Smedsrud Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Nå skal 106 småbanker utvikle Vipps videre, sammen med DNB.Mobilbetalingstjenesten mCash er historie Lenke til kommentar
Hskaug Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Tipper vips blir historie og når apple pay/android pay kommer til norge 6 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Flott. Få på plass støtte for Apple Pay, Android Pay og kanskje også Microsoft Wallet nå så begynner det å ligne noe. 2 Lenke til kommentar
Qaya Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Noen butikker godtar Vipps i dag, som feks Elkjøp og Kolonial.no, veldig kjekt. Lenke til kommentar
Populært innlegg Fire Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå Hvorfor det? Ingen ting går kjappere enn chip+pin. Ta opp mobilen, lås opp mobilen, start Vipps, skriv inn PIN for Vipps, velg mottaker, tast beløp, send. Ta opp 2mm tykt plastkort, sett det i leseren, tast PIN.OK. Bare fordi noe er nytt betyr ikke at det er bedre. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Wonderchin0 Skrevet 13. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå Hvorfor det? Ingen ting går kjappere enn chip+pin. Ta opp mobilen, lås opp mobilen, start Vipps, skriv inn PIN for Vipps, velg mottaker, tast beløp, send. Ta opp 2mm tykt plastkort, sett det i leseren, tast PIN.OK. Bare fordi noe er nytt betyr ikke at det er bedre. Helt enig. Skjønner ikke euforien ved dette. 11 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 NÅ må de få inn NFC-betaling gjennom Vipps, så er vi der. Nå har man brukerbasen Valyou aldri oppnådde. At Apple fortsatt står "utenfor" NFC-verden får heller være. 1 Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Mobilbetaling i NorgeVipps skilles ut som eget selskap og skal deleies av DNB, samt de tidligere mCash-partnerne SpareBank 1-alliansen, Eika Alliansen, Sparebanken Møre og 15 andre sparebanker tilknyttet Frende Forsikring. Vipps er lastet ned omtrent 2 millioner ganger og brukes aktivt av 1,6 millioner personer. Primært for vennebetaling, men også for betaling i nettbutikk og av fakturaer. mCash har omtrent 400 000 brukere. Tjenesten vil fungere som i dag frem til dagens avtale mellom Vipps og mCash er godkjent av tilsynsmyndigheter. MobilePay er lastet ned av 300 000 nordmenn og har sin hovedstyrke i butikkbetaling. Hva med Eika-gruppens SnapCash? Består den? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Tipper vips blir historie og når apple pay/android pay kommer til norge Det spørs hvordan de løser utfordringen rundt Visas avgifter for bruka av tjenesten. I Norge er bankaxept så godt innarbeidet at folk flest ikke kjenner til det engang. Jeg tviler butikkene går med på med på å dekke denne transaksjonsavgiften uten videre, og dytter den antageligvis over på forbrukeren. Uansett så er Vipps genialt til vennebetaling. Det å splitte regningen har aldri vært enklere etter min mening. Jeg tror dette er Vipps største styrke - i og med folk flest har appen installert. 3 Lenke til kommentar
Elibor Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det burde vært sånn at man ikke trenger å låse opp telefonen, finne og starte appen for å betale. Man burde kunne betale ved kun å legge telefonen på en NFC betalingsterminal på samme. Hvis ikke er jo trådløskort enklere Lenke til kommentar
iverls Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå Hvorfor det? Ingen ting går kjappere enn chip+pin. Ta opp mobilen, lås opp mobilen, start Vipps, skriv inn PIN for Vipps, velg mottaker, tast beløp, send. Ta opp 2mm tykt plastkort, sett det i leseren, tast PIN.OK. Bare fordi noe er nytt betyr ikke at det er bedre. Du glemmer kanskje at i det andre tilfelle så har man en ekstra ledig lomme... Lenke til kommentar
iverls Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 YESSS, elsker når selskaper gjør det som er best for kundene!! Lenke til kommentar
Stnx Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå Hvorfor det? Ingen ting går kjappere enn chip+pin. Ta opp mobilen, lås opp mobilen, start Vipps, skriv inn PIN for Vipps, velg mottaker, tast beløp, send. Ta opp 2mm tykt plastkort, sett det i leseren, tast PIN.OK. Bare fordi noe er nytt betyr ikke at det er bedre. 1) Strekk frem mobilen, som du kanskje allerede har i hånden, over et NFC-leser, 2) Bekreft dialogen som kommer opp med enten fingeravtrykk eller PIN-kode. Få inn samarbeid med f.eks COOP m.fl., og medlemskortet registreres i samme slengen. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Tipper vips blir historie og når apple pay/android pay kommer til norge Det spørs hvordan de løser utfordringen rundt Visas avgifter for bruka av tjenesten. I Norge er bankaxept så godt innarbeidet at folk flest ikke kjenner til det engang. Jeg tviler butikkene går med på med på å dekke denne transaksjonsavgiften uten videre, og dytter den antageligvis over på forbrukeren. Uansett så er Vipps genialt til vennebetaling. Det å splitte regningen har aldri vært enklere etter min mening. Jeg tror dette er Vipps største styrke - i og med folk flest har appen installert. Butikkene betaler denne transaksjonsavgiften allerede i dag. Hvis du betaler med et VISA eller MasterCard kredittkort, betaler du fortsatt samme pris som om du hadde betalt med BankAxept. Den ekstra kostnaden tar da butikken. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Tipper vips blir historie og når apple pay/android pay kommer til norge Det spørs hvordan de løser utfordringen rundt Visas avgifter for bruka av tjenesten. I Norge er bankaxept så godt innarbeidet at folk flest ikke kjenner til det engang. Jeg tviler butikkene går med på med på å dekke denne transaksjonsavgiften uten videre, og dytter den antageligvis over på forbrukeren. Uansett så er Vipps genialt til vennebetaling. Det å splitte regningen har aldri vært enklere etter min mening. Jeg tror dette er Vipps største styrke - i og med folk flest har appen installert. Butikkene betaler denne transaksjonsavgiften allerede i dag. Hvis du betaler med et VISA eller MasterCard kredittkort, betaler du fortsatt samme pris som om du hadde betalt med BankAxept. Den ekstra kostnaden tar da butikken. Dette gjør de på grunn av de aller fleste betaler med BankAxept uansett. Det er ikke utenkelig vi må betale dette gebyret om ApplePay/Google Pay ikke blir å støtte BankAxept, om mange nok blir å bruke tjenesten. Dette er mer normalt i Danmark til eksempel, hvor du kan risikere å betale transaksjonsgebyret når du bruker kredittkort (men ikke debetkort). Jeg ser dog BankAxept har inngått en avtale med et kanadisk selskap som støtter bla. Apple Pay. Kanskje det er nærmere enn vi tror.... 1 Lenke til kommentar
TeaRex Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Så denne komme en mil unna. Med engang Vipps var i gang og flere banker prøvde å kopiere det så hadde jeg en liten følelse at det ikke ville funke. Lenke til kommentar
Soles Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå Hvorfor det? Ingen ting går kjappere enn chip+pin. Ta opp mobilen, lås opp mobilen, start Vipps, skriv inn PIN for Vipps, velg mottaker, tast beløp, send. Ta opp 2mm tykt plastkort, sett det i leseren, tast PIN.OK. Bare fordi noe er nytt betyr ikke at det er bedre. Har opplevd at flere bruker forferdelig lang tid når de skal betale noe pga Vipps. Noen bruker sikkert 1 minutt hvertfall. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Du glemmer kanskje at i det andre tilfelle så har man en ekstra ledig lomme... Lommebokdeksel? 1 Lenke til kommentar
Leifern79 Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Venter bare på at vi kan bruke vipps i butikken nå Hvorfor det? Ingen ting går kjappere enn chip+pin. Ta opp mobilen, lås opp mobilen, start Vipps, skriv inn PIN for Vipps, velg mottaker, tast beløp, send. Ta opp 2mm tykt plastkort, sett det i leseren, tast PIN.OK. Bare fordi noe er nytt betyr ikke at det er bedre. Alternativ A: Opp med telefonen, lås opp med fingeravtrykk på vei opp av lomma (sensoren er på baksiden), start opp Mobilepay (ligger på startskjermen siden den brukes jevnlig), logg inn med fingeravtrykk, legg telefonen på platen (scann QR dersom en mangler NFC), bekreft betalingen med et sveip. Kvitteringen ligger nå klar i appen ved behov Alternativ B: Opp med pengeboken, finn frem kortet, legg ned pengeboken (eller hold den i hånden), sett inn kort/legg kort på leser, tast pin, OK. Kvitteringen må tas vare på i papirform Bruker omtrent like lang tid på begge alternativene, men siden pengeboka av og til blir igjen hjemme, og telefonen alltid er med (klokken varsler ifra hvis jeg glemmer den på vei ut døra) går jeg oftest for alternativ A. Også en naturlig konsekvens av at jeg ikke tar med pengeboka på sykkeltur, når jeg lufter bikkja etc etc. Bare fordi noe er gammelt betyr ikke at det er bedre heller;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg