Gå til innhold

Kutter ut forbrenningsmotor for redde neste generasjon Smart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen endelig gravd over internettkabelen til elbilhateren som bruker å poste her?

De begynner å dette av lasset en etter en, de ser vell at det ikke gir nevneverdig nytte, utviklingen er jo enorm og nye modeller og oppdateringer kommer på rullende bånd :D Men de gjenværende kommer nok snart :) 

Lenke til kommentar

Dette virket som en pussighet, - men ved ettertankevil antagelig dette være en bil med stort kundegrunnlag, - hvis prisen halveres.

Det er mange som kunne tenke seg å kjøre forurensningsfritt & stille, og slippe problematik med eksosanlegg, oljesjekk og styr ( som forbrenningsmotorentuasiaster  vistnok er glad i.)

Spesielt som bil nr. 2. Men det er mange som sjelden/aldri kjører lengre bort fra hjemmet enn 5-6 mil, så markedet er nok større enn man skulle tro.

Lenke til kommentar

Har noen endelig gravd over internettkabelen til elbilhateren som bruker å poste her?

De begynner å dette av lasset en etter en, de ser vell at det ikke gir nevneverdig nytte, utviklingen er jo enorm og nye modeller og oppdateringer kommer på rullende bånd :D Men de gjenværende kommer nok snart :) 

Jeg er her Salvesen, bare slapp helt av. Det er riktig at det kommer mye nytt på bilfronten om dagen, både når det gjelder hydrogen og fornybart drivstoff. Er ingen som gidder å styre med ledninger og lading når de kan fylle annet drivstoff på 3 minutter.

Elbiler selger omtrent ikke i andre land en Norge, fordi ingen andre land har råd til å kaste bort så mye penger i subsidier. Mye tyder på at de store avgiftsfordelene vil fases ut raskt i tiden fremover, og spørsmålet blir da om elbilene overlever det. Jeg har mine store tvil, men jeg tror ladbare hybrider vil kunne ta store markedsandeler. Disse gjør all lokalkjøring elektrisk og gir ingen rekkeviddeangst.

Du er nok såpass hjernevasket av Musk at du ikke klarer å se noen fordeler med ladbare hybrider... Eller bare betaler han bra???

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg ikke burde mate trollet, men jeg må bare... Du argumenterer i samme innlegg mot elbil fordi folk ikke gidder plugge inn ledningen, men du har troa på ladbar hybrid hvor folk må plugge inn 2x så ofte?

Bristende logikk er vel et kjennetegn på elbilhatere...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er her Salvesen, bare slapp helt av. Det er riktig at det kommer mye nytt på bilfronten om dagen, både når det gjelder hydrogen og fornybart drivstoff. Er ingen som gidder å styre med ledninger og lading når de kan fylle annet drivstoff på 3 minutter.

Elbiler selger omtrent ikke i andre land en Norge, fordi ingen andre land har råd til å kaste bort så mye penger i subsidier. Mye tyder på at de store avgiftsfordelene vil fases ut raskt i tiden fremover, og spørsmålet blir da om elbilene overlever det. Jeg har mine store tvil, men jeg tror ladbare hybrider vil kunne ta store markedsandeler. Disse gjør all lokalkjøring elektrisk og gir ingen rekkeviddeangst.

Du er nok såpass hjernevasket av Musk at du ikke klarer å se noen fordeler med ladbare hybrider... Eller bare betaler han bra???

Nytt på hybrid fronten om dagen? En kan umulig få fatt på en.. Ingen som gidder å styre med ledninger? Rart plugin sto for nesten halve bilsalget i 2016 da.. 

Elbilsalget øker i så og si alle land, US er vell unntaket om en ser på markedsandel. Men antall solgte stiger ganske godt. Det er ganske mange land som driver med subsidier av elbil.  

Det er ikke jeg som er hjernevasket her, det er du som lever i din egen boble som en lett kan se over. Det aller meste du sier stemmer rett og slett ikke. 

Jeg kan se mange fordeler med hybrider, men for meg er det unødvendig. Men jeg evner å se at det er ett behov for noen, men for de aller fleste er det en unødig sikkerhet. De fleste jeg kjenner med hybrid syter over hvor lite batteriet er og at de skulle ønske de kom lengre elektrisk. Altså blir den neste bilen hel elektrisk. 

Musk betaler meg nok veldig lite, jeg har dog betalt han en god del de siste årene. Men dette har vi snakket om før, jeg jobber fortsatt ikke for Tesla...

Lenke til kommentar

Hvorfor kan "de gjennværende" ikke komme når de  vil, - hvorfor når & det du vil?

En elektrisifisering av all vår transport  vil gi betydlig mindre forurensning for alle. Og med større mulighet for å samle sol, vind og bølgekraft lagret i Hydrogen  vil vi ha energi nok til  begge, både batteri og Hydrogen.

Så kan folk velge.  Hva er du redd for; at folk  ikke vil velge din sannhet?

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan "de gjennværende" ikke komme når de  vil, - hvorfor når & det du vil?

En elektrisifisering av all vår transport  vil gi betydlig mindre forurensning for alle. Og med større mulighet for å samle sol, vind og bølgekraft lagret i Hydrogen  vil vi ha energi nok til  begge, både batteri og Hydrogen.

Så kan folk velge.  Hva er du redd for; at folk  ikke vil velge din sannhet?

Hva prater du om? Jeg sier jo at de kommer sikker snart, ikke at de ikke får lov til å komme eller må vente til jeg vill? Rett og slett ingen mening i den kommentaren der. Jeg er ikke redd for det jeg nei, jeg ser at vi må ha mer enn bare batteri men jeg håper utviklingen på personbil fronten går i batteri da det er dette jeg ønsker, da er det bra for meg med utvikling der. Men jeg krever det ikke, eller noe slikt.. 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Det er en veldig spredning i gruppen "ladbar hybrid". Jeg kjører elbil og klarer meg fint, men jeg synes faktisk at det kunne vært tillatt med et lite nødaggeregat uten å miste elbil fordelene. Jeg tenker spesielt på situasjoner med vegsperringer eller strømbrudd over store områder,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...