Gå til innhold

Gainward Geforce FX5900

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Har sett på dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

2,2 ns Hynix mem, har fått ganske gode kritikker, og lar seg klokke til 440/900 i "Enhanced mode", dvs trygg overklokking (hastighet "approved by Gainward").

Lurer på hva folk her sier? Veit ATi og alt d styret, menne, har gode erfaringer fra mitt 2 1/2 år gamle Gainward Geforce 3 :) Derfor jeg ser på dette kortet.

Let me know what you think

Peace out.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle sier at FX5900 har dårlig bilde kvalitet, men hvis du ikke vil ha et monster av et kort så kan du jo kjøpe den, skal kjøpe 9800pro her for samme pris.

men det kan hende at den kommer til og slite med HL2, som også vil si CS2,

kjøp kortet, hvis du ikke liker det tar du bare retur greia på komplett.no ,

det er ikke akkurat verden beste men det holder en stund +Gainward ruler :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Takker. Men ka for ATi kort holder samme prisen?

PS: PowerColor sitt ATi Radeon 9800 pro for rundt 2900,- (i skrivende stund) har fått dårlig kritikk pga vifta har enten røket eller vært svært løs. Ikke bra meo :/

Lenke til kommentar

FX5900 har ikke dårlig bildekvalitet, men ATi har kanske litt ledelse på AA/AF.

For å si det mildt du merker ikke forskjell. Dette kortet er utrolig bra og synes du skal gå for det. Du får INGEN ATi kort til den prisen som kan måle seg. Klokkemulighetene er enorme ;) Les FX5800 tråden så får du et clue om hvordan det er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

VeXx: Thank you.

Har et godt øye til Gainward som nevnt over og har en god "feeling" med dem :)

I mine øyne, så seiler Gainward i god bris mot nye høyder :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

i know,,men 2,8 ns mem er "for dårlig".. :p hehe, er litt kresen. Men godt tilbud for de fleste gamere, men Not for me :p

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Takker. Men ka for ATi kort holder samme prisen?

PS: PowerColor sitt ATi Radeon 9800 pro for rundt 2900,- (i skrivende stund) har fått dårlig kritikk pga vifta har enten røket eller vært svært løs. Ikke bra meo :/

Man kan jo alltid kjøpe en heatpipe eller en GPU kjøler fra Arctic Cooling.

Men for all del FX 59XX kort er knall kort og mye bedre enn det folk skal ha det til. Det eneste som er litt kjipt er ytelsen i HalfLife2, men kjenner vi nVidia rett så kommer driverteamet (som er dyktige) til å jobbe på spreng til å opptimalisere driverene deres for HL2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

:yes: "rait au" :)

gixer: Du har nok rett, nVidia har satt seg i hovedsetet når det kommer til optimaliseringer. Men likevel henger de bak iforhold til ATi, vel det viser syntetiske tester. Men når sant skal sies, så trur jeg nok vi henger oss for mye oppi tester ^^

De kan være "forvillende" også. (misforstå meg riktig her:))

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
:yes: "rait au" :)

gixer: Du har nok rett, nVidia har satt seg i hovedsetet når det kommer til optimaliseringer. Men likevel henger de bak iforhold til ATi, vel det viser syntetiske tester. Men når sant skal sies, så trur jeg nok vi henger oss for mye oppi tester ^^

De kan være "forvillende" også. (misforstå meg riktig her:))

Hehe ;)

Jeg er ikke no nVidia fanboy (det venter faktisk et 9800 kort på meg på postkontoret), men er møk lei av at folk skal si at ATI er "mye" bedre enn nVidia når forksjellene er så små. Det samme gjelder også Intel vs AMD diskusjonen. Begge produsenter levere bra prosessorer og man kan ikke kjøpe "feil" lenger for uansett hva du velger så er det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...