laukis Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har følgende problem: HD på bærbaren min begynte å "tikke", og maskinen gikk tregt. Jeg fikk tatt backup av det jeg hadde av verdi på disken. Da jeg skulle formatere den, fikk jeg feilmelding om korrupt disk. Denne sendte jeg inn til produsent og fikk ny. Jeg brukte en Maxtor 160gb ekstern disk til backup. Noen dager etter fikk jeg problemer med denne. Jeg kommer ikke inn på den, og når den er tilkoblet kommer jeg heller ikke inn på "My Computer". Hva kan dette være??? Er det tilfeldig at begge diskene ryker, eller kan det være virus? Noen som vet om et program for å fikse feil på disk? CHKDSK gir meg følgende feil: The type of the file system is NTFS. Volume label is Ekstern. WARNING! F parameter not specified. Running CHKDSK in read-only mode. CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)... Deleted corrupt attribute list entry with type code 128 in file 629. Deleted corrupt attribute list entry with type code 128 in file 629. Deleting corrupt attribute record (128, "") from file record segment 759. Deleting corrupt attribute record (128, "") from file record segment 804. Deleting corrupt attribute record (128, "") from file record segment 1048. Deleting corrupt attribute record (128, "") from file record segment 1293. Deleting corrupt attribute record (128, "") from file record segment 1353. Deleting corrupt attribute record (128, "") from file record segment 1381. File record segment 960 is unreadable. File record segment 961 is unreadable. File record segment 962 is unreadable. File verification completed. Deleting orphan file record segment 759. Deleting orphan file record segment 804. Deleting orphan file record segment 1048. Deleting orphan file record segment 1293. Deleting orphan file record segment 1353. Deleting orphan file record segment 1381. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 WARNING! F parameter not specified. Kjør "chkdsk /f c:", /f reparerer feil på disken. Evt. /r som prøver å gjennopprette skadede filer/isolere bad sectors. Lenke til kommentar
laukis Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Tusen hjertelig. Det virket...... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Akkurat samme feilmeldingen fikk jeg fra mine Maxtor 250GB eksterne... noen uker senere var begge døde, HW feil (etter noen ukers drift). Skal ikke si ting ikke kan ha hendt de siste 10 måndene (med nye diskrevisjoner) men var jeg deg ville jeg kanskje sett på å ta "kritisk" backup ut på en CD-plate eller tre. Tenkte bare jeg skulle si ifra Lenke til kommentar
laukis Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 En god tanke. Skal prøve å presse dataene inn på en annen disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå