Gå til innhold

Mcash er dødt - leve Vipps


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet.

 

PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda.

Endret av ventle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet.

 

PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda.

At en bank som stadig viser at de er en svindel-bank, som Dnb ( Svindel  med obligasjoner overfor staten, Panama-svindelen, Røeggen-saken, og mange andre små  lurerier.)  eier over 50% av dette, gjør at man bør holde seg unna.

At Dnb er den banken som arbeider sterkest for å fjerne kontanter fra det norske samfunnet, burde få ytterigere  alarmklokker til å ringe.

Så sitter altså bankene med total kontroll, og frihet til å legge på ønskede gebyrer på alle våre transaksjoner. Og vi kan ikke kjøpe et frimerke uten å bli registrert.

Vi har et norsk firma, www.strongpoint.com, som har produkter som gjør kontanthandel billigere, og sikrere enn korthandel for norske butikker. ( Og dermed også for kundene).   Betal gjerne regninger digitalt, men støtt opp om vår frihet ved å bruke denne friheten til kontant-bruk  så ofte som mulig, før den blir tatt fra oss.

 

Skandiabanken kan være et godt alternativ.

Som forbrukere bør vi si fra at vi har nulltoleranse for svindel, når vi har anledning.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet.

 

PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda.

At en bank som stadig viser at de er en svindel-bank, som Dnb ( Svindel  med obligasjoner overfor staten, Panama-svindelen, Røeggen-saken, og mange andre små  lurerier.)  eier over 50% av dette, gjør at man bør holde seg unna.

At Dnb er den banken som arbeider sterkest for å fjerne kontanter fra det norske samfunnet, burde få ytterigere  alarmklokker til å ringe.

Så sitter altså bankene med total kontroll, og frihet til å legge på ønskede gebyrer på alle våre transaksjoner. Og vi kan ikke kjøpe et frimerke uten å bli registrert.

Vi har et norsk firma, www.strongpoint.com, som har produkter som gjør kontanthandel billigere, og sikrere enn korthandel for norske butikker. ( Og dermed også for kundene).   Betal gjerne regninger digitalt, men støtt opp om vår frihet ved å bruke denne friheten til kontant-bruk  så ofte som mulig, før den blir tatt fra oss.

 

Well played. Du klarte å bake inn reklame i en tråd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet.

 

PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda.

At en bank som stadig viser at de er en svindel-bank, som Dnb ( Svindel  med obligasjoner overfor staten, Panama-svindelen, Røeggen-saken, og mange andre små  lurerier.)  eier over 50% av dette, gjør at man bør holde seg unna.

At Dnb er den banken som arbeider sterkest for å fjerne kontanter fra det norske samfunnet, burde få ytterigere  alarmklokker til å ringe.

Så sitter altså bankene med total kontroll, og frihet til å legge på ønskede gebyrer på alle våre transaksjoner. Og vi kan ikke kjøpe et frimerke uten å bli registrert.

Vi har et norsk firma, www.strongpoint.com, som har produkter som gjør kontanthandel billigere, og sikrere enn korthandel for norske butikker. ( Og dermed også for kundene).   Betal gjerne regninger digitalt, men støtt opp om vår frihet ved å bruke denne friheten til kontant-bruk  så ofte som mulig, før den blir tatt fra oss.

 

Well played. Du klarte å bake inn reklame i en tråd. 

 

Det var bare for å vise at kontanter er mindre arbeidskrevende og sikrere for butikker enn vi blir fortalt. Jeg har ingenting med dette selskapet å gjøre.

 

Viktigere er denne:  https://www.jatilkontanter.no/engasjer-deg/

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Når skal myndighetene slå ned på denne konkurransehemmende virksomheten til bankmafiaen??

 

Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder digital betaling, men bankene nekter naturlig nok alt som kan minne om en avtale med Apple. Det er umulig for apple å komme inn på det norske markedet uten avtale med de NORSKE BANKENE som utsteder kredittkort på vegne av mastercard og visa

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...