Fragletrollet Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) *Hasj er ikke vanedannende (med dette mener jeg fysisk, ALT er vanedannende psykisk).*Ingen har noensinne dødd av å bruke hasj, som vi vet er det mange som har dødd av alkoholmisbruk. (Går altså ikke ann å ta overdose av hasj) *Det er forskjell på bruk av misbruk av hasj, som med alle ting. *Langtidsskader av moderat hasjbruk er akkurat like ikke-eksisterende som moderat alkoholbruk. (Moderat = 1-2 gram hasj i uken og 2-3 liter øl i uken) *Fransk/spansk/italiensk drikkekultur har vist seg å være mer skadelig enn nordens helgefyll. Alkohol til både middags og kvelds er ikke helt sunt. *Blandings(mis)bruk er fy fy. *Hasj er ingen "trapp" til videre rusmisbruk, her er det snakk om å havne i feil miljø. Jeg mener at hasj bør dekriminaliseres, slik som i England og Nederland. Ikke legaliseres fordi vi da ville fått en industri rundt det hele ( slik som tobakksindustrien). Og ja, jeg har grunnlag for å uttale meg. edit: nice sang valg forresten helt enig Endret 9. desember 2003 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 herregud så liten du kan virke noen ganger as... Han er 15... vil du ha full navn også? ) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du, det vet ikke du. Vennligst ikke offentliggjør noen "forslag" heller. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jo Joachim, jeg vet det meget godt. Har ingen planer om å offentliggjøre noe nei, så ond er jeg ikke. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Noe det da. SKriv en PM med det navnet du tror jeg skulle ha. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Alkohol er tradisjon, hasj hører hjemme blandt raddiser og hippier og gangsta/nigga'. Synes ungdom burde introduseres for øl tidligere, og heller avstå i ung alder. Etter det du sier, så mener du at hasj også er en tradisjon da! Blandt Hippier, "gangsta/nigga" osv.... Men jeg liker det ikke.. Heller alkohol enn Hasj! Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 alkohol: full en kvleld, kvikk neste dag(eller dagen etter der igjen, varierer med inntaket) hasj: rusa en kveld, og sløv ei uke etterpå jeg liker alkohol best Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 alkohol: full en kvleld, kvikk neste dag(eller dagen etter der igjen, varierer med inntaket) hasj: rusa en kveld, og sløv ei uke etterpå jeg liker alkohol best Det med sløv en uke etterpå er bare tull, du er mye mer kvikk og rask neste dag etter å ha røyket enn etter 2-3 sixpacker med øl. Det skal jeg love deg. Så ikke forsøpl tråden med ting du tydeligvis ikke vet noe om. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Så du har prøvd? Jeg har også hørt at det tar noen uker etter en liten "røyk". Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Så du har prøvd? Jeg har også hørt at det tar noen uker etter en liten "røyk". Det er nok i blodet et par uker etterpå, men det påvirker deg ikke noe. Hvis du har tatt helt av kan det nok henge litt igjen dagen etterpå, at du er litt treig og sånn, men det går fort over. Endret 9. desember 2003 av SBS Lenke til kommentar
OuO Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg er imot å legalisere hasj! Kansje hasj er mindre skadelig enn alkohol, det vet jeg ikke(har hørt begge deler), men hasj har en farlig lagngtidsvirkende effekt. Vil nesten tro at alle her kjenner noen som røyker. Det gjør jeg også. Og på disse ser man tydelig at de røyker, de er alltid noe sløve, og mange av dem isolerer seg. Mange av de som begynner å hasje, isolerer seg en periode, sitter alene på rommet sitt og røyker og snakker aldri med venner. Etter denne perioden går det to veier: 1) De skjønner at det er kjipt å drive på som de gjør, og slutter. 2) De skjønner at hasj begynner å bli kjipt og begynner med sterkere saker. Av de som drikker derimot, kan man på de fleste ikke merke at de drikker hver helg. Noen få av dem blir alkiser, men dette er bare noen få. Det er derfor jeg er imot hasj. Og angående denne saken med utblanding og lignende. Det er fullt mulig å røyke 1 eller 2 gram. Kvaliteten på hasjen varierer også, effekten med den. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Så du har prøvd? Jeg har også hørt at det tar noen uker etter en liten "røyk". Det er nok i blodet et par uker etterpå, men det påvirker deg ikke noe. Hvis du har tatt helt av kan det nok henge litt igjen dagen etterpå, at du er litt treig og sånn, men det går fort over. Kjenner du noen som røyker? De jeg kjenner er ihvertfall sløve og skvetter av allting. Dette tror jeg gjelder alle som røyker ofte. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Kjenner du noen som røyker? De jeg kjenner er ihvertfall sløve og skvetter av allting. Dette tror jeg gjelder alle som røyker ofte. Da må du definere ofte, slike effekter har jeg bare sett på folk som har røykt hver eneste dag. Av de jeg kjenner som røyker noenlunde "ofte" altså et par ganger i uken, kan ingen merke at de røyker. De er akkurat like oppegående som vanlige folk og isolererer seg på ingen måte. Men det varierer fra person til person... hvis du røyker 2-3 ganger i måneden vil det ikke få noen som helst langtidseffekt, heller ikke 1-2 ganger i uken. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Da har du en annen erfaring enn jeg har. Gamle damer og folk som har noen i sin omgangskrets som røyker hasj vil kansje ikke merke noe, men hvis du kjenner en del folk, se du utrolig lett at en person røyker. Jeg kjenner en hel del folk som røyker hasj, jeg kjenner også folk som har sluttet. Det er alltid det samme. Først synes de det er drit kult og sier at "du MÅ prøve" og slike ting. Deretter begynner de å røyke oftere og begynner å drite i skolen. Derettet isolerer de seg, og de eneste vennene de har kontakt med er de som de røyker sammen med. I denne perioden nytter det heller ikke snakke med dem, siden de mener at jeg ikke har peiling på hva jeg prater om og hasjen har heller ikke tatt overhånd mener de. Og så etter en periode skjønner de at det er dritkjipt å drive på som de gjør, og så går det som sagt 2 veier. Ytterligere eksprimentering, eller at de slutter. Dette gjelder selfølgelig ikke alle, men utrolig mange av dem. Røyker man kun av og til er det vel ikke noe stort problem, men alt for mange begynner å røyke oftere. Og dette problemet vil ikke bli mindre dersom man legaliserer hasjen! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Da har du en annen erfaring enn jeg har. Gamle damer og folk som har noen i sin omgangskrets som røyker hasj vil kansje ikke merke noe, men hvis du kjenner en del folk, se du utrolig lett at en person røyker. Jeg kjenner en hel del folk som røyker hasj, jeg kjenner også folk som har sluttet. Det er alltid det samme. Først synes de det er drit kult og sier at "du MÅ prøve" og slike ting. Deretter begynner de å røyke oftere og begynner å drite i skolen. Derettet isolerer de seg, og de eneste vennene de har kontakt med er de som de røyker sammen med. I denne perioden nytter det heller ikke snakke med dem, siden de mener at jeg ikke har peiling på hva jeg prater om og hasjen har heller ikke tatt overhånd mener de. Og så etter en periode skjønner de at det er dritkjipt å drive på som de gjør, og så går det som sagt 2 veier. Ytterligere eksprimentering, eller at de slutter. Dette gjelder selfølgelig ikke alle, men utrolig mange av dem. Røyker man kun av og til er det vel ikke noe stort problem, men alt for mange begynner å røyke oftere. Og dette problemet vil ikke bli mindre dersom man legaliserer hasjen! Jeg har kjenner folk som har røykt i mange år (3-4) og det er _bare_ på de som røyker hver dag at jeg merker noen som helst effekt. Det skal dog sies at noen av de er ganske så sløve, men jeg gidder ikke mase på akkurat de siden jeg ikke kjenner de noe godt. Så hvis du røyker hver dag vil du bli sløv og treig, hvis du drikker hver dag blir du alkis. Enkelt og greit. Det hele er snakk om bruk og misbruk. edit: og jeg kjenner heller ingen av de som røyker som er så inni hampen teit at de prøver sterkere stoffer. Har aldri hørt at noen av de har tenkt på det en gang. Endret 9. desember 2003 av SBS Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 De av dere som ikke har prøvd begge deler, drit i å uttale dere om hvor farlig det ene er kontra det andre! Må jeg virkelig quote meg selv for å fremsette et poeng enda en gang til? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 man blir ikke sløvere dagen etter å ha røket hasjhisj enn en sixpack øl.. det er bullshit Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 må si at alt jeg er enig i, har allerede SBS sagt... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Noe det da. SKriv en PM med det navnet du tror jeg skulle ha. Var ikke det "Rygh" folk kalte deg en tid tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå