Azn Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Hei har nå i de siste ukene slitt med at pcen slår seg av automatisk og så på igjen rett etterpå. Skjer som regel når jeg spiller FPS spill men har skjedd et par ganger når jeg sitter på feks facebook uten noe annet oppe. Skjermkortet eller noen av de andre komponentene er ikke varm. Ligger på 30-40c Trodde først at rammen var problemet så har skiftet ut de gamle og satt inn helt nye. Så har utelukket dette. Har ikke skiftet strømforsyning som også kan være problemet. Har ganske lite peiling på slike problemer siden det kan være så mange forskjellige deler som kan utløse dette. Prøvde med en annen strømforsyning i ca 2 dager for å teste. Det funket så jeg byttet tilbake til min gamle og pcen virket like lenge som den jeg lånte. Kernel Power 41: Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm. Takk for svar på forhånd. Endret 13. februar 2017 av Azn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Har ikke skiftet strømforsyning som også kan være problemet. Har ganske lite peiling på slike problemer siden det kan være så mange forskjellige deler som kan utløse dette. Prøvde med en annen strømforsyning i ca 2 dager for å teste. Det funket så jeg byttet tilbake til min gamle og pcen virket like lenge som den jeg lånte. Du har ikke skiftet strømforsyning, men du har skiftet likevel i 2 dager? Litt motstridene informasjon der. Med låne PSU så hadde du ingen problemer i 2 dager? Hvor lang tid er det mellom hver gang dette skjer da? Høres jo ut som om det kan være strømforsyningen. Litt hardware info om pcen din hadde jo vært greit. 1 Lenke til kommentar
Azn Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Har ikke skiftet strømforsyning som også kan være problemet. Har ganske lite peiling på slike problemer siden det kan være så mange forskjellige deler som kan utløse dette. Prøvde med en annen strømforsyning i ca 2 dager for å teste. Det funket så jeg byttet tilbake til min gamle og pcen virket like lenge som den jeg lånte. Du har ikke skiftet strømforsyning, men du har skiftet likevel i 2 dager? Litt motstridene informasjon der. Med låne PSU så hadde du ingen problemer i 2 dager? Hvor lang tid er det mellom hver gang dette skjer da? Høres jo ut som om det kan være strømforsyningen. Litt hardware info om pcen din hadde jo vært greit. Beklager litt motstridende informasjon der. Jeg fikk låne en PSU i 2 dager. Disse 2 dagene kunne jeg spille lenger enn jeg har kunnet tidligere før pcen har rebootet/Kernel 41 har oppstått. Etter dette byttet jeg tilbake til min egen, hvor vi (jeg og en kompis) koblet på samme måte som den jeg lånte var, altså uten viftene tilkoblet og en annen tilkobling på skjermkortet enn den jeg tidligere hadde. Etter dette var jeg uten problemer like lenge som med den lånte PSU`en, men i dag restartet den igjen. PSU Corsair TX 850w fra 2011 Skjermkort Nvidia Geforce GTX 770 CPU Intel I7 930 @ 2,80Ghz Minne: HyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB SSD 120gb Hyper Fury Vanligvis er det i et spesifikt spill, kanskje det spillet jeg spiller som krever mest grafikk som jeg spiller den rebooter (Path of exile). Men det kan skje i windows, eller i andre spill også. Kan skje etter 10 minutter, kan skje etter 1 time. Er ikke noe tidspunkt som er mer vanlig enn andre, men innefor 2 timer max. takk for raskt svar forresten! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Seks år gammel strømforsyning....ville vel begynt der. Enten lån deg en PSU for en lengre periode, eller kjøp en ny og håp på det beste. I feilmeldingen du får opp er jo "mistet strøm" et av punktene... Men som med alt innen pc verdenen så kan det jo være andre årsaker, eller flere ting som det er feil på. 1 Lenke til kommentar
Azn Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Seks år gammel strømforsyning....ville vel begynt der. Enten lån deg en PSU for en lengre periode, eller kjøp en ny og håp på det beste. I feilmeldingen du får opp er jo "mistet strøm" et av punktene... Men som med alt innen pc verdenen så kan det jo være andre årsaker, eller flere ting som det er feil på. Takk for svar Bynner med ny PSU Oppdaterer saken videre senere Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Lykke til, aldri morro med slike hardware problemer. ER vel grunnen til at mange har masse gammel "morro" liggende å slenge, slik at man kan teste litt om den "nyeste" pcen krangler. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 i7 930 er et socket 1366 system. Da er hoverkort og prosessor 6-7 år gammelt. Kanskje det er gått ut over noen komponenter . Elektomigrasjon eller liknende . Er det overklokket permanent med forhøyede spenninger kan dette på sikt bryte med f.eks IMC i prosessoren. Det kan selvsagt være andre ting. Kennel power error event i windows eventlog er kun et resultat av at cpu har et register som lagrer at stømbortfall. Det er inge feilmelding i seg å feilsøke ut ifra. Strøm til cpu leveres via hovedkortet og voltage regulatorer som regulerer ned +12v spenning fra power supply - så problemet kan likeså ligge der. 1 Lenke til kommentar
Azn Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Skiftet PSU og pcen har ikke hatt noen problemer siden (2 uker ca) så alt fikset seg Takk for all respons! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå