ATWindsor Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Noen som har et greit tips til software for å dele en disk med venner? Enkelt, sikkert, og ikke VPN-krav. FTP er en løsning, men ikke helt super, andre råd? (kjører på windows server). AtW Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 SFTP Enkelt, Sikkert, ikke VPN-krav. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 SFTP Enkelt, Sikkert, ikke VPN-krav. SFTP er FTP i mine øyne Men det er kanskje den beste løsningen. Vet du om den innebygde løsningen in windows er noe særlig? AtW Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg ville brukt Filezilla Server. Veldig lett å sette opp. Så må du bare åpne porten du velger i ruteren og på firewallen til Windows. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Er det en grunn til at du setter likhetstegn mellom SFTP og FTP? FTP og FTPS kan jeg forstå, men tilgang til en disk med SFTP er da meget annerledes? Den vil fremstå som en vanlig, delt disk. Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg ville brukt Filezilla Server. Veldig lett å sette opp. Så må du bare åpne porten du velger i ruteren og på firewallen til Windows. Helt enig. FileZilla er standard når du kjører FTP. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Den helt enkle måten er vel å dele filer i en sky. Om det er en harddisk du vil dele så kan du kjøpe en ruter som kan settes opp som ftp med usb tilkobling til disk. Om du vil bruke gammel hardware finnes det en (sikkert flere) linux distro som heter Kuine. Ftp kan være vanskelig med å åpne porter aktiv eller passiv. Jeg ville ikke valgt standard port. Og ikke bruk brukernavn som admin root user nobody osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå