-messages-problem-09503160/

http://bgr.com/2017/10/06/galaxy-s8-text-messages-lost-text-issue/

http://www.itpro.co.uk/android/29677/samsung-galaxy-s8-owners-say-sms-messages-go-missing

Og denne tråden på reddit:

https://www.reddit.com/r/GalaxyS8/comments/74hzdt/megathread_missing_texts_on_s8_all_carriers_all/

Jeg hadde dette. Sjekk under innstillinger --> enhetsvedlikehold --> batteri. Nederst der kan du velge "apper som ikke overvåkes" og sørg for at din meldingsapp ligger der. Etter at jeg gjorde dette har alt av meldinger kommet frem. Det samme skjedde på min fars telefon (s7), og samme fiks fungerte for han. Vi bruker Google sin egen sms-app begge to.

Jeg kan ikke finne den innebygde meldingsappen i S7 der..?

Lenke til kommentar

Har den siste uken opplevd at batteriet på min s8 har blitt dramatisk dårligere. Omtrent over natten har jeg gått fra 4-5 timer sot til 2-3 timer.

Dette er uten at jeg har lastet ned noen nye apper. Kan heller ikke se at det er noen apper som trekker spesielt mye på batteriet heller.

Andre som har opplevd lignende, og hvordan løser jeg dette best mulig?

Lenke til kommentar

Har den siste uken opplevd at batteriet på min s8 har blitt dramatisk dårligere. Omtrent over natten har jeg gått fra 4-5 timer sot til 2-3 timer.

Dette er uten at jeg har lastet ned noen nye apper. Kan heller ikke se at det er noen apper som trekker spesielt mye på batteriet heller.

Et skudd i blinde. Vær oppmerksom på at wifi via 5ghz nettet drar vesentlig mer strøm enn hvis du bruker vanlig wifi frekvens.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær forberedt på at om du forteller om problemer her så vil folk le av deg og si at det er din egen skyld.

Har også opplevd at batteriet tømmes enda raskere nå og at ladning ofte stopper om natten og mobilen er helt død med batteri på 0% om morgenen.  Jeg vil anta at det ikke er bra for batteriet å stadig være på 0%.

Lenke til kommentar

Et skudd i blinde. Vær oppmerksom på at wifi via 5ghz nettet drar vesentlig mer strøm enn hvis du bruker vanlig wifi frekvens.

Kan ikkje være det som er problemet. Høres idiotisk ut i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Vær forberedt på at om du forteller om problemer her så vil folk le av deg og si at det er din egen skyld.

Har også opplevd at batteriet tømmes enda raskere nå og at ladning ofte stopper om natten og mobilen er helt død med batteri på 0% om morgenen. Jeg vil anta at det ikke er bra for batteriet å stadig være på 0%.

Neida, folk flest får hjelp.

Er bare deg en del har fått opp i halsen.

Og det forstår eg godt, for du er en som klager på dårlig batteri, menst du går rundt i timesvis med kamera, 4g,skjerm på og spiller Pokémon.

Så det er nok bare deg det gjelder dessverre

Endret av Villfaren
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det mulig å se hvor mye strøm batteri tar til seg?

Ellers er vel re install neste, og så innlevering

Lenke til kommentar

Neida, folk flest får hjelp.

Er bare deg en del har fått opp i halsen.

Og det forstår eg godt, for du er en som klager på dårlig batteri, menst du går rundt i timesvis med kamera, 4g,skjerm på og spiller Pokémon.

Så det er nok bare det det gjelder dessverre

Merkelig hva slags bilde folk klarer lage seg selv av andre. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde skjermen på flere timer i strekk. det må mist være siste sommer da jeg så et tv-program. Og kamera har jeg faktisk dekket til så det har jeg i alle fall ikke på i timesvis.

Og er det vanlig at folk slår av 4G?

Lenke til kommentar

Det som er saken er jo det at enten så er det noe galt med mobilen din og det er på høy tid å levere den inn for en garanti reparasjon, eller så er situasjonene du beskriver fiksjonelle, det er de to alternativene, derfor fremstår innleggene dine som bare forstyrrende i tråden når du sitter å syter om det samme om og om og om igjen uten å gjøre noe med det eller ta til deg reelle tips. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er saken er jo det at enten så er det noe galt med mobilen din og det er på høy tid å levere den inn for en garanti reparasjon, eller så er situasjonene du beskriver fiksjonelle, det er de to alternativene, derfor fremstår innleggene dine som bare forstyrrende i tråden når du sitter å syter om det samme om og om og om igjen uten å gjøre noe med det eller ta til deg reelle tips. 

Jeg tar til meg reelle tips og jeg skjønner ikke hva jeg skulle få ut av å dikte opp mine problemer og forfalske screenshotene jeg har postet her.

Da jeg hadde tilsvarende problemer med S7 tok jeg den stadig til service og før mobilen var helt død kom det ikke noe annet ut av det enn at jeg stadig måtte installere og sette opp igjen alt på mobilen. Jeg kastet bort utrolig mye tid på det og jeg mistet også mye innhold som jeg hadde på mobilen. Jeg orker ikke gå i samme fella igjen så jeg leverer ikke inn igjen mobilen før den er helt død.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Og kamera har jeg faktisk dekket til så det har jeg i alle fall ikke på i timesvis.

Og er det vanlig at folk slår av 4G?

Nå ble jeg nysgjerrig.

Men altså har du ett reelt problem så skal jo selger forplikte seg til å ordne opp i den søppel telefonen din. Så har du jo angreretten din som er ett av godene våres her på berget. Jeg forstår egentlig ikke hva som er problemet. Hadde jeg sittet på en slik helvetes telefon du har skal jeg love deg at jeg ikke hadde vært selger nådig. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar til meg reelle tips og jeg skjønner ikke hva jeg skulle få ut av å dikte opp mine problemer og forfalske screenshotene jeg har postet her.

Da jeg hadde tilsvarende problemer med S7 tok jeg den stadig til service og før mobilen var helt død kom det ikke noe annet ut av det enn at jeg stadig måtte installere og sette opp igjen alt på mobilen. Jeg kastet bort utrolig mye tid på det og jeg mistet også mye innhold som jeg hadde på mobilen. Jeg orker ikke gå i samme fella igjen så jeg leverer ikke inn igjen mobilen før den er helt død.

Slik du beskriver problemene dine har du 6 timer "cell standby" med skjermen avskrudd. Om dette er tilfelle eier du en ubrukelig murstein, ikke en smarttelefon. Jeg hadde batteriproblemer på en Samsung S4 hvor problemene var langt mindre fatale en dine, og der byttet de batteri uten noe som helst spørsmål.

Forøvrig har screenshotsene jeg har sett deg poste vært verdiløse da du alltid er påpasselig med å ikke ta med oversikten som viser hvilken program/apper som har brukt strømmen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe som er ekslusivt for samsung, men de aller fleste telefonen bruker mer strøm på 5 ghz nettet.
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe som er ekslusivt for samsung, men de aller fleste telefonen bruker mer strøm på 5 ghz nettet.
Ja, det er jo godt mulig, men ikkje nok til at problemet hannes er 5ghz nettet? Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

Vel, det blei vel avslørt (om eg husker rett) at han i sommer hadde gått rundt hele dagen og spillet pokemon, og klagde på 5-6 timers batteritid.

Det var vel da folk begynte å ignorere han

At noen i det hele tatt gidder å svare ham ligger over min fatteevne.

Lenke til kommentar

Vel, det blei vel avslørt (om eg husker rett) at han i sommer hadde gått rundt hele dagen og spillet pokemon, og klagde på 5-6 timers batteritid.

Hvor i alle dager tar du dette fra? At noen noengang har spilt eller diskutert et spill betyr ikke at de spiller det hele dagen og jeg kan ikke se at det er en "avsløring" at noen har spilt et dataspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...