Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Over 100 norske banker går sammen om Vipps.Mcash er dødt - leve Vipps Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Likte appen til mCash bedre enn Vipps, men... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet. PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda. Endret 13. februar 2017 av ventle 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Tre blir til to. Nå håper jeg bare Nordea og Danske Bank tar til fornuft og blir med på vipps prosjektet, eller får mobile pay til å fungere 100% med vipps og motsatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 La oss håpe at strex kaster inn årene samtidig... Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Hjelpes! Eg vonar dei andre bankane har fått godt betalt for å blande seg opp i milliardsluket til DNB. Viss ikkje rullar nok DNB-sjefen i latter på veg heim til banken sin. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Interessant, men jeg tror nok at jeg fortsetter med MobilePay. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Gode nyheter syns jeg, selvom jeg også syns mCash appen egentlig er bedre enn Vipps. Kanskje pusser de den opp litt, nå som flere aktører er med Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Håper de finner på noen lurt på baksiden også. Burde være mulig å gjennomføre elektroniske overføringer uten at Visa skal et kronestykke hver gang. 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Interessant, men jeg tror nok at jeg fortsetter med MobilePay. Det gjør jeg også! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Så når kan vi få det like brukervennlig som ValYou var i sin tid? Jeg vil ta frem telefonen, kun holde den inntil avleser og så er transaksjon fullført. Gidder absolutt ikke bruke løsninger som er like tungtvint, eller mer tungvint enn å bruke kort. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet. PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda. At en bank som stadig viser at de er en svindel-bank, som Dnb ( Svindel med obligasjoner overfor staten, Panama-svindelen, Røeggen-saken, og mange andre små lurerier.) eier over 50% av dette, gjør at man bør holde seg unna. At Dnb er den banken som arbeider sterkest for å fjerne kontanter fra det norske samfunnet, burde få ytterigere alarmklokker til å ringe. Så sitter altså bankene med total kontroll, og frihet til å legge på ønskede gebyrer på alle våre transaksjoner. Og vi kan ikke kjøpe et frimerke uten å bli registrert. Vi har et norsk firma, www.strongpoint.com, som har produkter som gjør kontanthandel billigere, og sikrere enn korthandel for norske butikker. ( Og dermed også for kundene). Betal gjerne regninger digitalt, men støtt opp om vår frihet ved å bruke denne friheten til kontant-bruk så ofte som mulig, før den blir tatt fra oss. Skandiabanken kan være et godt alternativ. Som forbrukere bør vi si fra at vi har nulltoleranse for svindel, når vi har anledning. Endret 13. februar 2017 av Fri diskusjon og kunnskap 3 Lenke til kommentar
Sten H Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Kommer til å bruke kontanter fremfor Vipps så lenge DNB har fingrene sine i den paien. 2 Lenke til kommentar
roflol Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 her brukes det heller paypal eller stripe, mcash og bitcoin. Kommer ikkje til og støtte inderen i Oslo som lagger vipps.... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet. PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda. At en bank som stadig viser at de er en svindel-bank, som Dnb ( Svindel med obligasjoner overfor staten, Panama-svindelen, Røeggen-saken, og mange andre små lurerier.) eier over 50% av dette, gjør at man bør holde seg unna. At Dnb er den banken som arbeider sterkest for å fjerne kontanter fra det norske samfunnet, burde få ytterigere alarmklokker til å ringe. Så sitter altså bankene med total kontroll, og frihet til å legge på ønskede gebyrer på alle våre transaksjoner. Og vi kan ikke kjøpe et frimerke uten å bli registrert. Vi har et norsk firma, www.strongpoint.com, som har produkter som gjør kontanthandel billigere, og sikrere enn korthandel for norske butikker. ( Og dermed også for kundene). Betal gjerne regninger digitalt, men støtt opp om vår frihet ved å bruke denne friheten til kontant-bruk så ofte som mulig, før den blir tatt fra oss. Well played. Du klarte å bake inn reklame i en tråd. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Kommer til å bruke kontanter fremfor Vipps så lenge DNB har fingrene sine i den paien. Noen grunn til at du har boikottet bankkortet også? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Vipps funker jo, har man rootet mobil er det bare å installere hide my root så er det null problem. Eneste jeg savner er instant innbetaling på konto e , og ikke måtte vente til dagen derpå for å få pengene på kontoen. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Veldig positiv nyhet. Mitt største ankepunkt mot Vipps har vært at det var 100% eid og kontrollert av én enkelt bank, samtidig som det har vært lagt opp til at kunder av alle banker skal ta det i bruk. At mange konkurrerende banker nå går sammen om å dele på kontrollen over Vipps er positivt, selv om DNB fortsatt har majoriteten av eierskapet. PS - Det betyr ikke at jeg er udelt positiv til Vipps. Jeg håper folk ikke har glemt denne enda. At en bank som stadig viser at de er en svindel-bank, som Dnb ( Svindel med obligasjoner overfor staten, Panama-svindelen, Røeggen-saken, og mange andre små lurerier.) eier over 50% av dette, gjør at man bør holde seg unna. At Dnb er den banken som arbeider sterkest for å fjerne kontanter fra det norske samfunnet, burde få ytterigere alarmklokker til å ringe. Så sitter altså bankene med total kontroll, og frihet til å legge på ønskede gebyrer på alle våre transaksjoner. Og vi kan ikke kjøpe et frimerke uten å bli registrert. Vi har et norsk firma, www.strongpoint.com, som har produkter som gjør kontanthandel billigere, og sikrere enn korthandel for norske butikker. ( Og dermed også for kundene). Betal gjerne regninger digitalt, men støtt opp om vår frihet ved å bruke denne friheten til kontant-bruk så ofte som mulig, før den blir tatt fra oss. Well played. Du klarte å bake inn reklame i en tråd. Det var bare for å vise at kontanter er mindre arbeidskrevende og sikrere for butikker enn vi blir fortalt. Jeg har ingenting med dette selskapet å gjøre. Viktigere er denne: https://www.jatilkontanter.no/engasjer-deg/ Endret 13. februar 2017 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Tre blir til to. Nå håper jeg bare Nordea og Danske Bank tar til fornuft og blir med på vipps prosjektet, eller får mobile pay til å fungere 100% med vipps og motsatt. Husk at dersom det ikke hadde vært for mobilepay så hadde det fortsatt vært gebyr for private transaksjoner hos vipps. 2 Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Når skal myndighetene slå ned på denne konkurransehemmende virksomheten til bankmafiaen?? Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder digital betaling, men bankene nekter naturlig nok alt som kan minne om en avtale med Apple. Det er umulig for apple å komme inn på det norske markedet uten avtale med de NORSKE BANKENE som utsteder kredittkort på vegne av mastercard og visa 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå