Gå til innhold

Søke jobb med ett manglende fag (bachelorgrad)?

Neros

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ferdig med min bacheloroppgave som ingeniør, men av diverse årsaker mangler jeg ett fag (10 stp.) for å bli helt ferdig med min bachelorgrad og få vitnemål på dette (mer eller mindre en formalitet, ikke et vitalt fag). Skal ta det manglende faget nå til våren, og vil da være ferdig med hele graden min.

Før den tid skulle jeg gjerne hatt meg en jobb som er relevant for min utdanning, og lurer på hvordan mine muligheter for å få meg jobb som ingeniør er uten å faktisk være 100% ferdig? 

Har tenkt å sende en del søknader for å se an mulighetene, men hvordan bør jeg formulere situasjonen min på en eventuell søknad/CV?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vell berre å søke som normalt? Din situasjon er eigentleg heilt lik situasjonen til andre tredjeårsstudentar som blir ferdige no til våren.

Det vanlige er å få seg ein jobb der du forplikter deg til å fullføre graden innan ein bestemt dato.

Arbeidsmarkedet er ikkje så godt for tida, men du må berre prøve.

Dersom du ellers har gode karakterar så kan du forhandle på det. Kanskje skaffe deg eit jobbtilbud der du forpliktar deg X antall år med plikttid? På den måten vil du få deg jobb og arbeidsgiver kaprer ein god ingeniør som blir værande i selskapet lenge nok til å være skikkelig lønnsom.

Lenke til kommentar

Det er bare til å søke, opplys om det manglende faget og planene dine for å ta faget. Som nevnt så er det ett tøft marked om dagen, og dette kommer jo til å trekke i negativ retning. Men prøv å "kompanser" for det ved å gi god forklaring på hva du har tenkt å gjøre med det og trekke frem relevante ting ift stillingen, som relevante fag med gode karakterer, prosjekter, frivillig arbeid osv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...