Gå til innhold

Bruk av Dualshock 4 USB wireless adapter til PC

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp koblet en Dualshock 4 USB wireless adapter til PC til datamaskinen med Windows 10. I bruksanvisningen stod det at en måtte ta den ut av USB-porten når den ikke var i bruk. For min del kunne jeg tenke meg den stod i hele tiden. Latskapen lenge leve. Noen som vet hvorfor de vil man skal ta den ut eller om det _egentlig_ gjør noe den står i?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har PS4 kontroller i Linux uten den adapteren. Kan selv programmere hva de forskjellige handlingene på kontrollen gjør. Jeg har egentlig kun programmert de vanligste knappene til å utføre handlinger tilsvarende forskjellige handlinger på mus og tastatur.

Jeg har IKKE programmert Sixaxis accelerometer kontrollen fordi det bare skapte trøbbel. Når jeg analyserer kontrolleren på samme måte som en mus, så er det små bevegelser i kontrolleren hele tiden, som utløser det som fremstilles som en skjelvende mus på en lite skjerm som indikerer bevegelsesaktivitet.

Jeg vil tro at det muligens er grunnen til at det anbefales at du kobler ut adapteren, fordi kontrolleren fortsatt er aktiv, og fordi accelerometer (alle bevegelser) av kontrolleren er programmert på en sørskilt måte og fortsatt aktive når du ikke bruker kontrolleren. Hvis noen f.eks kommer borti kontrollen eller borti et bord den ligger på f.eks kan det skape uforutsigbare situasjoner på datamaskinen din.

Uten at jeg vet hvordan sony har programmert kontrolleren til å fungere på en Windows PC, så vil jeg anta at Sixaxis bevegelsegreiene er årsaken til at du anbefales å koble fra enheten når du ikke bruker denne.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen er nok at du dreper batteriet. Batteriet bør brukes jevnlig.

Tilkoblet konsoll er det ikke noe problem da konsollen kutter lading, når den er fulladet, så vidt jeg vet. Det gjør ikke PC.

Endret av DigImp
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp koblet en Dualshock 4 USB wireless adapter til PC til datamaskinen med Windows 10. I bruksanvisningen stod det at en måtte ta den ut av USB-porten når den ikke var i bruk. For min del kunne jeg tenke meg den stod i hele tiden. Latskapen lenge leve. Noen som vet hvorfor de vil man skal ta den ut eller om det _egentlig_ gjør noe den står i?

Tror det er fordi kontrollen ikke slår seg av automatisk og da vil batteriet gå tomt ganske snart. Når du tar ut USB adapteren, mister kontrollen kontakt og slår seg da av. I stedet for å ta ut adapteren kan du slå av kontrollen manuelt ved å holde SHARE og PS knappene inne i 10 sekunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...