chillemannen93 Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Hei, en person fra Afrika har nylig (sannsynligvis for 2-3 uker siden) laget en profil på Facebook med mitt navn. Profilen har 101 venner og de fleste er fra Somalia. Det er også ca. 5 personer fra Norge på profilen. Tviler på at denne personen faktisk har samme navn som meg i virkeligheten da det nok er ingen i Afrika som har mitt navn. Hva skal jeg gjøre? Har rapportert dette til Facebook og håper at de sletter kontoen asap. Vet ikke helt om denne tråden hører hjemme i Juss men det er bare å flytte den hvis den ikke skal være i denne kategorien. Fant ingen andre kategorier som passet. Endret 14. februar 2017 av sandman1993 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er det bare navnet som er likt? Lenke til kommentar
chillemannen93 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Er det bare navnet som er likt? Ja, bare navnet er likt. Det er ikke noe annen informasjon på profilen - er ikke oppgitt bosted osv. Endret 14. februar 2017 av sandman1993 Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Hvordan vet du at vedkommende er afrikaner hvis det eneste som står på profilen er navnet? Og hvordan kan du være helt sikker på at den ikke finnes en kar som bor i Arfika som heter det samme som deg? Du vil at facebook skal slette vedkommendes konto asap fordi du tviler på at andre kan ha samme navn som deg? Lenke til kommentar
chillemannen93 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Hvordan vet du at vedkommende er afrikaner hvis det eneste som står på profilen er navnet? Og hvordan kan du være helt sikker på at den ikke finnes en kar som bor i Arfika som heter det samme som deg? Du vil at facebook skal slette vedkommendes konto asap fordi du tviler på at andre kan ha samme navn som deg? Tenker at han er afrikaner fordi 99% av vennene på profilen er afrikanere. Kan aldri tenke meg at det finnes afrikanere som heter Ole Sander Endret 14. februar 2017 av sandman1993 Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Du mener altså at du har blitt utsatt for identitetstyveri fordi en kar med samme navn som deg har 99% facebookvenner som er afrikanere? Lenke til kommentar
chillemannen93 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Du mener altså at du har blitt utsatt for identitetstyveri fordi en kar med samme navn som deg har 99% facebookvenner som er afrikanere? Personen har også samme etternavn som meg. Så jeg synes dette er ganske merkelig. Men kanskje det bare er en fyr som har samme navn som meg og det er ingenting å bry seg om... håper det. Endret 14. februar 2017 av sandman1993 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Om han ikke har kopiert profilbildet utgir han seg neppe for å være deg. Det finnes gjerne mange med like navn rundt i verden... Lenke til kommentar
chillemannen93 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Om han ikke har kopiert profilbildet utgir han seg neppe for å være deg. Det finnes gjerne mange med like navn rundt i verden... Han har ikke gjort det. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 https://nb-no.facebook.com/public/Ole-Sander Lenke til kommentar
chillemannen93 Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) https://nb-no.facebook.com/public/Ole-Sander . Endret 14. februar 2017 av sandman1993 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Hva skal jeg gjøre? Krysse fingrene i håp om at UDI ikke deporterer deg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Der var det mange du må rapportere for å bruke "ditt" navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå