Karolius Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Hei og takk for nyttig svar! Angående trommelbrems er jeg ikke bekjent med at noen av Mazda sine biler i aktuell modellår hadde trommelbrems. Bremsekraftforsterkeren er fra identisk bilmodell og årgang (04), dog brukt del, men anser som at denne skulle vært defekt, som små. (Namsos Bilhuggeri) Angående feil fylt veske var dette det verkstedet også sa/mistenkte, noe jeg ikke kunne forstå (har ikke fylt på annet enn Biltemas dot 4+). Verkstedet brukte 9 virkedager på flushe systemet med bremsevæske, uten å gi noe konkret tilbud på fiksing, så endte med at jeg hentet bilen på verksted, og byttet hovedsylinder selv og selve bortfall av bremsekraft forsvant. Grunnet argumentet om feil væske er det derfor også skiftet bremseslanger i går uten bedring. Ser heller ikke grunn til at bremsene skal låse seg nå, grunnet feil væske. Eller at pedalkakking skulle hjelpe. For pedalkakkingen hjelper i aller høyeste grad Angående pakning på hovedsylinder var det ikke slik på den jeg tok av, ei heller på fabrikkny, ei heller på gammel eller ny bremsekraftforsterker. Men er åpen for ide om å undersøke om det er mulig å få tak i en slik. Selv om det ikke forklarer at bremsene slipper ved å kakke i pedalen utover. Angående å flushe motsatt vei, i fall feil i ABS-fordeler: Hvordan går man frem? Utstyr? Dette var også grunnen til flushing av 1 liter per calipper, nemlig at noen spjeld/ventiler elr liknende i ABSn ikke var god. Ser dog ikke koblingen mellom kakking på pedalen utover. Har du tanker angående dette? Vet jeg høres pessimistisk ut, men er ikke meningen. Endret 22. februar 2017 av Karolius Lenke til kommentar
Karolius Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Problem løst. Viste seg at ved justering på tapp i bremseforsterker er en avhengig av spesialverktøy for å justere, ikke kun enkel 7mm kopp. Løste seg ved å montere 2 stk skiver på ca 2 mm tykkelse på festeboltene til hovedsylinder.Takket være verkstedmanual og bilder av spesialverktøy forsto jeg at min forrige justering kke hadde nyttet og var derfor innstilt på at det var dette som var problemet.Litt primitiv løsning, men hovedsylinder har en gummipakning som gjør tett i festet selv 2 mm lengre ut.Takk for all diskusjon og tenking 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå