Gå til innhold

Bosch vs Makita 18v kombinasjonssett

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et sett med ordentlig elverktøy først som sist i stedet for å kjøpe mange billige som ender opp med å bli like dyrt. 

Har sett på Bosch og Makita. Begge bør være i toppklasse når det kommer til kvalitet, så det er sikkert bare småting som skiller de. Fint om noen har innspill.  

Har litt inntrykk av at Makita virker litt mer billig i utførelsen enn Bosch. Litt mye billigplast og ser litt mer gammeldags ut i designet. 

http://prohandel.no/produkt/drillsett-og-kombipakker/kombipakker-18v/bosch-6-delers-18v-batteriverktoysett-2-x-4ah-batt 

http://prohandel.no/produkt/drillsett-og-kombipakker/kombipakker-18v/makita-dlx6012m-18v-6-delers-batteriverktoysett-2x4ah-batt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg valgte var det mulighetene for å benytte batteriet i ulike verktøy som ble utslagsgivende. Det ble Dewalt siden jeg ville ha batteridrevet framing nailer.

Når jeg ser på de to settene du har funnet fram, så ville det for meg være fristende med den høvelen. Av stor betydning ville det være om det er mulig å kjøpe en muttertrekker som kan bruke batteriet. Jeg tror Makita har en slik muttertrekker (må sjekkes), men ikke Bosch. Jeg ville derfor sannsynligvis valgt Makita settet.

Edit: Det ser ut som Bosch har blå muttertrekker. Det er mulig at det er grønn muttertrekker de ikke har.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Med så lik pris, så ville jeg sett på innholdet.

Bosch kommer med vinkelsliper, mens Makita har høvel i sitt sett. Hvis du har mer behov for det ene enn det andre, så ville jeg gått for det settet, for å slippe å kjøpe ekstra verktøy med en gang.

Hvis det ikke er tilfellet, så kan det være en fordel å kikke på hva annet som kan bruke samme batteriene som er med i settet. Antagelig har begge merkene stort sett like godt utvalg.

Lenke til kommentar

Jeg har både batteridrevet sirkelsag, muttertrekker, stikksag og vanlig 230 v vinkelsliper fra Ryobi. Det blir ikke brukt mer enn kanskje 5-6 ganger i året, så vet ikke om kvaliteten her er bra nok når det blir oppussing etterhvert. 

Så det er kanskje smartere for meg å kjøpe meg en skikkelig 18v drill i stedet og evt i stedet for å svi av såpass med penger på et helt sett.  

Har ikke særlig mye erfaring med oppussing, men hadde tenkt å kjøpe inn en del av det nødvendige utstyret, så jeg slipper å kjøpe alt på en gang etter at det blir kjøpt hus og kontoen er tom. 

Ryobi har samtidig dykkertpistol som ligger godt under de andre i pris. 

Tanker om dette? 

Endret av Opelduude
Lenke til kommentar

Hvis du har såpass mye ryobi stæsj fra før hadde jeg fortsatt med det, det holder lenge for "hobbybruk".

Mulig de har en drill som er OK også?

Dykkertpistolen går for å være grei den, veldig mye for pengene virker det som (til sammenligning koster makita sin nesten 5k uten batterier og lader...)

Jeg har masse makita batteriverktøy, å det virker helt supert, MEN det er fryktelig dyrt for en som kun bruker det i hobbysammenheng. Skulle jeg kjøpt på nytt nå så hadde det nok kun blitt drill fra makita, og "resten" fra noe annet (feks ryobi)

Legg penga i en bra drill, kapp/gjærsag(er vel det viktigste) og dykksag(med skinne), så greier du deg lenge med "billigutgaver" av resten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...