Sexylubb1 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Har en stund vært på leit etter en bærbar pc til kontorbruk og kanskje noe streaming av film etc. Kom over denne i dag. Er det en grei PC til det bruket? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80TV01CKMX/lenovo-ideapad-310-15-6-barbar-pc-sort?scid=Email6920 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Ja ganske bra kjøp, Men hadde lagt mere ram f.eks Kingston HyperX Impact SO-DIMM DDR4 2400MHz 16GB (1x16GB) Da skjermkort bruker ram for minne. Spørs ikke om du får brukt mere en 7.2 GB eller noe slik i praksis. 4 timer batterilevetid er ikke så lenge, en usb 3 er kanskje litt lite i dag? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Ta det for det det er. Det er vel ikke snakk om noen gamingmaskin? Selv på min stasjonære hjemme bruker jeg sjeldent mer enn 8gb minne, selv under gaming. Ser også sjeldent at det er folk med bærbare som har noe i usb porten, bortsett fra en minnepenn i ny og ne. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Ikke noe krav om gaming nei. Stort sett Word, Excel og Netflix og lignende. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Syk pc for prisen imo. Kjøp. (normalpris har lugget på 4995kr) Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Betyr byggekvalitet noe? Jeg slo til på en grisebillig ideapad en gang (ikke maskinen i første innlegg), og selv om spesifikasjonene er ok så er det plast overalt, det knirker og knaker og jeg er egentlig litt bekymret hver gang jeg tar opp skjermen. Den funker fint altså, den gir bare inntrykk av å være fra restesalget på Europris, på femte dagen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Er det noen som har forslag til alternativer? Evt nylige erfaringer med disse PCene? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er det noen som har forslag til alternativer? Evt nylige erfaringer med disse PCene? Kjøp på nett, og hent i butikk. Da har du 14 dagers angrerett, om du ikke liker den, lever tilbake. Rett meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på att du kan gjøre dette. Lenke til kommentar
gloppen Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er det noen som har forslag til alternativer? Evt nylige erfaringer med disse PCene? Kjøp på nett, og hent i butikk. Da har du 14 dagers angrerett, om du ikke liker den, lever tilbake. Rett meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på att du kan gjøre dette. Elkjøp har vel uansett 30 dagers åpent kjøp, så du behøver ikke bestille på nett for å ha mulighet til å "angre" deg. Lenke til kommentar
WildCard_ Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Ser ut som et bra kjøp det, til det arbeidet du nevner. Men ikke forvent at det skal være en veldig kraftig maskin. Er det noen som har forslag til alternativer? Evt nylige erfaringer med disse PCene? Kjøp på nett, og hent i butikk. Da har du 14 dagers angrerett, om du ikke liker den, lever tilbake. Rett meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på att du kan gjøre dette. Du har trolig rett, såfremt denne typen salg faller inn under Angrettlovens §1: Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. I så fall gjelder Angrerettloven § 11: Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Endret 15. februar 2017 av WildCard_ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Aberet er at dette ikke er fjernsalg men fjernreservasjon. Disse "kjøp på nett, hent i butikk"-ordningene som de fleste større kjedene driver med baserer seg på at en betaler over disk der en henter varen, og jeg går ut ifra at man kan dokumentere med at salget dermed ikke er gjennomført på nett (denne reservasjonen er ikke bindende for kjøper, butikken sletter reservasjonen etter maks et par dager). Jeg vet dog ikke om det er rettslig prøvd hvorvidt dette omfattes av angrerettloven eller ikke, men jeg gir gode odds på at en domstol ville ha konkludert med at dette er fjernsalg. Med det sagt: nevnte kjeder har også i stor grad 30+ dager åpent kjøp, så de eneste varene denne lille detaljen eventuelt er relevant for er slikt som gjerne omfattes av angrerettloven, men som ofte ikke omfattes av butikkenes "åpent kjøp". Eneste jeg kommer på i farten er mobiltelefoner og varer solgt med abonnement. Dette er uansett en digresjon. Poenget er at om du passer på å kjøpe en plass du får angrerett/åpent kjøp, så har du mulighet til å teste og ikke minst ta og føle på produktet før du bestemmer deg om du vil beholde det eller ikke. Endret 15. februar 2017 av srbz Lenke til kommentar
WildCard_ Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Aberet er at dette ikke er fjernsalg men fjernreservasjon. Disse "kjøp på nett, hent i butikk"-ordningene som de fleste større kjedene driver med baserer seg på at en betaler over disk der en henter varen, og jeg går ut ifra at man kan dokumentere med at salget dermed ikke er gjennomført på nett (denne reservasjonen er ikke bindende for kjøper, butikken sletter reservasjonen etter maks et par dager). Jeg vet dog ikke om det er rettslig prøvd hvorvidt dette omfattes av angrerettloven eller ikke, men jeg gir gode odds på at en domstol ville ha konkludert med at dette er fjernsalg. Med det sagt: nevnte kjeder har også i stor grad 30+ dager åpent kjøp, så de eneste varene denne lille detaljen eventuelt er relevant for er slikt som gjerne omfattes av angrerettloven, men som ofte ikke omfattes av butikkenes "åpent kjøp". Eneste jeg kommer på i farten er mobiltelefoner og varer solgt med abonnement. Dette er uansett en digresjon. Poenget er at om du passer på å kjøpe en plass du får angrerett/åpent kjøp, så har du mulighet til å teste og ikke minst ta og føle på produktet før du bestemmer deg om du vil beholde det eller ikke. Godt mulig du har rett. Endret ordlyden min litt i innlegget over. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Ja, igjen, jeg er slett ikke sikker selv. Videre diskusjon bør nok tas i forbrukerrett-forumet for å unngå at dette sklir ut, men jeg tenkte at når dette først bringes opp her er det greit å understreke min skepsis til hvorvidt det faktisk funker slik eller ei. Forøvrig har mange nettbutikker også utvidet åpent kjøp, eksempelvis har Komplett 45 dager, men da står du ansvarlig for å dekke returporto selv, meg bekjent. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Kjøpte den. Funker utmerket til mitt bruk så langt. Men tastaturet deres har en irriterende flaw. De har plassert en opp-knapp der right-shift burde være. Så nå har jeg ikke opp-knapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå