Raidel Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Hei. Jeg kjøpte en rose hos blomsterhandleren i dag, tror ikke de la den i jord eller lignende og den er pakket inn. Jeg får besøk av kjæresten min om ca et døgn og lurte på om det er noe spesielt jeg må gjøre (ta den ut av innpakningen og legge den i vann osv) for at den skal holde seg fin? Mvh Gutt 15 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 De holder seg fint til i morgen om du bare har de slik butikken pakket de inn. Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Selv om den bare ligger løst uten noen vann eller jord? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 De bruker som oftest vått avispapir i bunn når de pakkes. Om du kjøpte disse i en blomsterbutikk er det nok dette på de du har kjøpt også. Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Nei la ikke merke til at de satte på noe og når jeg kjenner på innpakningen så kjenner jeg bare stilken. De trodde kanskje at jeg skulle ha den til i dag med tanke på at det er valentin i dag Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Da bør du pakke de ut og sette de i vann. Snitt stilkene på skrått med en tapetkniv, barberblad eller lignende. Sett de i en vase med vann, og tilsett middelet om dette fulgte med. Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Det som ser ut som en kondom pakke? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Aldri tenkt på det slik, men det kan stemme ja. Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Glem forrige post, de la noe i blomsterpakken som så ut som en kondompakke, hva er det? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Glem forrige post, de la noe i blomsterpakken som så ut som en kondompakke, hva er det? Det er gjødsel for roser som man blander inn i vannet for at rosene skal holde seg friskere...... Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Glem forrige post, de la noe i blomsterpakken som så ut som en kondompakke, hva er det?Det er gjødsel for roser som man blander inn i vannet for at rosene skal holde seg friskere...... Aha tusentakk Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Er denne noe jeg burde sette i nå eller gi til hun sammen med blomsten slik at hun kan bruke den? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er denne noe jeg burde sette i nå eller gi til hun sammen med blomsten slik at hun kan bruke den? Er jo flott om du skråskjærer stilkene og setter det i en vase med en gang så du er sikker på at de overlever mer enn et par døgn.. Personlig bruker jeg som nevnt tidligere her og finne noe avispapir eller tørkepapir som du fukter og pakker rundt stilkene for å være sikker på at de ikke dør Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Så ta den ut av pakningen, surre fuktig avispapir rundt stilkene, legge den tilbake i innpakning og den er like fin som nå imorra når hun får den? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Så ta den ut av pakningen, surre fuktig avispapir rundt stilkene, legge den tilbake i innpakning og den er like fin som nå imorra når hun får den? Ja, da skal de klare seg fint Lenke til kommentar
Raidel Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Så ta den ut av pakningen, surre fuktig avispapir rundt stilkene, legge den tilbake i innpakning og den er like fin som nå imorra når hun får den?Ja, da skal de klare seg fint Og da klarer den seg et døgn?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå