Kurt Lekanger Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Ciscos nye skybaserte plattform skal sikre mot trusler – selv uten VPN Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Så cisco har satt opp en DNS-server for deg hvor de automatisk blokker kjente trusler og trusler som deres algoritmer finner. Ikke så altfor imponerende, men i utlandet hvor man faktisk bruker vpn aktivt til å filtrere brukerene sin web-aktivitet ser jeg fordelen av å slippe å ha all trafikken "hjem". Lenke til kommentar
jannisj Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Dette er vel umbrella tjenesten cisco fikk med når de kjøpte Opendns. når jeg testet den så krevde den installert klient. Lenke til kommentar
Zts Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Dette er vel umbrella tjenesten cisco fikk med når de kjøpte Opendns. når jeg testet den så krevde den installert klient. Det kan installeres en klient på maskinen, men det kan også settes opp en server som kommer i mellom bruker og DNS. Brukerene routes da igjennom den før det går videre. Ved bruk av en kobling til AD så kan man få opp IP og bruker ID i Umbrella. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå