baldviking Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Mye metal folk på med sterke meninger på dette forumet! Jeg bare lurer, hva synes dere om band som Nightwish, Within Temptation, Arwen, After Forever, Tristania, blir de alt for softsoft eller lager de ting det går an å høre på? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Nightwish er sinnsykt brae da... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Ligger da innen for "symphonic metal". Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Synes Nightwish blir litt pompøst til tider, men har et par skiver med dem på hylla. Liker bedre Within Temptation... Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Helt grei musikk det da. Men hører heller Dimmu, Satyricon osv. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Helt grei musikk det da. Men hører heller Dimmu, Satyricon osv. thats the spirit! "we have been spellbound"...by the forces of black metal! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 dimmu er jo ikke helt "black" lenger da Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 dimmu er jo ikke helt "black" lenger da øhh jo? lyrikkene er blitt mer dype Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg takler ikke Dimmu! Det er regelrett bråk. Det er definisjonen på støy. Bla opp i en hvilken som helst ordbok, og se definisjonen på støy. Dimmu har ikke noe lydbilde. Man skulle tro alle hadde det, noen dårlige og noen bra, men Dimmu har bare hva jeg vil kalle en lydmur som kommer ut av høyttalerene. Det er snakk om en klump med frekvenser. Alt fra 10Hz til 100kHz, er jeg sikker på. Opeth, derimot... Der snakker vi musikk! Innen den sjangeren, altså. Av de grupper trådstarter nevner, har jeg kun hørt om Nightwish, og det er jo opera-lignende metal. Opera er kun beregnet til å være en nettleser, ikke noe musikk. Spesielt ikke med gitarer og dobbelpedal innblandet. Nei, takke meg til Opeth. Og Tool og APC og Cake, Ac/Dc, Muse, RATM og Metallica. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg mener at Nightwish skal ha all mulig credit for å tørre å lage noe man ikke har hørt før, det er jo tross alt slik ting utvikler seg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg mener at Nightwish skal ha all mulig credit for å tørre å lage noe man ikke har hørt før, det er jo tross alt slik ting utvikler seg. Det kan man jo alltids si om a-bomben også. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Veldig seriøs sammenlikning Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Genial sammelikning Endret 30. desember 2003 av nvoetfiv Lenke til kommentar
Togo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg mener at Nightwish skal ha all mulig credit for å tørre å lage noe man ikke har hørt før, det er jo tross alt slik ting utvikler seg. Ikke hørt det før? Neivel, hva er så innovativt med Nightwish da? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg mener at Nightwish skal ha all mulig credit for å tørre å lage noe man ikke har hørt før, det er jo tross alt slik ting utvikler seg. Ikke hørt det før? Neivel, hva er så innovativt med Nightwish da? De blander opera med symphonic metal. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 AH Jimmy, dine meninger om Dimmu treffer meg midt i hjerterota :) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 AH Jimmy, dine meninger om Dimmu treffer meg midt i hjerterota :) Hvem var det, sa du? Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Nightwish er bra, de andre har jeg ikke hørt om.... Dream Theaster er også Lenke til kommentar
nord Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 er Sonata Artica soft metal? de er geniale når det gjelder ballader! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Gode kompiser med NW, de.... Gjeste vokal osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå