Gå til innhold

[Løst] Ny skjerm - gammelt skjermkort


voffen

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg en ny skjerm da den gamle er kaputt (flimrer i 1-2 min ved oppstart). Har sett på en Dell 25" Ultrasharp, men den har bare HDMI og DP innganger. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bytte komp i PC'n, så det jeg da lurer på er: Skjermkortet mitt, ett MSI GF GTX460 har DVI og en mini-HDMI utgang... Vil en DVI to HDMI kabel fungere optimalt, eventuelt mini-HDMI to HDMI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVi og HDMI er ikke det samme signalet. - De fleste kabler som har HDMI og DVI er beregnet på å få fra HDMI til DVI og ikke omvendt. - Skal du gå fra DVI til HDMI må du passe på å få en kabel som inneholder konverter og er beregnet på dette.

Dessuten vil du ikke kunne spille av HDCP-beskyttet materiale over DVI-linken hvis det skulle være aktuelt.

Bruk heller mini-HDMI utgangen med en overgangskabel.

Lenke til kommentar

Merkelig, har koblet mellom dvi og hdmi bøttevis av ganger uten problem. Eneste problemet har vært å få lyd fra dvi på visse skjermkort.

 

Men du kan alltids safe med mini hdmi til vanlig da.

 

Har feks flere av disse i bruk uten problem: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Kabler/DVI/HDMI-DVI-2000033369/

 

Men om du alikevell må ha hdmi kabel kjøper du jo bare med hdmi i en ende og mini hdmi i den andre enden.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

DVi og HDMI er ikke det samme signalet. - De fleste kabler som har HDMI og DVI er beregnet på å få fra HDMI til DVI og ikke omvendt. - Skal du gå fra DVI til HDMI må du passe på å få en kabel som inneholder konverter og er beregnet på dette.

 

Dessuten vil du ikke kunne spille av HDCP-beskyttet materiale over DVI-linken hvis det skulle være aktuelt.

 

Bruk heller mini-HDMI utgangen med en overgangskabel.

Hvordan er DVI til DP i forhold til de to andre?

Lenke til kommentar

 

Hvordan er DVI til DP i forhold til de to andre?

 

DVI til DP er ikke mulig (Vel, du får aktive bokser) DP er derimot bærer for alle signalene (VGA, DVI, HMDI, DP) og trenger bare en overgangskabel fra DP.

 

Så denne vil ikke virke?

https://www.komplett.no/product/815644/datautstyr/kabler/monitorkabler/displayport-kabel-dp-m-dvi-d-m-1-m?gclid=COWt9ZXEj9ICFUyMGQodXSUGJA&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...