Gå til innhold

Bruke sendmail/postfix som SMTP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da burde jeg vel prøve meg på Postfix da. Den kan settes opp slik at hver bruker har en e-postkonto osv ikke sant? Det er POP3?

Postfix er bare en SMTP server så du trenger en POP3 server i tillegg. Jeg bruker Courier og den fungerer veldig bra. Bruker IMAP selv, men regner med at POP3 delen fungerer like bra (den har støtte for begge deler).

Lenke til kommentar

Søren har fulgt denne howto'en:

http://www.redhat.com/support/resources/ho...OWTO/book1.html

Men det funker ikke å sende mail fra min windoze maskin via serverens SMTP. Har SuSE så ting er litt annerledes, men i ps -A ser jeg at bounce og smtp har mange prosesser men disse forsvant etter litt og kom ikke tilbake neste gang jeg startet det. Men når jeg telnetter til serveren på port 25 får jeg ikke svar (noe man får til SMTP servere)

Noen tips?

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Bruker du imap istedenfor pop3, kan posten sorteres og lagres i foldere på serveren. Slik kan all posten man har leses fra ulike uavhengige klienter, også webmail som fx. squirrelmail.

Procmail er et sorteringsprogram som kan brukes til å fjerne spam og sortere ut listepost i egne foldere.

Maildir er da også tingen.

Har du kjøpt deg domene, eller har du noen annen type 'mx-relay'-avtale? Eget domene er tøft!

I mitt epost-system bruker jeg fetchmail, postfix, procmail, spamassassin, junkfilter, razor-agents og dovecot. På klientsida bruker jeg squirrelmail og ulike windows-klienter som eudora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...