Gå til innhold

Holmfoss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Tøft bilde med en passende etterbehandling , flott komponert med dramatisk og flott forgrunn med det ville stryket og den mørke og truende himmelen i bakgrunnen.

Det som hever dette bildet ytterligere er den lave kameravinklingen som får oss til å føle at vi står der ute i det fossende vannet .

Kreativt !!!

Alec

Lenke til kommentar

Du får jo elva rett på deg mann, har du noe å stå på - og stativ?

Tar du opp manuelt HDR og jobber med bildene

i dedikerte hdr-programmer?

Jeg var fasinert av HDR i en periode da dette var forholdsvis nytt. De fleste kameraene i dag har hdr-funksjon, men denne blir vel sjelden benyttet. Ellers, dette er en flott scene, som sikkert også hadde vært severdig med normal fotografering. Bra jobba.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Tøft bilde med en passende etterbehandling , flott komponert med dramatisk og flott forgrunn med det ville stryket og den mørke og truende himmelen i bakgrunnen.

Det som hever dette bildet ytterligere er den lave kameravinklingen som får oss til å føle at vi står der ute i det fossende vannet .

Kreativt !!!

Alec

takk for kommentar Alec.
Lenke til kommentar

Du får jo elva rett på deg mann, har du noe å stå på - og stativ?

Tar du opp manuelt HDR og jobber med bildene

i dedikerte hdr-programmer?

Jeg var fasinert av HDR i en periode da dette var forholdsvis nytt. De fleste kameraene i dag har hdr-funksjon, men denne blir vel sjelden benyttet. Ellers, dette er en flott scene, som sikkert også hadde vært severdig med normal fotografering. Bra jobba.

Mvh.Oddvar

Takk for din kommentar til dette.....dette er ikke HDR

Det er en eksponering. Altså det vi kan kalle normal fotografering....:)

Det hender at jeg gjør noe HDR bilder, da bruker jeg gjerne 3 eksponeringer. Bruker Photomatix.

Lenke til kommentar

Godt komponert, men ellers litt unaturlig for meg. Mvh Gunnar

Takk for kommentar.....når du sier det blir litt unaturlig, tenker du da på bruk av lukkertid??

Jeg tenker på det slørete vannet som du oppnår ved å bruke f/18,ISO 50 som gir lukkertid 1/2 sek. Jeg vet at mange liker dette, men på meg virker dette litt unaturlig. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...