Juleniss1 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 dimmu er jo ikke helt "black" lenger da øhh jo? lyrikkene er blitt mer dype "musikken er et verktøy for budskapet - og budskapet, holdningene, og tankene er så ekstreme - at denne lyden er en perfekt gjengivelse av dette. Mange har riktignok forandret på dette - og band som Dimmu Borgir .. har fått en mye finere lyd. Det er ikke mye ekstremt i musikken deres lengre. Se på band som Darkthrone, og Gorgoroth - som går lengder for å få musikken til å høres mest mulig jævlig ut. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt. Alt skal være ekstremt jævlig - trommene går i en sinnsyk hastighet - det er grotesk lyd på gitaren, og vokalen skriker som om vokalisten var i smerte. Alt dette er et instrument. Dimmu Borgir hadde disse ekstreme tekstene og holdingene tidligere - men ikke lengre. Det er så og si ingenting satanisk med dem lengre i det hele tatt." Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 jeg er ikke helt enig der, men Dimmu er ikke av det verste slaget heller,finnes mer bråkete og dypt som Gorgoroth og Darkthrone ja. Men Immortal klarer jeg ikke å høre på, det blir for mye hamring og ynkelige skrik fra Abbath(vokalisten). Dimmu hadde mer ekstrem holdning før ja, feks bare hør på Dimmu Borgir - Antikrist.(men jeg synes at sangen er kul). Men jeg synes at det har alltid vært noe spesielt bra med Dimmu Borgir, hard spilling, symphoniske vers, bruken av rene og grimme vokaler, geniale lyrikker og gitar soloene. men jeg synes absolutt at Dimmu Borgir er fremdeles et black metal band. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå