Redaksjonen. Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Over 3 700 nordmenn har bestilt elbilen. Og køen vokser raskt.Opel: Først neste år blir det store leveringsåret for Ampera-e Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Elbiler er bare tull! Ha, ha, jeg sa det først 1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Elbiler er bare tull! Ha, ha, jeg sa det først Jeg har hørt at Opel Rekord pleide ruste mye. Tror du det skjer med denne også eller funger det elektromagnetiske feltet fra batteriet som et skjold? 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Jøss, det er jo til og mer flere enn Toyota Mirai... Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Jøss, det er jo til og mer flere enn Toyota Mirai... Hvis Toyota får opp farten neste år så skal du ikke se bort fra at de selger flere Mirai i Norge enn det blir solgt Ferrari i Norge. 2 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Jøss, det er jo til og mer flere enn Toyota Mirai...Hvis Toyota får opp farten neste år så skal du ikke se bort fra at de selger flere Mirai i Norge enn det blir solgt Ferrari i Norge. Hvis det er DET som er ambisjonsnivået så skjønner jeg hvorfor Toyota mener de har hatt suksess med Mirai... Det ble vel "solgt" 5 Mirai i Norge ifjor, og bare 4 Ferrarier, mot bare 1 året før... Har vel ikke noe stor tro på at Ferrari kommer til å få så voldsomt stort salg i Norge i fremtiden heller. Så Toyota har all grunn til å juble! 3 Lenke til kommentar
Uwe Dyroff Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Opel blir fransk 2 Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er ikke fullstendig utelukket av Model 3 får volumleveranser i Norge før Opel. Det hadde i såfall vært litt komisk etter alt maset om at Opel Ampera-e er en bil man kan "få nå" mens Tesla Model 3 er en bil man "må vente årevis på". Nå skal det jo sies at de som bestiller først nå verken får Ampera-e eller Model 3 med det første. 3 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Elbiler er bare tull! Ha, ha, jeg sa det først Da er det jo ustyrtelig morsom at vi alle vil ende opp med tullebiler i vår tid. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Elbiler er bare tull! Ha, ha, jeg sa det først Helt enig. Bare velomobiler som er fornuftig. 1 Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Jøss, det er jo til og mer flere enn Toyota Mirai...Hvis Toyota får opp farten neste år så skal du ikke se bort fra at de selger flere Mirai i Norge enn det blir solgt Ferrari i Norge. Toyota HiAce ? Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er ikke fullstendig utelukket av Model 3 får volumleveranser i Norge før Opel. Det hadde i såfall vært litt komisk etter alt maset om at Opel Ampera-e er en bil man kan "få nå" mens Tesla Model 3 er en bil man "må vente årevis på". Nå skal det jo sies at de som bestiller først nå verken får Ampera-e eller Model 3 med det første. Tesla har jo tradisjon for store forsinkelser, og de har jo allerede utsatt levering av de første Modell 3 med et halvt år. Det kommer nok flere forsinkelser. Uansett er det jo mye tryggere å kjøpe elbil fra Opel, da du er garantert deletilgang i 30 år. Ingen vet hvor lenge korthuset til Musk står før det kollapser pga høy gjeld og store kvalitetsproblemer. Da blir bilene verdiløse over natten. Uansett er det den ladbare hydrogenhybriden Mercedes GLC F-cell som er bilen for dem som fortsatt vil snike i kollektivfeltet og bomringene i årene fremover. Den kommer til sommeren. Å kjøpe elbil nå blir bare feil, da fordelene ser ut til å forsvinne i raskt tempo. http://www.dinside.no/motor/mercedes-benz-glc-blir-hydrogenbil/60952573 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Er ikke fullstendig utelukket av Model 3 får volumleveranser i Norge før Opel. Det hadde i såfall vært litt komisk etter alt maset om at Opel Ampera-e er en bil man kan "få nå" mens Tesla Model 3 er en bil man "må vente årevis på". Nå skal det jo sies at de som bestiller først nå verken får Ampera-e eller Model 3 med det første. Tesla har jo tradisjon for store forsinkelser, og de har jo allerede utsatt levering av de første Modell 3 med et halvt år. Det kommer nok flere forsinkelser. Uansett er det jo mye tryggere å kjøpe elbil fra Opel, da du er garantert deletilgang i 30 år. Ingen vet hvor lenge korthuset til Musk står før det kollapser pga høy gjeld og store kvalitetsproblemer. Da blir bilene verdiløse over natten. Uansett er det den ladbare hydrogenhybriden Mercedes GLC F-cell som er bilen for dem som fortsatt vil snike i kollektivfeltet og bomringene i årene fremover. Den kommer til sommeren. Å kjøpe elbil nå blir bare feil, da fordelene ser ut til å forsvinne i raskt tempo. http://www.dinside.no/motor/mercedes-benz-glc-blir-hydrogenbil/60952573 Hydrogen ja... Spetalen har vel snart solgt seg ut igjen, raske penger og dårlig investering. Hydrogen har vært en flopp før og kommer nok til å forbli det. I det minste i personbiler. Å kjøre bil og vite at man har en trykktank på 700 bar bak ryggen, og potensiale for å ende opp som Hindenburg, det føles lite beroligende. Hydrogen er jo reinspikka galskap. Kommer nok til å kjøpe en model 3 fra Tesla etterhvert, ser flott ut og firehjulstrekk og hengerfeste blir bra. Jammen godt det finnes noen som Musk som kan redde oss fra oss selv... 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Er ikke fullstendig utelukket av Model 3 får volumleveranser i Norge før Opel. Det hadde i såfall vært litt komisk etter alt maset om at Opel Ampera-e er en bil man kan "få nå" mens Tesla Model 3 er en bil man "må vente årevis på". Nå skal det jo sies at de som bestiller først nå verken får Ampera-e eller Model 3 med det første. Tesla har jo tradisjon for store forsinkelser, og de har jo allerede utsatt levering av de første Modell 3 med et halvt år. Det kommer nok flere forsinkelser. Uansett er det jo mye tryggere å kjøpe elbil fra Opel, da du er garantert deletilgang i 30 år. Ingen vet hvor lenge korthuset til Musk står før det kollapser pga høy gjeld og store kvalitetsproblemer. Da blir bilene verdiløse over natten. Uansett er det den ladbare hydrogenhybriden Mercedes GLC F-cell som er bilen for dem som fortsatt vil snike i kollektivfeltet og bomringene i årene fremover. Den kommer til sommeren. Å kjøpe elbil nå blir bare feil, da fordelene ser ut til å forsvinne i raskt tempo. http://www.dinside.no/motor/mercedes-benz-glc-blir-hydrogenbil/60952573 Hydrogen ja...(...) Å kjøre bil og vite at man har en trykktank på 700 bar bak ryggen, og potensiale for å ende opp som Hindenburg, det føles lite beroligende. (...) Ikke korrekt. Endret 15. februar 2017 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Ikke farlig i det hele tatt. Du kan like gjerne være mer redd for frostskader, usynlige flammer og at du blir kvalt ved en lekkasje, som for at du sitter i et mini-Hindenburg. Litt som bensinhuer i dag mobber elbil-eiere som kjører med dildokraft. Voksent. Problemet med hydrogen er mer praktisk og økonomisk: prisen for å sette alt i gang, da især fyllestasjoner. Her har el-biler en kjempefordel fordi strøm er tilgjengelig overalt og dønn nye biler bruker eksisterende teknologi (Schuco etc) og en ladestasjon koster mye mindre enn det en hydrogenstasjon vil koste dersom den skal produsere hydrogen på stedet, noe den må dersom den skal konkurrere med elektrisitetens USP. Alternativt, for å spare kostnad for infrastruktur, er å frakte hydrogen til stasjonen og da er vi på fossilt nivå med en gang med tanke på pris inkl frakt til stasjon samt at vi får mer tungtrafikk på veiene. Tror aldri hydrogen bil ble et fullverdig substitutt for el de neste åra. 4 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Ikke farlig i det hele tatt. Du kan like gjerne være mer redd for frostskader, usynlige flammer og at du blir kvalt ved en lekkasje, som for at du sitter i et mini-Hindenburg. Litt som bensinhuer i dag mobber elbil-eiere som kjører med dildokraft. Voksent. Problemet med hydrogen er mer praktisk og økonomisk: prisen for å sette alt i gang, da især fyllestasjoner. Her har el-biler en kjempefordel fordi strøm er tilgjengelig overalt og dønn nye biler bruker eksisterende teknologi (Schuco etc) og en ladestasjon koster mye mindre enn det en hydrogenstasjon vil koste dersom den skal produsere hydrogen på stedet, noe den må dersom den skal konkurrere med elektrisitetens USP. Alternativt, for å spare kostnad for infrastruktur, er å frakte hydrogen til stasjonen og da er vi på fossilt nivå med en gang med tanke på pris inkl frakt til stasjon samt at vi får mer tungtrafikk på veiene. Tror aldri hydrogen bil ble et fullverdig substitutt for el de neste åra. Ville heller ikke hatt en trykktank med 700 bar i bilen om den kun inneholdt luft... Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Jøss, det er jo til og mer flere enn Toyota Mirai...Hvis Toyota får opp farten neste år så skal du ikke se bort fra at de selger flere Mirai i Norge enn det blir solgt Ferrari i Norge. Hvis det er DET som er ambisjonsnivået så skjønner jeg hvorfor Toyota mener de har hatt suksess med Mirai... Det ble vel "solgt" 5 Mirai i Norge ifjor, og bare 4 Ferrarier, mot bare 1 året før... Har vel ikke noe stor tro på at Ferrari kommer til å få så voldsomt stort salg i Norge i fremtiden heller. Så Toyota har all grunn til å juble! Toyota Har stoppet produksjon av Mirai og har sagt at Hydrogen ikke er rette og satse på. så Toyota har nå full fokus på elbiler og kommer med 3 nye elbiler i 2019. det haster for Toyota og få til elbielr , da de er hovedsponsor av OL i 2020 og det bille være dritflaut og stille der med en gammel hydrogenbil ingen vil ha. Elbil er beste valget fremover. Folk flest vet ikke at Hydrogen koster 900% mer i drift , enn en elbil :-) Opel leverer ca 2000 biler i norge i år. Tesla model 3 skal leveres ca 200.000 i år, hvor mange i Norge vet vi ikke enda. men tipper tallet er nær 10.000. tiden får vise. i 2018 produserer Tesla nær 800.000 elbiler i året. og det tallet blir ti doblet om få år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Jøss, det er jo til og mer flere enn Toyota Mirai...Hvis Toyota får opp farten neste år så skal du ikke se bort fra at de selger flere Mirai i Norge enn det blir solgt Ferrari i Norge. Hvis det er DET som er ambisjonsnivået så skjønner jeg hvorfor Toyota mener de har hatt suksess med Mirai... Det ble vel "solgt" 5 Mirai i Norge ifjor, og bare 4 Ferrarier, mot bare 1 året før... Har vel ikke noe stor tro på at Ferrari kommer til å få så voldsomt stort salg i Norge i fremtiden heller. Så Toyota har all grunn til å juble! Toyota Har stoppet produksjon av Mirai og har sagt at Hydrogen ikke er rette og satse på. så Toyota har nå full fokus på elbiler og kommer med 3 nye elbiler i 2019. det haster for Toyota og få til elbielr , da de er hovedsponsor av OL i 2020 og det bille være dritflaut og stille der med en gammel hydrogenbil ingen vil ha. Elbil er beste valget fremover. Folk flest vet ikke at Hydrogen koster 900% mer i drift , enn en elbil :-) Opel leverer ca 2000 biler i norge i år. Tesla model 3 skal leveres ca 200.000 i år, hvor mange i Norge vet vi ikke enda. men tipper tallet er nær 10.000. tiden får vise. i 2018 produserer Tesla nær 800.000 elbiler i året. og det tallet blir ti doblet om få år. Kilde? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Toyota har til nå levert 1100 Mirai i USA siden leveringene startet i 2015, de har vært nødt til å lease de bort til en veldig lav pris og i tillegg slenge på gratis hydrogen i leasingperioden, for å kunne konkurrere med elbilene, i tillegg har de inkludere flere uker med gratis leiebil slik at man kan leie seg en Tesla når man skal på langtur. Til sammenligning leverte GM 1162 Bolt bare i California bare i Januar! Oktober 2016, Toyota sier de har løst "problemene med Li-ion batterier. http://www.greencarreports.com/news/1106980_now-toyota-can-make-electric-cars-its-tamed-lithium-ion-batteries-it-says November 2016, nyheten om at Toyota skal tilby langrekkevidde-elbiler i 2020 etter at de sliter med hydrogenbilsalget slipper ut http://www.greencarreports.com/news/1107150_toyota-to-offer-electric-car-in-2020-as-fuel-cell-sales-struggle Desember 2016, Toyota omstrukturerer i toppledelsen og setter CEO Akia Toyoda i førersetet for en høyprioritert elbil-avdeling som skal utvikle elbiler i ekspressfart http://www.greencarreports.com/news/1107577_toyota-ceo-akio-toyoda-to-run-electric-car-division 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Er ikke fullstendig utelukket av Model 3 får volumleveranser i Norge før Opel. Det hadde i såfall vært litt komisk etter alt maset om at Opel Ampera-e er en bil man kan "få nå" mens Tesla Model 3 er en bil man "må vente årevis på". Nå skal det jo sies at de som bestiller først nå verken får Ampera-e eller Model 3 med det første. Tesla har jo tradisjon for store forsinkelser, og de har jo allerede utsatt levering av de første Modell 3 med et halvt år. Det kommer nok flere forsinkelser. Uansett er det jo mye tryggere å kjøpe elbil fra Opel, da du er garantert deletilgang i 30 år. Ingen vet hvor lenge korthuset til Musk står før det kollapser pga høy gjeld og store kvalitetsproblemer. Da blir bilene verdiløse over natten. Uansett er det den ladbare hydrogenhybriden Mercedes GLC F-cell som er bilen for dem som fortsatt vil snike i kollektivfeltet og bomringene i årene fremover. Den kommer til sommeren. Å kjøpe elbil nå blir bare feil, da fordelene ser ut til å forsvinne i raskt tempo. http://www.dinside.no/motor/mercedes-benz-glc-blir-hydrogenbil/60952573 Utsatt levering? Det er da meg bekjent ikke q4 2017 enda? Forøvrig er jeg forberedt på at det blir forsinkelser, absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå