robertaas Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Hvordan er det med dere ang opning av Messenger og Snap? Hos meg tar det til tider meget lang tid. Opp til 20-30sec Messenger kommer opp like raskt som før. Koble opp mot en ny trådløs sone er derimot en utfordring, den finger ingen nye nett uten å restarte appen for det . Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Etter oppdateringen så ser det ut til at muligheten for å planlegge meldinger (sms, mms) har forsvunnet, altså at de kunne skrives ved et tidspunkt, og så kunne de sendes ved et annet ønsket tidspunkt. Er det noen som vet om den muligheten nå er fjernet? Eller har den innstillingen blitt flyttet til en annen meny på mobilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Etter oppdateringen så ser det ut til at muligheten for å planlegge meldinger (sms, mms) har forsvunnet, altså at de kunne skrives ved et tidspunkt, og så kunne de sendes ved et annet ønsket tidspunkt. Er det noen som vet om den muligheten nå er fjernet? Eller har den innstillingen blitt flyttet til en annen meny på mobilen? Funksjonen ser ut til å forsvinne fra flere og flere mobiler, men det finnes text-apper som textra (uten at jeg husker med sikkerhet) som fortsatt tilbyr tidsinnstilling for sending av sms. Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Etter oppdateringen så ser det ut til at muligheten for å planlegge meldinger (sms, mms) har forsvunnet, altså at de kunne skrives ved et tidspunkt, og så kunne de sendes ved et annet ønsket tidspunkt. Er det noen som vet om den muligheten nå er fjernet? Eller har den innstillingen blitt flyttet til en annen meny på mobilen? Trykk på "+" tegnet i meldingsfeltet og velg de tre vertikale prikkene helt til høyre. Lenke til kommentar
masmus1 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Hvordan er det med dere ang opning av Messenger og Snap? Hos meg tar det til tider meget lang tid. Opp til 20-30sec Jeg hadde lignende problemer, samt at varsler ikke lenger dukket opp selv når de var skrudd på. Installerte appene på nytt. OK nå. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Har dere problemer - ta en factory reset. Denne Android 9 oppdateringen med ny UI er temmelig stor, og bugs er nesten ikke til å unngå når den skal ligge oppå den gamle Android 8. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Funksjonen ser ut til å forsvinne fra flere og flere mobiler, men det finnes text-apper som textra (uten at jeg husker med sikkerhet) som fortsatt tilbyr tidsinnstilling for sending av sms. Ja dessverre så ser det ut til at den muligheten blir mindre og mindre, men som du skriver det finnes jo text-apper som en kan ty til, men synes likevel det er greit at det er greit om det finnes i mobilen fra før. Nå gjør det jo faktisk det i S8 også, den var bare flyttet. Trykk på "+" tegnet i meldingsfeltet og velg de tre vertikale prikkene helt til høyre. Der var den ønskede funksjonen ja, takk for hjelpen @HawkeyeFtw Endret 26. februar 2019 av fotonisse Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Har dere problemer - ta en factory reset. Denne Android 9 oppdateringen med ny UI er temmelig stor, og bugs er nesten ikke til å unngå når den skal ligge oppå den gamle Android 8. Som igjen ligger oppå Android 7 på denne mobilen.... Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Nattmodus er veldig bra Hei. Har du prøvd høykontrasttema? Noe lignende nattmodus, men syntes høykontrasttema var flottere enn nattmodus. Litt mørkere :-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Hei. Har du prøvd høykontrasttema? Noe lignende nattmodus, men syntes høykontrasttema var flottere enn nattmodus. Litt mørkere :-) Høykontrasttema gir sorte bakgrunner utenom appene, men vanlige bakgrunner i appene. Nattmodus gir sorte bakgrunner inne appene, men vanlige bakgrunner utenom. Får melding om at jeg ikke kan bruke begge samtidig. Er det noen jeg har gjort galt her? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Hei. Har du prøvd høykontrasttema? Noe lignende nattmodus, men syntes høykontrasttema var flottere enn nattmodus. Litt mørkere :-) Hei, bruker nattmodus pga lite strømbruk, enig i at høykontrast er penere, men går litt mer ut over batterilevetida på amoled. Hadde jeg hatt mobil med vanlig baklyst skjerm hadde høykontrast vært å foretrekke Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Stemmer det at dei fjerna opsjonen som fjerna rammer rundt ikon med Android 9?Har mange ikon med kvit ramme rundt og det ser ikkje bra ut.Folk seier at ein skal å inn i settings > display og slå av app icons, men den finnest ikkje.Har ingen custom themes eller noko slikt heller. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Stemmer det at dei fjerna opsjonen som fjerna rammer rundt ikon med Android 9? Har mange ikon med kvit ramme rundt og det ser ikkje bra ut. Folk seier at ein skal å inn i settings > display og slå av app icons, men den finnest ikkje. Har ingen custom themes eller noko slikt heller. Ett alternativ du kan vurdere er å bytte launcher til feks Nova Launcher Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Stemmer det at dei fjerna opsjonen som fjerna rammer rundt ikon med Android 9? Har mange ikon med kvit ramme rundt og det ser ikkje bra ut. Folk seier at ein skal å inn i settings > display og slå av app icons, men den finnest ikkje. Har ingen custom themes eller noko slikt heller. Det ligger jo haugevis med themes du kan laste ned... hva mener du med "har ingen..."? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Har ett spill på tlf som krever litt hyppig trykk på skjermen. Men etter oppdatering så er det ikkje alltid trykkene blir registrert. Noen som har en ide om hva innstilling som kan være forandret eller eventuelt hva som har skjedd? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Kan man flytte klokka tilbake til høyre side på statusbaren? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Kan man flytte klokka tilbake til høyre side på statusbaren? Ga opp da jeg så oppskriften.... https://android.gadgethacks.com/how-to/move-clock-back-right-side-your-galaxy-android-pie-0194063/ Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Jeg synes mobilen sluker strøm etter oppdateringen, men skjønner ikke hva som gjør det. Noen nytt som er kommet med som jeg ikke har oppdaget/fått med meg? Tips? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Ikkje fornøyd eg heller. Vil gå tilbake! Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Flere som har problem med wifi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå